پایگاه خبری خانه فوتبال:

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد مهاجم خارجی و بالای ۳۰ سال که تجربه خوبی از حضور در تیم‌های استقلال و پرسپولیس نداشت، امروز در یک تیم بی ادعا خوش درخشیده و تبدیل به ستاره لیگ برتر شود. اتفاقی که امروز برای گادوین منشا، مهاجم ۳۱ ساله تیم گل گهر افتاده است.

منشا در حالی که ۲۶ سال داشت در لیگ پانزدهم به پیکان پیوست و در یک فصل حضورش در این تیم ۱۵ بار موفق به گلزنی شد تا بعد از طارمی دومین گلزن برتر فصل باشد.

درخشش خیره کننده او به حدی بود که پرسپولیسی‌ها برای مذاکره با این مهاجم انتظار پایان فصل را هم نکشند و قبل از اتمام فصل کار انتقال وی را به تیم خود یکسره کردند.

منشا دو فصل نیز در پرسپولیس حضور داشت و در این تیم یک سیر کاملاً نزولی را طی کرد و در پایان فصل دوم حضورش در جمع سرخ پوشان، در انتقالی جنجالی به استقلال پیوست و سیر نزولی اش را در این تیم هم ادامه داد.

وی بعد از ناکامی در استقلال به عجمان امارات رفت و یک نیم فصل کاملاً ناموفق را هم در این تیم سپری کرد تا در نیم فصل دوم لیگ نوزدهم با نظر مجید جلالی به فوتبال ایران بازگشت و این بار گل گهر سیرجان مقصد بعدی وی بود. منشا در نیم فصل حضورش در گل گهر ۲ بار باری این تیم گلزنی کرد تا امیر قلعه نویی سرمربی جدید این تیم مجاب به حفظ وی برای فصل بیستم رقابتهای لیگ برتر شود.

حالا منشا در گل گهر احیا شده و نه تنها به تنهایی دو سوم همه گلهای تیمش را به ثمر رسانده تا در حضور این تیم در کورس صدر جدول نقش مهمی داشته باشد، بلکه به تنهایی با ۶ گل زده پیشاپیش همه مهاجمان در جدول گلزنان برتر حرکت می‌کند و امیدوار است در پایان این فصل عنوان آقای گلی را از آن خود کند.

منشا پنجمین سال حضورش در فوتبال ایران را تجربه می‌کند و در این مدت ۳۸ بار موفق به گلزنی شده و امیدوار است همچنان بر تعداد این گل‌ها بیفزاید.

امیر قلعه نویی امروز در مصاحبه ای که داشته، راز اوج گیری منشا را اینطور عنوان کرده است: «منشا بازیکن با کیفیتی روی هوا و زمین است اما در چند سال گذشته تمرین پیش فصل را انجام نمی داد. برای همین از نظر نمودار حرکتی شرایطش بالا و پایین داشت. امسال یکی از شرطهای من این بود که از ابتدا در تمرین باشد.»

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: