پایگاه خبری خانه فوتبال:

 لیونل مسی در شب تساوی ۲ - ۲ بارسلونا مقابل والنسیا، گل نخست تیمش را در وقت‌های اضافه نیمه اول به ثمر رساند تا به یک رکورد تاریخی دست پیدا کند. ستاره آرژانتینی برای 643‌امین بار با پیراهن تیم کاتالانی گلزنی کرد و به رکوردی که ۴۶ سال متعلق به پله بود، رسید. ستاره سال‌های دور تیم ملی برزیل از سال ۱۹۵۷‌تا ۱۹۷۴‌برای سانتونس ۶۴۳ گل به ثمر رساند و حالا مسی با یک گل دیگر رکورد بیشترین گل زده برای یک باشگاه را به انحصار خود در خواهد آورد. مهاجم بارسلونا از فصل ۲۰۰۵ - ۲۰۰۴ شروع به گلزنی‌ و از فصل ۲۰۰۹ - ۲۰۰۸ رکوردهای جدیدی به نام خود ثبت کرد. او توانست تلمو زارا را به عنوان برترین گلزن لالیگا پشت‌سر بگذارد، از سسار رودریگس، بهترین گلزن بارسلونا بگذرد و رکورد گلزنی در یک‌سال گرد مولر را بشکند. پله در مجموع ۷۵۷ گل (۶۴۳ گل سانتوس، ۳۷ گل کاسموس و ۷۷ گل تیم ملی برزیل) به ثمر رساند و مسی ۷۱۲ گل (۶۴۳‌ گل بارسلونا و ۷۱ گل تیم‌ملی آرژانتین) را وارد دروازه حریفان کرده‌ و مسلما اصلی‌ترین هدف او در سال 2021 رسیدن به تعداد گل‌های رسمی الماس سیاه فوتبال برزیل خواهد بود. اما مسی در سال میلادی پیش‌رو می‌تواند به رکوردهای دیگری هم دست یابد که در ادامه این رکوردها را با هم مرور می‌کنیم.

 بیشترین آقای گلی در تاریخ 5 لیگ معتبر 

مسی امسال با کسب هفتمین پی‌چی‌چی خود موفق شد با رکورد تاریخی گرد مولر در 5 لیگ معتبر برابری کند‌. مولر با آقای گلی در سال‌های 1967، 1969، 1970، 1972 ، 1973 ، 1974 و 1978 در تاریخ ثبت شد تا این‌که مسی موفق شد این شاهکار را تکرار کند. با یک آقای گلی دیگر در لالیگا مسی به تنهایی با 8 مرتبه رکورددار خواهد شد .

 بیشترین پاس گل در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا 

تا قبل از ظهور مسی و رونالدو، رایان گیگز از منچستر‌یونایتد با‌31 پاس گل صاحب رکورد بود اما در حال حاضر رونالدو با‌40 و سپس مسی با 35 پاس گل در رتبه‌های اول و دوم قرار گرفته‌اند‌. با توجه به این‌که مسی اخیرا در نقش یک بازیساز ظاهر شده، اختلاف 5 پاس گل می‌تواند در این فصل یا حداکثر فصل بعد جبران و رکورد در اختیار مسی قرار بگیرد .

 بیشترین جایزه‌ بازیکن سال اروپا 

عنوان مرد سال اروپا از سال 2011 اهدا می‌شود و اولین برنده‌ آن مسی بود‌. اما این رکورد در‌حال حاضر با 3 جایزه در اختیار رونالدو قرار دارد. مسی که تا به این‌جا 2 بار فاتح مرد سال اروپا شده، در صورت درخشش در لیگ قهرمانان و رساندن بارسلونا به قهرمانی اروپا می‌تواند خودش را در‌کنار رونالدو ببیند‌. سال قبل جایزه به فن‌دایک رسید .

 بیشترین گل در منطقه‌ آمریکای جنوبی 

پله در 92‌ بازی برای برزیل، 77 گل زده و مسی را با70 گل در 138 بازی پشت‌سر خودش می‌بیند. با توجه به کم بودن مسابقات ملی، شاید مسی برای رسیدن به این رکورد باید کمی صبر کند اما درنهایت او با زدن 7 گل با پله برابری خواهد کرد و سپس می‌تواند رکورد اسطوره‌ برزیلی را بشکند .

 بیشترین عنوان بهترین بازیساز سال جهان 

جایزه‌ بهترین بازیساز جهان از سال 2006 توسط فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال اهدا می‌شود و اولین برنده‌ آن زیدان بود‌. مسی و ژاوی به‌طور مشترک، 4 بار بهترین بازیساز دنیا نام گرفتند و مسی با توجه به آمار پاس گل‌های این فصل، می‌تواند برای پنجمین بار فاتح این عنوان بشود.

 بیشترین آقای گلی پیاپی در 5 لیگ معتبر

مسی امسال با چهارمین پی‌چی‌چی پیاپی خود در لالیگا به رکورد آلفردو دی‌استفانو و هوگو سانچس رسید. اما در بین 5 لیگ معتبر ژان‌پیر پاپین با مارسی بین سال‌های 1988‌تا 1992 آقای گل لیگ فرانسه شد تا با 5 مرتبه یک رکورد بی‌نظیر خلق کند. مسی سال بعد علاوه‌بر شکستن رکورد تاریخ لالیگا، شانس برابری کردن با پاپین را دارد.

 بیشترین قهرمانی با یک باشگاه

رایان گیگز در منچستر‌یونایتد صاحب 34جام مختلف شد‌. مسی نیز 34 قهرمانی با بارسلونا تجربه کرده و تنها با کسب یک عنوان دیگر رکورد پرافتخارترین بازیکن تاریخ در یک باشگاه را به نام خودش ثبت خواهد کرد‌. اتفاقی که می‌تواند در همین فصل یا حداکثر فصل بعد رخ بدهد. هدف بعدی مسی رسیدن به دنی آلوز با 43 جام خواهد بود .

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: