پایگاه خبری خانه فوتبال:

ژوردین هویتیما فوتبالیست زن 19ساله باشگاه پاری سن ژرمن که نامزد آلفونسو دیویس ستاره کانادایی بایرن مونیخ است در روزهای اخیر از حملات نژادپرستانه شدیدی خبر داد که بعد از انتشار یک عکس او در کنار دیویس در اینستاگرام اتفاق افتاده بود. هربرت هاینر ریاست باشگاه بایرن مونیخ حالا به این ماجرا واکنش نشان داده و گفت بایرن مونیخ این حملات نفرت پراکنانه را تحمل نخواهد کرد و علیه آن دست به اقدام قانونی خواهد زد.

هویتیما با انتشار چندین پیام نفرت پراکنانه که در اینستاگرام علیه او و نامزدش آلفونسو دیویس شده بود جنجالی بزرگ در آلمان به راه انداخت. این فوتبالیست زن 19ساله بعد از انتشار عکسی از خود در کنار دیویس در زمانی که این زوج در تعطیلات به سر می بردند با حملات شدید نژادپرستانه در فضای مجازی مواجه شده بود.

هویتیما از جمله به چند کامنت اشاره کرده بود که در یکی از آنها نوشته شده بود: " اجدادت از تو برای اینکه هزار سال ژن خالص سفید را اینطور نابود کردی متنفر هستند". در یک کامنت دیگر خطاب به هویتیما نوشته شده بود: " تو آخر سر مادر تنهایی خواهی شد با یک بچه دورگه زشت و نفرت برانگیز". در یک کامنت دیگر آلفونسو دیویس به میمون و حیوان تشبیه شده بود.

هم تیمی های دیویس در بایرن مونیخ بلافاصله به این ماجرا واکنش نشان دادند. ژروم بواتنگ در اینستاگرام خود نوشت: " از این واقعاً منزجرم". بعد از آن هم دیویس و هویتیما بخش کامنت صفحه اینستاگرام خود را غیر فعال کردند.

هاینتر رئیس بایرن مونیخ اما در واکنش به این ماجرا گفت: " باشگاه بایرن مونیخ یک باشگاه جهانی است. ما چند وقت پیش کارزار قرمزها علیه نژادپرستی را به راه انداختیم که کل باشگاه در رشته‌های ورزشی مختلف به صورت فعالانه در آن حضور دارد. تبعیض‌، هدف گرفتن بی گناهان، نفرت پراکنی و خشونت در همه وجوه و اشکال آن در این دنیا جایی ندارد. فارغ از اینکه هر کس اهل کجا است، فوتبال برای همه ما مثل یک خانه مشترک است. فوتبال این قدرت را دارد که مردم را به هم پیوند بدهد. باشگاه بایرن مونیخ همیشه برای کمک به گسترش این ارزشها فعالیت می‌کند".

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: