پایگاه خبری خانه فوتبال:

با نگاهی گذرا به سه دیدار قبلی این تیم می‌توان دریافت غیر از فولاد خوزستان که جزو تیم‌های بالای جدولی در پایان لیگ نوزدهم بود، این تیم توانسته دو تیم تقریباً معمولی لیگ برتری را شکست بدهد.

مس رفسنجان، حریف هفته اولی استقلال در گام نخست و کاملاً ناآشنا به جو لیگ برتر مغلوب استقلال شد و ماشین‌سازی تبریز هم که در فصل نقل و انتقالات حتی برای کسب سهمیه هم بسته نشده است، در تهران مغلوب استقلال شد تا این تیم با ۶ امتیاز فعلاً در رده دوم جدول قرار بگیرد. 

فولاد واقعیت استقلال بود؟

همچنان در صحبت‌های برخی از پیشکسوتان استقلال درباره بازی این تیم روبه‌روی فولاد به نکاتی در ارتباط با ضعف تاکتیکی و بی‌مسئولیتی برخی بازیکنان و اشتباهات کادر فنی در تعویض و یا تعداد نفرات درون زمین اشاره می‌شود. آنها بر این باورند که استقلال در آن دیدار به خودش باخت نه به فولاد. با این همه شکست روبه‌روی فولاد شاید هم این زنگ خطر را داشت که استقلالِ محمود فکری تاب رویارویی با تیم‌های بالای جدولی را ندارد. 

هفته چهارم‌؛ پیکان

استقلال در گام چهارم این فصل باید به دیدار پیکان برود. تیمی که با نظر عبدا... ویسی بسته شده ولی مهدی تارتار آن را تمرین می‌دهد. بعد از باخت تراکتور به سپاهان این شایعه جدی درباره نقل مکان تارتار از پیکان به تبریز هم به گوش می‌رسد و اگر این اتفاق هم نیفتد، باز هم می‌توان گفت استقلال تا حدودی به حریفی جدی‌تر از قبلی‌ها رسیده است. تیمی که شهرخودرو را شکست داده و با ذوب‌آهن مساوی کرده و هفته به هفته بهتر می‌شود.

 

هفته پنجم‌؛ صنعت نفت آبادان

حریف پنجم استقلال در این فصل صنعت نفت آبادان است. تیمی که فعلاً با تفاضل گل کمتر در رده دهم ایستاده ولی ثابت کرده حریفی چغر است که توانایی یقه‌گیری از همه تیم‌ها را دارد. این بازی هم در تهران برگزار می‌شود و این به استقلال کمک می‌کند برای سومین هفته متوالی از تهران بیرون نرود.

ضمن اینکه با سرد شدن هوا این تیم جنوبی باید در شرایطی که کمتر با آن آشناست، روبه‌روی استقلال صف‌آرایی کند اما با نگاهی به سابقه دیدارهای استقلال روبه‌روی این تیم می‌توان دریافت نفت آبادان که از نظر امتیازی با تیم هفتم جدول برابر است و تنها ۲ امتیاز کمتر از استقلال دارد، می‌تواند کار را برای آبی‌پوشان سخت کند. 

هفته ششم‌؛ شهرخودرو

کسی نمی‌تواند منکر انگیزه‌های سیدمهدی رحمتی و تیم شهرخودرو برای دیدار با استقلال شود. یک بازی کاملاً انگیزشی برای هر دو تیم. ضمن اینکه شهرخودرو در هفته ششم باید در خانه پذیرای استقلالی‌ها باشد و این هم کار را برای استقلال دشوارتر می‌کند. جدا از این موضوع نمی‌توان از انگیزه‌های بازیکنان استقلال برای دیدار با تیم رحمتی هم غافل شد. شاید این دیدار سخت‌ترین بازی استقلال از ابتدای فصل تا آن هفته باشد. 

هفته هفتم‌؛ ذوب‌آهن

استقلال پس از سفر به مشهد یک بازی دیگر بیرون از خانه دارد. دیدار در اصفهان در سرمای اواخر آذر قطعاً کار دشواری خواهد بود. گرچه امروز ذوب‌آهن با ۳ امتیاز و دو شکست در نیمه پایینی جدول است ولی این احتمال زیاد است که تیم رحمان رضایی با بهره‌گیری از اضطراب و احتیاط احتمالی استقلالی‌ها برای حضور در دیدار هفته هشتم روبه‌روی پرسپولیس بتواند از این تیم امتیاز بگیرد و حتی شاید کار برای گرفتن همان یک امتیاز در اصفهان هم برای استقلال دشوار شود. چون بی‌شک آن دیدار برای آبی‌ها تحت تأثیر دیدار دربی خواهد بود. 

هفته هشتم‌؛ پرسپولیس

شیب صعودی سخت شدن دیدارهای استقلال در هفته هشتم به اوج خود می‌رسد. این تیم باید در آن هفته در خانه به میدان برود ولی رویارویی با رقیب سنتی و قهرمان ۴ دوره اخیر لیگ برتر در نوع خود فشار زیادی را بر این تیم وارد می‌کند. برد و باخت در دیدار با پرسپولیس بیش از خیلی مسابقات دیگر برای آبی‌ها اهمیت دارد. به ویژه محمود فکری که نتیجه خوب یا بد در دربی می‌تواند در کار مربیگری‌اش تا پایان این فصل تأثیر مستقیم داشته باشد.

استقلال در روزهایی که قطعاً به هماهنگی بیشتری هم دست پیدا کرده، باید روبه‌روی پرسپولیسی بایستد که از فینال لیگ قهرمانان آسیا برگشته است. دیداری که نتیجه‌اش تحت هر شرایطی روی بازی پرسپولیس تأثیرگذار خواهد بود. اگر پرسپولیس با قهرمانی آسیا به دربی برسد به شدت باروحیه است و اگر بازنده باشد، برای جبران مافات هرآنچه در توان دارد را روبه‌روی استقلال هزینه می‌کند. استقلال آخرین دربی را در جام‌ حذفی با پنالتی برد. 

هفته نهم‌؛ گل‌گهر سیرجان

و قله این مسیر در تندترین قسمت شیب خود به تیم امیر قلعه‌نویی می‌رسد؛ گل‌گهر سیرجان که در ابتدای راه نشان داده حریفی گردن‌کلفت برای قدرت‌های اول فوتبال ایران است. این دیدار جدا از فلسفه انگیزشی برای هر دو مربی می‌تواند تبدیل به یکی از سخت‌ترین دیدارهای استقلال باشد.

محمود فکری که خود روزی دستیار امیر قلعه‌نویی در استقلال بوده، باید روبه‌روی یکی از سرحال‌ترین تیم‌های این فصل بایستد و از طرفی قلعه‌نویی هرگز دوست ندارد به شاگردی که هم در دوره بازی زیر نظرش بوده و هم در دوره مربیگری به او کار یاد داده، امتیاز بدهد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: