پایگاه خبری خانه فوتبال:

هفته هفتم لیگ برتر فوتبال ایران در حالی به پایان رسید (بدون در نظر گرفتن بازی معوقه پرسپولیس) که ۴ دروازه‌بان با ثبت ۴ کلین شیت رقابت فشرده‌ای را برای بهترین شدن در فصل بیستم در پیش گرفته‌اند.

در حالی حامد لک با ۴ کلین شیت از ۴ بازی بهترین عملکرد را دارد و که رشید مظاهری از استقلال و حسین پورحمیدی از آلومینیوم هر کدام با ۴ کلین شیت از ۵ بازی و با یک گل خورده در رده بعدی قرار گرفته‌اند و محمدرضا اخباری از تراکتور نیز با ۴ کلین شیت در ۷ بازی و ۳ گل خورده پشت سر آنهاست.

حامد لک سنگربان سرخ پوشان هنوز دروازه‌اش در این فصل باز نشده و با آمار صددرصد کلین شیت بهترین عملکرد را در میان دروازه‌بانان این فصل لیگ برتر به خود اختصاص داده است.

عملکرد حسین پورحمیدی از آلومینیوم و رشید مظاهری از استقلال کاملاً به هم شباهت دارد. این دو دروازه‌بان که از هفته سوم به ترکیب تیم شان اضافه شدند در ۵ بازی تنها یک بار دروازه شان باز شده و ۴ کلین شیت ثبت کرده‌اند با این تفاوت که پورحمیدی در این فاصله موفق به مهار یک پنالتی هم شده است.

محمد رضا اخباری با دریافت ۳ گل و ثبت ۴ کلین شیت دیگر دروازه‌بان موفق لیگ برتر در ۷ هفته اخیر است. اخباری در ۳ بازی مقابل نساجی، سپاهان و پیکان ۳ بار دروازه‌اش باز شده است و در ۴ بازی مقابل نفت مسجد سلیمان، مس رفسنجان، فولاد و ماشین سازی موفق به بسته نگه داشتن دروازه‌اش شده است.

به لحاظ تعداد کلین شیت این چهار دروازه‌بان دارای بهترین عملکرد در ۷ هفته ابتدایی لیگ هستند. اما در مقایسه تعداد کلین شیت با تعداد بازی و گل‌های خورده جدول بهترین دروازه‌بانان فصل تا هفته هفتم به شرح زیر می‌شود؛

T839669

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: