پایگاه خبری خانه فوتبال:

رئیس اسبق کمیته داوران فدارسیون فوتبال گفت: برخی از مربیان به جای مربیگری و انجام کارفنی کنار زمین سیاه‌بازی می‌کنند.
حسین عسگری در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد اعتراضات زیاد مربیان به داوری‌ها در لیگ برتر اظهار داشت: متاسفانه کار از اعتراض گذشته و به اتهام زنی رسیده است. نمی‌خواهم اسمی از هیچ مربی بیاورم اما اینکه برخی می‌گویند دست‌هایی در کار است تا فلان و بهمان شود این دقیقا اتهام است نه اعتراض، یا فردی دیگر می‌گوید می‌خواهند تیم خاصی موفق شود یعنی چه؟! ارکان قضایی فدراسیون فوتبال چرا در مورد این اتهام‌ها سکوت کرده است؟ تاکنون کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال را این همه بی‌تفاوت ندیدم. 
وی افزود: خیلی جالب است در بازی استقلال و نفت آبادان حتی داور به اشتباه گل صنعت نفت را مردود اعلام کرد اما باز این مربیان استقلال هستند که از داور طلبکار شده‌اند؟! صحبت از پنالتی سوخته خود می‌کنند. هیچ کارشناس داوری در فوتبال ایران این پنالتی که آقایان از آن صحبت کردند را تایید نکرد. کار از اعتراض به داوری به اتهام به داوری رسیده است. چرا از داوران حمایت نمی‌شود. 
عسگری با اشاره به درگیری نیمکت نشینان دو تیم تراکتور و فولاد خوزستان اظهار داشت: کجای دنیا نیمکت نشینان دو تیم این همه به یکدیگر پرخاش می‌کنند؟! چرا این همه فشار و استرس به داوران وارد می‌شود؟ برخی شلوغ‌بازی روی نیمکت را تبدیل به تاکتیکی کرده‌اند. نیمکت نشینان دو تیم به دنبال منافع خودشان و تیم‌شان هستند و از هر راهی می‌خواهند به برد برسند. این شیوه باعث هجمه و فشار روی داوران خواهد شد. متاسفم که بگویم برخی از مربیان به جای کار فنی و مربیگری در کنار زمین دنبال بلوا درست کردن، نمایش اجرا کردند و سیاه بازی هستند. رفتار مسئولانه مربیان معنایش این حرکات و رفتارها نیست. البته برخی از مربیان هم هستند که کار فنی خودشان را کنار زمین می‌کنند و توجهی به داوری ندارند.
رئیس اسبق کمیته داوران تصریح کرد:کجای فوتبال ما اشکال ندارد که داوری‌مان بدون اشکال باشد؟ همه جای فوتبال اشکال دارد و داوری هم همین طور است.  در همه جای دنیا هم داوری اشکال دارد و برای همین از تکنولوژی کمک گرفته می‌شود زیرا یک داور به تنهایی نمی‌تواند بدون اشتباه قضاوت کند. برای همین از کمک داور ویدئویی کمک گرفته شد البته این کمک داور ویدئویی هم بدون اشکال نیست. با این حال وقتی به داوران هجمه وارد می‌شود طبیعی است که عملکردشان ضعیف می‌شود.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: