پایگاه خبری خانه فوتبال:

کارشناس داوری ضمن انتقاد از عملکرد برخی داوران در پنج هفته نخست لیگ برتر فوتبال گفت: کمک داوران در این هفته‌ها اشتباهات زیادی داشتند که اگر امکان بازی به مهاجمان داده می‌شد در نتایج دیدارها تاثیرگذار بود.
«حیدر سلیمانی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی  ایرنا اظهار داشت: جامعه آماری در نمودارهای آماری از جمله پنالتی، تصمیم داوران در گل‌های بازی‌ها و سود برده و زیان دیده بازی‌ها توسط ۵ داور مطرح مورد بررسی قرار گرفت.
وی ادامه داد: کمک داوران در پنج هفته اشتباهات زیادی داشتند که چهار تیم از جمله استقلال، پرسپولیس، تراکتورسازی و گل‌گهر سیرجان بیشترین زیان را دیدند که اگر امکان ادامه بازی به مهاجمان تیم‌ها داده می‌شد بیش از ۸۰ درصد در نتیجه بازی تاثیرگذار بود.
این کارشناس داوری تصریح کرد: از اشتباهات مهم کمیته داوران فدراسیون بکارگرفتن از ۷۰ کمک داور و ۳۵ داور برای نخستین مرتبه در لیگ برتر فوتبال است. این موضوع یکی از اشتباهات دپارتمان داوری بود که برخی از کمک‌ها برای نخستین بار در لیگ شرکت کردند.

داوری

داوری

سلیمانی با بیان اینکه در انتخاب کمک‌ها و داوران در بازی‌ها ملاک جوانگرایی نبوده، افزود: در این گستردگی شاهد حضور داوران مختلفی از ۳۱ استان کشور بودیم که برخی کمک‌ها با ۴۳ سال سن و داوران با ۴۰ سال بدون قضاوت در لیگ شرکت داشتند که این اقدام نه تنها نشان دهنده توانمندی آنان نبوده بلکه بیشتر توجه به انتخابات پیش رو فدراسیون را مطرح کرده است.
به گفته وی تعدد داوران و کمک‌ها در پنج هفته لیگ برتر فوتبال باعث شده شاهد اشتباهات تاثیر گذار و کاسته شدن کنترل بازی در دیدارهای لیگ باشیم.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: