پایگاه خبری خانه فوتبال:

رقابت تماشایی میان کریستیانو رونالدو و لیونل مسی در گلزنی وجود دارد و باید دید کدام یک می تواند گل های بیشتری در دوران ورزشی اش به ثمر برساند. آمار دو ستاره پرتغالی و آرژانتینی فوق العاده است و می توان از جهات مختلف آن را بررسی کرد. یکی از آن ها تعداد دبل هایشان است. 

با در نظر گرفتن بازی های باشگاهی و ملی، مسی با ۱۳۵ دبل بالاتر از رونالدو قرار دارد. مهاجم بارسلونا در ۸۸۸ چنین رکوردی را به ثبت رسانده است. این در حالی است که ستاره یوونتوس با دو گلی که برابر پارما به ثمر رساند تعداد دبل هایش  به ۱۳۵ رسید. البته مهاجم پرتغالی این آمار را در ۱۰۳۳ بازی ثبت کرده است. مسی در ۱۵.۲ درصد بازی ها حداقل دو بار گلزنی کرده و رونالدو در ۱۳ درصد دیدار ها دبل کرده است. 

باشگاهی

اگر تنها دبل های باشگاهی در نظر گرفته شود برتری ستاره آبی اناری ها قابل توجه تر خواهد بود. ستاره بارسا در ۷۴۶ بازی ۱۲۸ بار دبل کرد، یعنی ۹۵ درصد دبل هایش با تیم کاتالانی بوده است. رونالدو با انجام ۸۶۳ بازی در تیم های اسپورتینگ، منچستریونایتد، رئال مادرید و یوونتوس ۸۵ درصد دبل هایش را در این باشگاه ها به ثبت رسانده است. 

رونالدو در لالیگا

رقابت دو ستاره پرتغالی و آرژانتینی در سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۸ برای همیشه در تاریخ ماندگار خواهد شد. در آن زمان رونالدو با پیراهن رئال مادرید در لالیگا بازی می کرد. مهاجم سابق سفیدپوشان در این آمار با شکست اسپانیا را ترک کرد چون مسی آمار فوق العاده ای را به ثبت رساند. کاپیتان بارسا در ۴۷۶ بازی ۹۸ دبل کرد یعنی هر پنج بازی یک دبل. رونالدو در مادرید ۴۳۸ بازی انجام داد و تنها توانست ۷۸ بار دبل کند با میانگین ۱۷.۸ درصد. البته ستاره پرتغالی در یک زمینه برتر از مهاجم آرژانتینی  است و در ال کلاسیکو ها بیش از رقیبش توانست هت‌تریک‌، پوکر و ریپوکر کند.

تیم ملی

آمار دبل دو بازیکن در تیم ملی به خاطر بازی کمتر به شدت کاهش می یابد. فاصله رونالدو با مهاجم بارسا زیاد است. ستاره پرتغالی در ۱۷۰ بازی ۱۵ بار دبل کرد. مسی در ۱۴۲ دیدار تنها هفت بار در بازی ها دو گل به ثمر رساند. 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: