پایگاه خبری خانه فوتبال:

از طرفی انتخاب محل برگزاری این بازی حساس در‌ هفته‌های گذشته با حاشیه‌هایی‌ رو‌به‌رو بود؛ چرا‌که اعلام شده بود بازی شهرخودرو مقابل استقلال طبق مصوبه شورای تامین استان باید در ورزشگاه ثامن‌الائمه(ع) برگزار شود که پس از جلسات مختلف درنهایت این مسابقه در چارچوب هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر از ساعت 15:45 امروز در ورزشگاه مدرن امام رضا‌(ع) مشهد بدون حضور تماشاگران انجام می‌شود.‌ هر 2 تیم در چند بازی قبلی به قضاوت‌های داوری بازی‌هایشان معترض بودند، بخصوص کادرفنی شهرخودرو که معتقد بود‌ند در چند بازی به‌خاطر داوری ضرر کرده‌اند. در‌پی همین مسئله بازی امروز شهرخودرو – استقلال با قضاوت ‌کوپال ناظمی‌ اداره می‌شود.

 انگیزه شهرخودرو 

تیم فوتبال شهرخودرو در 5 هفته گذشته مسابقات فراز‌و نشیب‌هایی داشت. شاگردان مهدی رحمتی از 5 بازی که به میدان رفته‌اند، 2 برد، یک مساوی و 2 باخت به‌دست آوردند. آن‌ها در 2 بازی داخل خانه یک برد و یک مساوی کسب‌ و‌ در رقابت‌های خارج از خانه 2 شکست و یک پیروزی از آن خود کردند و حالا پس از 2 بازی خارج از خانه، در مشهد میزبان استقلال هستند. بدون‌شک‌‌ در 2 پیروزی که شهرخودرویی‌ها تاکنون به‌دست آورده‌اند،‌ امین قاسم‌نژاد خیلی تاثیرگذار بوده، به حدی که غیبتش در بازی‌ مقابل پیکان و پرسپولیس کاملا مشخص بود و مهدی رحمتی در بازی امروز قطعا روی ساق‌های این بازیکن مازندرانی حساب ویژه‌ای باز کرده است. آن‌ها با پیروزی هفته قبل مقابل ذوب‌آهن، روحیه مضاعفی گرفته‌ و تاکنون تمرینات خوب و شادابی را هم پشت‌سر گذاشته‌اند. میزبانی این بازی امتیاز خیلی خوبی برای مشهدی‌ها‌ست تا از تیم بهم ریخته استقلال که شرایط خوبی هم ندار‌د، بتوانند امتیاز ارزشمندی را کسب کنند و جایگاه خود را در جدول رده‌بندی ارتقا ببخشند. خوشبختانه شهرخودرویی‌ها برخلاف بازی‌های قبلی، تمام بازیکنان‌شان را در اختیار دارند و دست کادر فنی در انتخاب بازیکن باز خواهد بو‌د و بهتر می‌توا‌نند تصمیم بگیرند. اما در‌مجموع تیم شهرخودرو که امسال‌ تغییرات زیادی داشته‌، هنوز به زمان نیاز دارد تا به هماهنگی کامل‌‌ برسد و با پخته‌تر شدن بازیکنان جوان تیم در‌کنار با‌تجربه‌ها بتوا‌ند همانند دوره‌های قبل مقابل حریفان زهر‌دار ظاهر شو‌د. اما نکته مهم‌تر این‌که مدیریت باشگاه شهرخودرو تاکنون حمایت خوبی از کادر فنی داشته و از سرمربی تیمش دفاع کرده‌ که این نشان از درایت مدیریت باشگاه دارد، چراکه با هر نتیجه‌ای بدنبال تغییر در کادر فنی نبوده و برخلاف بسیاری از مدیران تیم‌ها نتیجه‌گرا نیست‌.

 زلزله در استقلال

تیم استقلال تهران امسال با تغییرات زیادی مواجه بوده و هنوز نتوانسته در قامت یک تیم مدعی ظاهر شود، تا‌ حدی که هفته گذشته‌ زمزمه‌هایی برای تغییر کادر‌فنی به گوش می‌رسید. اما حالا همه چشم‌ها به بازی امروز آبی‌پوشان پایتخت در مشهد دوخته شده‌ تا ببینند‌ محمود فکری چه تدبیری برای کسب امتیاز این بازی در‌نظر می‌گیرد، چراکه در صورت باخت، ضرر زیادی را متحمل می‌شوند. استقلالی‌ها تا به اینجای کار 2 برد، 2 مساوی و یک باخت به‌دست آوردند و 8 امتیاز جمع کردند، اما هنوز نتوانستند خودشان را به عنوان یک تیم مدعی نشان بدهند. 2‌ پیروزی قبلی شاگردان فکری، مربوط به بازی‌‌ مقابل ماشین‌سازی و مس‌رفسنجان است که از تیم‌های ضعیف امسال لیگ برتر هستند، وگرنه‌ مقابل تیم‌های فولاد خوزستان، صنعت‌نفت آبادان و پیکان تهران حرفی برای گفتن نداشتند و این نتایج هواداران استقلال‌ را خیلی نگران کرده است. همچنین در بازی امروز، استقلالی‌ها چند مهره کلیدی همچون ریگی و وریا غفوری را هم در اختیار ندارند و چند بازیکن دیگرشان هم‌ با مصدومیت‌هایی خفیف مواجه هستند. در‌مجموع این بازی برای فکری حکم مرگ و زندگی را دارد، چراکه او در صورت شکست مقابل همبازی سابق‌اش ، تیمش ممکن است با حاشیه‌های بیشتری مواجه شود. هرچند‌ استقلال تیم بزرگی است و نباید آن را دست‌کم گرفت.

 دوئل جذاب و حساس

دیدار شهرخودرو با استقلال جدای از مباحث فنی، جذابیت‌های زیادی دارد که به حساسیت این بازی اضافه می‌کند. به عنوان مثال، مهدی رحمتی بیشتر‌ دوران ورزشی‌اش را در استقلال گذرانده و تقابل او با تیم سابقش می‌تواند‌ جذاب باشد. رحمتی در حدود 9 فصل کنار استقلال بود که ‌روزهای پرفراز‌و نشیبی را هم همراه این تیم تجربه کرد. روزهای شیرین و تلخی که در کارنامه رحمتی و استقلال وجود دارد. همچنین مدیریت و کادر فنی شهرخودرو همگی استقلالی هستند که این موضوع به حساسیت این بازی اضافه خواهد کرد. از طرفی نبرد مهدی رحمتی در اولین سال مربیگری‌اش مقابل همبازیان سابقش نیز دیدنی است، بخصوص دوئل رحمتی با فکری، عمران‌زاده و برهانی. در این بازی سنگربان و مدافع سابق استقلال باید در نقشی متفاوت مقابل یکدیگر قرار گیرند، 2 چهره‌ای که هواداران استقلال خاطرات تلخ و شیرین بسیاری از آن‌ها دارند. همچنین نبرد رحمتی با حنیف عمران‌زاده که سال‌های متمادی کنار هم بازی کردند و در برهه‌هایی با یکدیگر اختلافاتی هم داشتند، از جذابیت‌های این بازی است. مهدی رحمتی با کوهی از ‌انگیزه‌ برابر آبی‌پوشان قرار می‌گیرد و فکری هم که برای رهایی از حاشیه‌ها، نیاز مبرمی به پیروزی دارد، تمام تلاشش را برای پیروزی و کسب امتیاز این مسابقه خواهد کرد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: