پایگاه خبری خانه فوتبال:

اما تعویق این بازی نیز حاشیه‌های زیادی را به وجود آورده. از سمت دیگر بازی بعدی پرسپولیس در لیگ با ذوب آهن است که در تهران برگزار می‌شود و فعلا دستوری برای تغییر زمانش صادر نشده. با این حال ابتلای چندین بازیکن از تیم ذوب‌آهن به بیماری کرونا نگرانی‌هایی درباره این دیدار ایجاد کرده است. از سمت دیگر النصر که در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل پرسپولیس شکست خورد هنوز دست از تلاش برای شکایت از نماینده کشورمان برنداشته و بین ای‌اف‌سی و دادگاه حکمیت ورزش در رفت و آمد است تا شاید بتواند با به تعویق انداختن فینال لیگ قهرمانان بررسی پرونده را پیش ببرد.

همان‌طور که ذکر شد پرسپولیس قرار بود یکشنبه مقابل نساجی به میدان برود. روز چهارشنبه و پنجشنبه پرسپولیس در نامه‌ای از باشگاه نساجی درخواست کرد که بازی رفت و برگشت دو تیم جابه‌جا شود. به این معنا که روز یکشنبه پرسپولیس در آزادی از نساجی پذیرایی کند و در دور برگشت نساجی در وطنی میزبان باشد. این درخواست ابتدا توسط مدیران نساجی مورد موافقت قرار گرفت اما با تشکیل کمپین‌هایی در فضای مجازی توسط طرفداران و رسانه‌های تیم‌های رقیب پرسپولیس، مدیران نساجی از تصمیم خود عقب‌نشینی و اعلام کردند به دلیل اینکه در بازی بعدی هم باید راهی اصفهان شوند نمی‌توانند دو بازی پشت سر هم مهمان باشند.

پرسپولیسی‌ها دو مشکل عمده در سفر به قائمشهر عنوان کردند؛ یکی وضعیت بیماری کرونا و دیگری چمن مصنوعی استادیوم وطنی که ممکن است باعث مصدومیت بازیکنان شود. سازمان لیگ هم در راستای کمک به نماینده کشورمان در فینال آسیا وقتی دید نساجی راضی به تغییر میزبانی بازی نیست، دستور به لغو آن داد. این مساله با انتقاد شدید هواداران استقلال در فضای مجازی مواجه شد. آنها معتقدند کارهایی که برای کمک به پرسپولیس صورت می‌گیرد برای تیم خودشان در سال‌های قبل صورت نگرفته بود.

با این حال مدیران نساجی چندان واکنش جدی به این مساله نشان ندادند. ایزد سیف‌الله‌پور، سرپرست نساجی گفت: «ما تابع دستورات سازمان لیگ هستیم. هیچ فشاری روی ما وجود نداشت. باشگاه پرسپولیس درخواستی داشت که ما با توجه به برنامه تیم‌مان آن را رد کردیم. ما در هفته ششم باید در اصفهان به مصاف سپاهان برویم و اگر در این هفته هم در تهران بازی می‌کردیم، به ضررمان تمام می‌شد.» ایشان افزود: «پرسپولیس نماینده ایران در آسیاست و برای این تیم آرزوی موفقیت داریم.»

در همین اثنا باشگاه ذوب‌آهن با ارسال نامه‌ای به سازمان لیگ اعلام کرد ۶ بازیکن و یک عضو کادر فنی تیم به ویروس کرونا مبتلا شدند و چند بازیکن هم مشکوک هستند. ذوبی‌ها در این نامه درخواست کردند بازی روز یکشنبه‌شان مقابل شهر خودرو لغو شود. گرچه این تعداد کرونایی بر اساس دستورالعمل‌های سازمان لیگ نمی‌تواند باعث تعطیلی بازی شود، اما از آنجایی که بازی بعدی این تیم مقابل پرسپولیس است و بخش عمده‌ای از حواشی ایجاد شده در مورد بازی پرسپولیس و نساجی به وضعیت بیماری کرونا مربوط می‌شود، باید دید سازمان لیگ چه دستوری صادر می‌کند.

از یک سمت برگزاری بازی خطر ابتلای بازیکنان پرسپولیس به کرونا را افزایش می‌دهد و از سمت دیگر بازی نکردن مقابل ذوب آهن باعث می‌شود پرسپولیس از شرایط مسابقه دور و با فاصله بیش از ۲۰ روز نسبت به آخرین مسابقه رسمی‌اش در فینال لیگ قهرمانان حاضر شود. گفته شده پرسپولیس تا روز بازی با ذوب‌آهن به قرنطینه خواهد رفت تا احتمال بروز هرگونه مشکلی در زمینه ابتلا به بیماری کاهش پیدا کند.

همه اینها در شرایطی است که النصر خودش را به آب و آتش می‌زند که تغییری در زمان دیدار فینال ایجاد کند. آخر هفته گذشته دادگاه CAS با ارسال نامه‌ای به باشگاه پرسپولیس اعلام کرد اگر پرسپولیس موافق باشد روند بررسی پرونده از عادی به فوری تغییر کند اما این درخواست با مخالفت باشگاه پرسپولیس مواجه شد. به این ترتیب یکی دیگر از تیرهای تیم عربستانی به سنگ خورد. با این حال از عربستان خبر می‌رسد آنها هنوز ناامید نشده‌اند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: