پایگاه خبری خانه فوتبال:

در فوتبال همیشه باید منتظر شگفتی بود، به خصوص وقتی پای نقل و انتقالات درمیان باشد. وقتی بازیکنانی که اسم ستاره را یدک می‌کشند به یک‌باره تیم‌های کوچک را برای ادامه فوتبال خود انتخاب می‌کنند و یا مهره‌های کوچک سر از تیم‌های بزرگ در می‌آورند، اینجاست که باید متعجب شد. 

نیکلاس بنتنر

آگوست ۲۰۱۲ و آخرین روز نقل و انتقالات تابستانی بود که نیکلاس سر از یوونتوس درآورد. مهاجم دانمارکی که هواداران آرسنال را کلافه کرده بود و موفقیتی در ساندرلند نداشت به یک‌باره با پوشیدن پیراهن یووه ترفیع رتبه گرفت. بنتنر در یووه هم مصدوم شد و فقط ۱۱ بازی انجام داد بدون اینکه گلی به ثمر برساند. 

بویان کرکیچ

قرار بود مسی آینده بارسلونا باشد اما سال ۲۰۱۴ با رقمی حدود ۲ میلیون پوند سر از استوک‌سیتی و جزیره درآورد تا شاگرد مارک هیوز شود. این انتقال سرنوشت بویان را به کل تغییر داد و از سطح اول فوتبال اروپا فاصله گرفت. او با ۱۶ گل در ۸۵ بازی راهی لیگ آمریکا شد و پیراهن مونترال ایمپکت را به تن کرد. 

توس و ماسچرانو

عکس لبخند آلن پاردو مربی وقت وستهام موقع امضای قرارداد با خاویز ماسچرانو و کارلوس توس در تاریخ باشگاه وستهم ماندگار شد. دو بازیکن آرژانتینی درحالی که مشتریان جدی داشتند به پیشنهاد وستهام بله گفتند و راهی پایتخت شدند. با گل توس بود که وستهام از سقوط نجات پیدا کرد. فصل بعد ماسچرانو به لیورپول رفت و توس منچستریونایتد را انتخاب کرد. 

ادگار داویدز

هافبک هلندی توانست در مدت زمان حضور حرفه‌ای خود در مستطیل سبز افتخارات زیادی با آژاکس، میلان، یوونتوس، بارسلونا و اینتر کسب کند. او در جزیره هم پیراهن تاتنهام و کریستال پالاس را به تن کرد اما سال ۲۰۱۲ در تصمیمی عجیب با تیم دسته دومی بارنت به عنوان بازیکن و مربی قرارداد بست تا همه را از این انتخاب شوکه کند. او سال ۲۰۱۴ استعفا داد. 

روبرتو مانچینی

با پیراهن سامپدوریا سری A، چهار جام ‌حذفی و جام اروپایی را فتح کرد و سپس به لاتزیو رفت. سرمربی کنونی ایتالیا در اقدامی عجیب در ۳۶ سالگی راهی لسترسیتی شد تا حضور در جزیره را تجربه کند. او ۵ بازی بیشتر انجام نداد و به خاطر آغاز مربیگری در فیورنتینا از باشگاه لستر جدا شد تا تجربه‌ای ناموفق از خود به‌جا بگذارد. 

هیرو، اوکوچا و یورکائف

رؤیاپردازی‌های سم آلردایس سرمربی وقت بولتون حدفاصل سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۴ باعث شد این تیم با سه بازیکن تاپ قرارداد امضا کند. فرناندو هیرو کاپیتان تیم ملی اسپانیا، جی‌جی اوکوچا ستاره نیجریه و یوری یورکائف هافبک تیم ملی فرانسه خریدهای بزرگ آلردایس برای بولتون بودند. خریدهایی که حسابی توجه رسانه‌ها به بولتون را بیشتر کردند و تقریباً موفقیت‌آمیز هم بود. 

منبع: خبرورزشی

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: