پایگاه خبری خانه فوتبال:

مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه شرق، امروز (پنج‌شنبه) با برگزاری دو بازی در قطر پیگیری می‌شود و سپس دو تیم پیروز این دو دیدار روز یک‌شنبه ۲۳ آذر در مرحله نیمه نهایی با هم روبه‌رو خواهند شد تا حریف پرسپولیس در فینال مشخص شود.

باتوجه به قرعه‌کشی انجام شده در مرحله یک‌چهارم نهایی باید از دیدار دو تیم پرقدرت و مدعی این رقابت‌ها (بیجینگ‌گوان چین- اولسان هیوندای کره‌جنوبی) به عنوان فینال زودرس یاد کرد. هم گوان و هم اولسان هیوندا تنها تیم‌های بدون باخت منطقه شرق آسیا هستند که به این مرحله رسیده‌اند. گوان و اولسان هرکدام با ۵ برد و یک تساوی و با کسب ۱۶ امتیاز به عنوان «سرگروه» جواز صعود را به دست آوردند. گوان در مرحله یک‌هشتم با یک گل اف‌سی‌توکیو را برد و اولسان نیز با ۳ گل از سد ملبورن ویکتوری استرالیا گذشت.

اولسان هیوندا در سال ۲۰۱۲ یک‌بار سابقه حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا را داشت. آنها در فینال با ۳ گل الاهلی عربستان را بردند و قهرمان شدند. اولسان هیوندا در لیگ حرفه‌ای کره‌جنوبی با ۱۵ برد، ۵ تساوی، ۲ باخت و با کسب ۵۰ امتیاز صدرنشین است. این تیم ۴۵ گل زده دارد و طی ۲۲ بازی انجام داده، فقط ۱۵ گل دریافت کرده. در مقابل گوان فصل پیش در لیگ چین که چندی قبل به پایان رسید، صاحب عنوان سوم شد.

دومین بازی مرحله یک‌چهارم نهایی را دو تیم ویسل کوبه ژاپن و سوون سامسونگ کره‌جنوبی برگزار می‌کنند. ویسل کوبه در مرحله گروهی ۲ برد و ۲ باخت داشت ولی سامسونگ یک برد، ۲ تساوی و یک باخت و تنها با تفاضل گل بهتر نسبت به گوانگ‌ژو اورگراند چین به این مرحله رسید. در مرحله یک‌هشتم نیز ویسل‌کوبه با دو گل شانگهای پی‌جی چین را شکست داد و سامسونگ نیز با نتیجه ۳ بر یک یوکوهاما مارینوس ژاپن را مغلوب کرد. در واقع سامسونگ با کنار زدن دو غول آسیا (گوانگ‌ژو و یوکوهاما) به این مرحله رسید. این در حالی است که این تیم کره‌ای (که تمام نفراتش بومی هستند) در لیگ کره‌جنوبی اصلاً موقعیت خوبی ندارد و در میان ۱۲ تیم، دهم است و باید برای بقا بازی کند! سامسونگ در لیگ کشورش ۵ برد، ۶ تساوی و ۱۱ باخت دارد. یاران «اینیستا» در ویسل‌کوبه ژاپن هم در لیگ این کشور، آمار چندان خوبی ندارند. آنها با ۹ برد، ۹ تساوی و ۱۵ باخت در لیگ ۱۸ تیمی ژاپن، در مکان دوازدهم قرار دارند. با همه اینها برعکس بازی اول که خیلی حساس و دشوار است، به نظر می‌رسد کار یاران «اینیستا» مقابل تیم کره‌ای راحت باشد.

برنامه دو بازی مرحله یک‌چهارم

۱۳:۳۰: بیجینگ گوان چین - اولسان هیوندای کره‌جنوبی

۱۷:۳۰: ویسل کوبه ژاپن - سوون سامسونگ کره‌جنوبی

منبع: خبرورزشی

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: