پایگاه خبری خانه فوتبال:

شیری سعی دارد بدون حاشیه به سؤالات ما پاسخ دهد:

بعد از لغو بازی‌تان مقابل ذوب‌آهن پس از نساجی بدون بازی مفید در فاصله کمی تا فینال باید به مصاف حریف شرقی بروید. نگران تقابل در چنین شرایطی نیستی‌؟

ما دوست داشتیم بازی‌مان با ذوب‌آهن برگزار شود و اتفاقاً آماده بازی هم بودیم اما بازی لغو شد و به هر دلیلی که بود برگزار نشد.

در خصوص حریف شرق آسیایی‌تان در فینال چه نظری داری؟

هدف ما از ابتدا قهرمانی بوده به همین دلیل نام تیم برای ما مهم نیست چون هر تیمی که مقابل ما بازی کند ما فقط برد و قهرمانی می‌خواهیم و نام تیم فینالیست شرق برای ما مهم نیست چون ما فقط به هدف اصلی‌مان و رسیدن به آن فکر می‌کنیم.

مدیریت و عوامل باشگاه با تسویه بدهی‌ها و پرداخت 15 درصد از قراردادهای این فصل‌تان به نظر با شرایط روحی خوبی تیمتان را روانه سفر قطر و بازی‌های لیگ قهرمانان کردند.

من به سهم خود باید از مدیریت و همه عوامل باشگاه که در چند مدت اخیر همه تلاششان را انجام دادند تشکر ویژه‌ای داشته باشم و به آنها خسته نباشید بگویم که در چند مدت اخیر زحمات زیادی را متحمل شدند.

در قیاس با تیم‌هایی نظیر پاختاکور، السد و النصر که مقابل آنها به پیروزی رسیدید حریف شرق آسیایی را قوی‌تر از تیم‌های غرب آسیایی که با آنها بازی کردید می‌دانی؟

تیم‌های شرق همه سرعتی‌اند و حریف فینالیست‌مان هم از این قاعده مستثنی نیست. آنها بازی سریع و بی‌نقصی ارائه می‌دهند اما ما هم باید در کار تیمی خیلی منظم کار کنیم و نفوذ حریف را سد کنیم. من هم اول سعی می‌کنم در کار دفاعی بهترین باشم و بهترین عملکرد را از خودم ارائه بدهم و در نفوذها هم بازی قابل قبولی داشته باشم.

در مقابل حریف شرقی‌تان در فینال چه نکته برجسته‌ای تو را به نتیجه‌گیری امیدوار می‌سازد؟

کار تیمی پرسپولیس بی‌نظیر است و با تکرار کار تیمی موفق‌مان ان‌شاءالله در فینال هم سعی می‌کنیم بهترین باشیم.فکر می‌کنم اگر در چند جمله بخواهم بگویم؛ تیم بودن پرسپولیس نکته بارز تیم ماست و ما را به فینال رسانده و تاکنون جواب داده که تلاش می‌کنیم همین خصیصه خودمان را در فینال هم نشان دهیم.

در غیاب بازیکنان بزرگ، محروم و جدا شده‌تان واقعاً نگران بازی حساس‌تان در فینال نیستی؟

بازیکنانی که از آنها حرف می‌زنید بازیکنان بزرگی هستند و من برای همگی‌شان آرزوی موفقیت دارم. اما پرسپولیس باید با قدرت کارش را جلو ببرد و با نیروی مضاعف پا به بازی فینال بگذارد تا ان‌شاءالله با موفقیت از بازی خارج شود.

بعد از رکورد‌شکنی با پوکر در لیگ برتر به عنوان اولین تیم ایرانی می‌توانید در فینال لیگ قهرمانان آسیا هم با قهرمانی آسیا رکورد دیگری به نام خودتان و پرسپولیس ثبت کنید؟

تمام تلاشمان را انجام می‌دهیم و با تمام وجودمان می‌جنگیم. قهرمانی هم دور از دسترس نیست فقط در این خصوص من از همه مردم خصوصاً هواداران تیممان می‌خواهم که برای همه تیم دعا کنند.

در صورت قهرمانی بازیکنان تیم‌تان می‌خواهند موهای سر و ریش کنعانی را بتراشند. تو در صورت قهرمانی چه سورپرایزی رو می‌کنی؟

شماره 17 را بر تن می‌کنم و ان‌شاءالله قهرمان شویم یک صفر جلوی شماره پیراهنم قرار دهید که 170 می‌شود. من هم 170 پیراهن به هواداران‌مان به عنوان هدیه تقدیم خواهم کرد.

شادی‌های پروانه‌ای‌شکلت واقعاً زیباست. از تو در فینال آسیا باز هم چنین شادی‌هایی را نظاره خواهیم کرد؟

اجازه دهید ابتدا بازی کنیم مطمئن باشید بعد از پیروزی و قهرمانی سورپرایزهای قهرمانی یکی پس از دیگری رو خواهد شد و هواداران را سورپرایز خواهد ساخت.

خوشبخت مثل شیری

مهدی شیری یکی از بازیکنان پرسپولیس بود که دیروز برای بازی فینال لیگ قهرمانان به دوحه رفت. شیری زمستان سال 98 به پرسپولیس آمد و در نیم‌فصل دوم لیگ هجدهم نمایش‌های فوق‌العاده‌ای ارائه داد اما با وجود قهرمانی در لیگ برتر در لیگ قهرمانان 2019 عضوی از آن تیم ناکام بود که با اشتباهات عجیب داوری در سه بازی مرحله گروهی اصلاً مرحله حذفی را ندید. شیری مثل برخی از هم‌تیمی‌هایش فینال آسیا را ندیده بود و امسال هم تا مدتی قبل شانس دیدن یا حضور در فینال آسیا را نداشت اما خدا جواب ندای دل او را داد و حالا به نظر می‌رسد او یکی از بازیکنان اصلی تیم یحیی در بازی شنبه آینده باشد.

شیری قبل از بازی‌های حساس دوحه در مهرماه کرونا گرفت و مجبور شد در تهران بماند. کادر فنی پرسپولیس بدون شیری در حالی که مدافع راست دیگری هم جذب نکرده بود مجبور به استفاده از سیامک نعمتی در این پست شد که اتفاقاً سیامک نمایشی فوق‌العاده داشت و یکی از ارکان صعود تیمش لقب گرفت تا جایی که کمیته برگزاری بازی‌ها او را به عنوان یکی از مدافعان راست برتر مسابقات برگزید و سیامک هم در نظرسنجی هواداری اول شد.

با شروع فصل تازه لیگ برتر هم به نظر می‌رسید یحیی برای بازی فینال حضور سیامک در دفاع راست را آزمایش کند و شیری همچنان منتظر فرصتی برای بازگشت به ترکیب باشد اما همه چیز برای شماره 17 خوش‌اخلاق سرخ‌ها به گونه دیگری رقم خورد. نعمتی بازی اول فصل با سایپا را به خاطر تست مشکوک کرونا از دست داد و وقتی هم آماده بازی شد با صلاحدید کادر فنی به خط حمله رفت تا خلأ آل‌کثیر و امیری را در آن منطقه پر کند و در این پست آماده فینال آسیا شود.

به همین خاطر مهدی شیری در لیگ برتر و در هر چهار بازی تیمش فیکس بود و به نظر می‌رسد جای ثابتی در ترکیب تیمش برای فینال داشته باشد.

مهدی شیری نان خوش‌قلبی خودش را خورد و فیکس شد. او برای اولین بار فینال آسیا را تجربه خواهد کرد و یکی از بازیکنان خوشبخت این سال‌های پرسپولیس است که می‌تواند عضوی از این تیم پرافتخار باشد.

 

ایران ورزشی

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: