پایگاه خبری خانه فوتبال:

صنعت نفت با وجود بازیکنان زیادی که در ابتدای فصل از دست داده با تیم جدید ارائه‌گر بازی‌های خوبی برابر حریفان بوده و خوب هم نتیجه گرفته است. تساوی این تیم برابر استقلال در استادیوم آزادی و در حالی که داور یکی از گل‌های صحیح صنعت نفت را قبول نکرد، یکی از این نتایج بود. نکته جالب در این بازی درخواست VAR از سوی سیروس پورموسوی، سرمربی صنعت نفت بود. او در این باره می‌گوید: در آن صحنه اعتقاد بر این داشتم که گل ما درست بوده است. به خصوص که در همان فعل و انفعال متوجه شدم کمک‌داور دوم روی خط نیست و ممکن است مرتکب اشتباه شود. دست‌کم دو، سه متر عقب‌تر از خط بود. کنار زمین بودم که متوجه شدم دوربین کنار می‌خواهد صحنه آفساید را نشان دهد که از کمک‌داور چهارم خواستم به سمت دوربین بیاید و صحنه آهسته آفساید را ببیند و اگر ممکن است در صحبتی که با داور وسط می‌کند، نظر او را تغییر دهد. همان اتفاقی که در بازی ذوب‌آهن- پیکان رخ داد اما داور چهارم تا میانه‌های راه آمد و برگشت. شاید به این دلیل که این کار قانونی نبود و شاید به خاطر حواشی که در بازی ذوب‌آهن- پیکان ایجاد شد. با این حال اگر می‌آمد صحنه را می‌دید و نظر داور را تغییر می‌داد، به نظر من کار اشتباهی نبود چراکه از تضییع حق ما جلوگیری می‌کرد.

او همچنین در مورد حفظ آرامش نیمکت تیمش بعد از تصمیم داور گفت: من همیشه در سرفصل‌هایی که در جلسات آنالیز برای بازیکنان به نمایش می‌گذارم، یکی از موارد، احترام به داور است. نه خودم به داور بی‌احترامی می‌کنم و نه این اجازه را به بازیکن می‌دهم که به داور بی‌احترامی کند؛ همچنین به اعضای تیم حریف. از بازیکنانم تشکر می‌کنم که با وجود اشتباه داوری آرامش خود را حفظ کرده و به بازی خود ادامه دادند. این هم به نفع ماست و هم به نفع تیم داوری. داور هر قدر بیشتر تحت فشار قرار گیرد، بیشتر اشتباه می‌کند و من دوست ندارم این وضعیت به وجود بیاید. حتی اشتباه داوری به ضرر تیم حریف هم ناراحتم می‌کند و دوست ندارم در این ناراحتی سهیم باشم.

وی همچنین درخصوص تأیید اشتباه داور از سوی فدراسیون فوتبال گفت: این جای تقدیر دارد که فدراسیون فوتبال شهامت به خرج می‌دهد و اشتباه داوری را تأیید می‌کند. هر چند این اعتراف دردی را از ما دوا نمی‌کند. با این حال فدراسیون فوتبال به سهم خود باید تلاش کند با اقدامات عملی اشتباهات داوری را کاهش دهد و این در بازی‌ها محسوس باشد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: