پایگاه خبری خانه فوتبال:

استقلال در هفتمین دوره حضور شهرخودرو، نماینده مشهد در لیگ برتر، باید در هفته ششم لیگ بیستم به دیدار این تیم برود. تیمی که مالک وقت شرکت پدیده در سال ۱۳۹۲ با خرید امتیاز تیم مس سرچشمه در لیگ دسته یک آزادگان بنیان گذاشت و در فصل ۹۳-۹۲ به قهرمانی دست یافت و از لیگ برتر چهاردهم با نام پدیده حضور خود در سطح حرفه‌ای را تجربه کرد و در ادامه با کسب نتایج خوب همچنان در جمع تیم‌های لیگ برتری حضور دارند. با این توضیح که این تیم در فصل نوزدهم لیگ برتر نامش را از پدیده به شهرخودرو تغییر داد. در این سال‌ها این تیم ۱۲ بار رودرروی استقلال تهران به میدان رفته که بررسی نتایج این تقابل‌ها آمار جالبی را برجای گذاشته است. 

مصاف هم‌زورها

این دو تیم در ۱۲ رویارویی که با هم داشتند، ۷ بار به تساوی دست پیدا کرده‌اند که عدد قابل توجهی محسوب می‌شود! همچنین استقلال با ۳ برد و یک برد بیشتر نسبت به تیم شهرخودرو (۲ برد) برتری محسوسی در تقابل با این تیم نداشته و مشخص می‌کند هر دو تیم در ۶ فصل گذشته، قدرت تقریباً برابری داشته‌اند! ضمن آنکه هر دو تیم با ۸ گل زده به تیم رقیب تفاضل گل صفر را برجای گذاشته‌اند.

مصاف آخر

از آخرین مسابقه‌ای که استقلال با تیم شهرخودرو انجام داده ۴ ماه و ۶ روز می‌گذرد! مسابقه‌ای که در دوران کرونا و در مشهد برگزار شد و دو تیم تن به تساوی ۲-۲ دادند. 

آخرین گلزنان استقلال

آخرین بازیکنانی که موفق شده‌اند، دروازه تیم شهرخودرو را باز کنند همچنان در ترکیب این تیم حضور دارند. امیرارسلان مطهری و شیخ دیاباته دو گل دیدار آخر این دو تیم را زدند که مطهری مشکلی برای همراهی تیمش ندارد ولی دیاباته فعلاً مصدوم است.

یازدهمین مسابقه

استقلال در دور رفت لیگ نوزدهم و در تاریخ پنج‌شنبه ۱۴ آذر ۹۸ درست یک سال و یک هفته پیش در استادیوم آزادی، شهرخودرو را با تک‌گل شیخ دیاباته از پیش‌رو برداشت. 

برد جنجالی

دیدار برگشت فصل هجدهم در تاریخ شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ که دقیقاً یک سال و ۷ ماه و ۱۵ روز پیش از این می‌شود، شهرخودرو در مشهد و با تک‌گل بهنام برزای استقلال را شکست داد تا همان شب جدایی جنجال‌برانگیز وینفرد شفر از تیمش رقم بخورد و در نهایت فرهاد مجیدی ساعت ۲ بامداد ۸ اردیبهشت سرمربی موقت استقلال معرفی شود. شهرخودرو پس از آن برد، هرگز موفق به پیروزی بر استقلال نشده است. 

آخرین تساوی

این دو تیم که در تقابل‌های رودررو تساوی‌های زیادی داشته‌اند، در تاریخ پنج‌شنبه ۲۲ آذر ۹۷ آخرین تساوی مقابل هم را تجربه کردند. بازی‌ای که صفر- صفر بدون گل خاتمه یافت. در آن دیدار اللهیار صیادمنش با دریافت کارت زرد دوم در دقایق پایانی از بازی اخراج شد. 

هشتمین مسابقه

هشتمین مسابقه دو تیم در دور برگشت لیگ برتر هفدهم هم با نتیجه مساوی صفر- صفر به پایان رسید. دیداری که در تاریخ جمعه ۲۹ بهمن ۹۶ در مشهد برگزار شد. 

اولین برد مشهدی‌ها

شهرخودرویی‌ها پس از ۴ فصل حضور در لیگ برتر در نهایت توانستند در دور رفت فصل هفدهم و در تهران با حساب ۲- صفر استقلال را برای اولین بار در تاریخ پدید آمدن باشگاه‌شان شکست بدهند. دیداری که محمد قاضی و حسین مهربان گل‌هایش را به ثمر رساندند در تاریخ سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۹۶ برگزار شد. 

جابر رفت و برگشت

ششمین رویارویی این دو تیم در دور برگشت فصل شانزدهم با برد استقلال به پایان رسید. این دیدار در تاریخ شنبه ۲۹ اردیبهشت ۹۶ در مشهد برگزار شد که امید نورافکن و جابر انصاری گلزنان استقلال در آن بازی بودند. انصاری در دیدار رفت هم به این تیم گل زده بود! هرایر مگویان در آن بازی با دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج شد. 

پنجمین مصاف

دیدار پنجم شهرخودرو و استقلال در تهران و بازی رفت لیگ شانزدهم در تاریخ پنج‌شنبه ۲۵ آذر ۹۵ برگزار شد. تک گل بازی در آن دیدار را جابر انصاری برای آبی‌پوشان به ثمر رسانده بود. 

چهارمین تقابل

این دو تیم در دیدار برگشت فصل پانزدهم لیگ برتر به تساوی بهتر از صفر- صفر دست نیافتند! پنج‌شنبه ۲۰ اسفند ۹۴ هر دو تیم هرچه تلاش کردند، نتوانستند دروازه یکدیگر را باز کنند. 

گل به‌خودی مشهدی‌ها

سومین دیدار استقلال با شهرخودرو با یک اتفاق جالب همراه بود. زمانی که محمدحسین مرادمند، مدافع میانی تیم شهرخودرو توپ را به اشتباه وارد دروازه خودشان کرد تا مانع از برد تیمش شود. دیداری که در تاریخ جمعه ۲۴ مهر ۹۴ برگزار و نتیجه پایانی‌اش بهتر از یک-یک برای هر دو تیم نبود.

دومین مسابقه

جمعه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ این دو تیم برای دومین بار در تاریخ هر دو باشگاه به مصاف هم رفتند که البته نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل برای آنها نداشت. 

اولین رویارویی

استقلالی‌ها طبق برنامه‌ریزی سازمان لیگ و در هفته دوازدهم لیگ برتر چهاردهم برای اولین بار در تاریخ این باشگاه رودرروی تیم شهرخودرو که آن زمان نامش پدیده مشهد بود، قرار گرفتند. ۶ سال و یک ماه و ۲۰ روز پیش از این! البته آن دیدار هم با نتیجه تساوی یک- یک به پایان رسید. تک‌گل استقلالی‌ها در آن بازی را سجاد شهباززاده در دقیقه ۳ زد و مهدی خیری در دقیقه ۲۵ بازی را به تساوی کشاند.

سیزدهمین مسابقه

استقلال و شهرخودرو در دور رفت لیگ برتر بیستم روز یک‌شنبه ۲۳ آذر ماه جاری باید از ساعت ۱۵:۴۵ در ورزشگاه امام رضا(ع) به دیدار هم بروند. این مسابقه که سیزدهمین بازی هر دو تیم در تاریخ فوتبال کشور محسوب می‌شود، قطعاً حواشی و صحنه‌های جذابی را به همراه خواهد داشت.

منبع: خبرورزشی

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: