پایگاه خبری خانه فوتبال:

بر اساس تازه‌ترین رده‌بندی تیم‌های باشگاهی فوتبال جهان که امروز (۲ دی) از سوی سایت «فوتبال دیتابیس» اعلام شد، تیم فوتبال پرسپولیس در رتبه نخست باشگاه‌های ایران قرار گرفت.

قهرمان فصل گذشته لیگ برتر فوتبال ایران با ۱۶۰۱ امتیاز، با یک پله سقوط نسبت به هفته گذشته در رتبه پنجم قاره کهن ایستاده است. این تیم در سطح جهانی در مقایسه با هفته گذشته با ۱۸ پله سقوط در رتبه ۱۰۸ جهان قرار گرفت.

استقلال با ۱۵۳۱ امتیاز مانند هفته گذشته در رتبه دوم فوتبال باشگاهی ایران جای گرفته، اما نسبت به هفته قبل در آسیا یک پله صعود کرده و در رتبه ۱۱ ایستاده است، این تیم در سطح جهانی بدون تغییر نسبت به هفته قبل در رده ۲۲۴ قرار گرفت.

سپاهان با ۱۴۶۵ امتیاز بدون تغییر نسبت به رده بندی قبلی، سومین تیم برتر فوتبال ایران است. جایگاه این تیم نسبت به هفته گذشته در آسیا تغییر نکرده و همچنان در رتبه بیست و پنجم قرار دارد. سپاهان در سطح جهانی در مقایسه با هفته گذشته با ۴ پله سقوط در رتبه ۳۷۸ قرار دارد.

در این رده بندی تیم‌های تراکتور، فولاد و صنعت نفت آبادان به ترتیب در رتبه‌های چهارم تا ششم فوتبال ایران جای گرفته‌اند. شهرخودرو و ذوب آهن هم به ترتیب در رتبه هفتم و هشتم فوتبال باشگاهی ایران قرار دارند.

بر اساس این رده‌بندی در قاره آسیا جایگاه تیم نخست نسبت به رده بندی پیشین تغییری نداشته و تیم الهلال عربستان با ۱۶۸۰ امتیاز همچنان صدرنشین است.

تیم اولسان هیوندای کره جنوبی، قهرمان لیگ قهرمانان آسیا، با ۱۶۳۷ امتیاز به رتبه دوم قاره کهن صعود کرده است. تیم چئونبوک موتورز کره جنوبی با ۱۶۳۰ امتیاز به جایگاه سوم و کاوازاکی فرونتاله ژاپن نیز با همین امتیاز به رتبه چهارم سقوط کرده‌اند.

در رده‌بندی جهانی نیز جایگاه ۳ تیم اول جدول تغییری نداشته است و بایرن مونیخ با ۲۰۹۶ امتیاز مانند هفته گذشته در صدر جدول ایستاده است. پس از سرخپوشان آلمانی، لیورپول با ۱۹۵۸ امتیاز در رتبه دوم ومنچسترسیتی ۱۹۲۳ امتیازی نیز در رتبه سوم جای گرفته‌اند. رئال مادرید با ۱۹۱۷ امتیاز به رتبه چهارم صعود کرده و پاری سن ژرمن با ۱۹۱۳ امتیاز با یک پله سقوط در رتبه پنجم قرار گرفته است.

۱۰ تیم برتر فوتبال باشگاهی جهان:

 بایرن مونیخ

 لیورپول

 منچسترسیتی

 رئال مادرید

 پاری سن ژرمن

 اتلتیکو مادرید

 اینتر میلان

 یوونتوس

 لایپزیگ

 بارسلونا

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: