پایگاه خبری خانه فوتبال:

تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان در بیستمین دوره لیگ برتر شروعی عجیب داشت و در هر چهار بازی امتیازات مهمی را به دلیل اشتباهات تاثیرگذار داوری از دست داد که در غیر این صورت می‌توانست در پایان هفته چهارم به جای آنکه با ۳ امتیاز در رده یازدهم قرار داشته باشد، حداقل ۶ امتیازی باشد.

اولین اشتباه تاثیرگذار علیه ذوب آهن در دقیقه ۹۷ دیدار این تیم مقابل فولاد در هفته اول رخ داد. در حالی که سبزپوشان اصفهانی در آستانه پیروزی در اولین هفته مسابقات قرار داشتند، در آخرین ثانیه‌های بازی به جای اعلام خطای هند مهاجم فولاد پشت محوطه جریمه، با اعلام ضربه پنالتی به ضرر ذوب آهن بزرگترین تصمیم اشتباه داور صورت گرفت تا شاگردان رحمان رضایی پیروزی خانگی را با این سوت اشتباه با تساوی تعویض کرده و ۲ امتیاز حساس را از دست بدهند.

ذوب آهن در هفته دوم میهمان ماشین سازی تبریز بود و قبل از اتمام دقیقه یک، داور در تصمیمی جنجالی مدافع سبزپوشان را اخراج کرد تا آنها بیشتر از ۹۰ دقیقه با یک بازیکن کمتر مقابل ماشین سازی بازی کنند.

این بازی در نهایت با تساوی یک-یک به پایان رسید و این تنها امتیازی است که ماشین سازی در چهار هفته ابتدایی فصل گرفته است. چه بسا در صورت عدم اخراج مدافع ذوب آهن، این دیدار با نتیجه دیگری به پایان می‌رسید.

با اینکه ذوب آهن در هفته سوم از تصمیمات داوری متضرر نشد، اما جنجالی‌ترین صحنه این فصل در دیدار این تیم مقابل پیکان رخ داد. در حالی که بازی با نتیجه مساوی یک-یک پیش می‌رفت، در آخرین دقایق بازی داور به اشتباه علیه ذوب آهن اعلام ضربه پنالتی کرد که بعد از اعتراض آنها و مشورتی که داور وسط از داور چهارم گرفت، این رای برگشت تا با تجدید نظر داور در رای خود، استثنائاً ذوبی ها در این هفته از داوری‌ها ضربه نخورند.

شاگردان رحمان رضایی در هفته چهارم هم از داوری‌ها متضرر شدند. در حالی که دیدار این تیم مقابل صنعت نفت تا دقیقه ۸۶ با تساوی بدون گل پیش می‌رفت، در این لحظه داور در صحنه‌ای کاملاً مشکوک به سود صنعت نفت اعلام پنالتی کرد که کاپیتان باتجربه این تیم طالب ریکانی با استفاده از این ضربه پنالتی سبب شکست خارج از خانه ذوبی‌ها را فراهم آورد تا این تیم از گرفتن حداقل یک امتیاز خارج از خانه محروم شود.

این آمار نشان می‌دهد در لیگ بیستم هیچ تیمی در چهار هفته ابتدایی به اندازه ذوب آهن از تصمیمات اشتباه داوران متضرر نشده و اگر جدولی در این خصوص تهیه شود، ذوبی‌ها صدرنشین جدول اشتباهات تاثیرگذار داوران خواهند بود.

منبع: مهر

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: