پایگاه خبری خانه فوتبال:

کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به بررسی محبوب‌ترین باشگاه‌های این قاره در مرکز و جنوب این قاره پرداخت که نام استقلال، پرسپولیس و تراکتور 3 باشگاه ایرانی در این گزارش نیز ذکر شده است.
به گزارش ایرنا، کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به انتخاب محبوب‌ترین باشگاه مرکز و جنوب این قاره پرداخت که در این گزارش باشگاه‌های ایرانی جایگاه پررنگی را به خود اختصاص داده‌اند.
پس از اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا چندی پیش به انتخاب برترین باشگاه در هر کشور پرداخت اینبار مسوولان AFC قصد دارند به صورت بخش به بخش برترین باشگاه مرکز و جنوب آسیا را انتخاب کنند.

تراکتور تبریز

در این نظرسنجی ابتدا از تراکتورسازی تبریز یاد شد. AFC در این باره نوشت: باشگاهی که در نظرسنجی ماه گذشته به عنوان محبوب‌ترین باشگاه ایران انتخاب شد. باشگاهی که سال ۱۹۵۰ تاسیس شد و فصل گذشته و سال ۲۰۱۴ در جام حذفی ایران قهرمان شد. همچنین ای اف سی نوشت که تراکتور اولین باشگاه حرفه‌ای یکی از اسطوره‌های بزرگ فوتبال ایران یعنی «کریم باقری» است.

پرسپولیس

قهرمان چهار دوره اخیر فوتبال ایران این شانس را دارد که برای نخستین مرتبه قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شود. سرخپوشان برای رسیدن به این مهم باید روز شنبه به مصاف اولسان هیوندای کره‌جنوبی بروند. باشگاهی که خانه افرادی مانند کریم باقری، علی دایی، مهدی مهدوی‌کیا، کریم باقری، خداداد عزیزی و بسیاری دیگر از بزرگان فوتبال ایران بوده است. موضوعی که موجب شده تا پرسپولیس همیشه در بین محبوب‌ترین باشگاه‌های آسیا قرار داشته باشد.

استقلال

تیم دیگری که همراه پرسپولیس شهرآورد بزرگ تهران را برگزار می‌کند. گرچه این تیم نمی‌تواند در مسابقات داخلی با تیم همشهری خود رقابت کند اما این تیم در لیگ قهرمانان آسیا موفق بوده است. استقلال در سال ۱۹۷۰ و ۱۹۹۱ قهرمان آسیا شد.

باشگاه بنگال جنوبی، نسف قارشی ازبکستان، پاختاکور ازبکستان، موهون باگان هند، کلارا بلاسترز هند، آلای قرقیزستان، هم دیگر تیم‌های حاضر در این نظرسنجی هستند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: