پایگاه خبری خانه فوتبال:

استقلال هنوز مثل فصل گذشته خودش بازی نمی‌کند و مهره‌های اصلی این تیم اُفت کرده‌اند. سپاهان خیلی فراز و نشیب دارد و تراکتور هنوز شکل نگرفته است. فولاد هم که خیلی امتیاز می‌دهد و بقیه در حد مدعیان قهرمانی نیستند اما با تمام این اوصاف پرسپولیس هم کار راحتی برای تکرار عنوان قهرمانی ندارد.

فصل گذشته گل‌محمدی تیم خوبی را از کالدرون تحویل گرفت. همان‌طور که کالدون تیم خوبی را از برانکو تحویل گرفته بود. البته یحیی هم خوب نتیجه گرفت اما حالا شرایط فرق کرده و پرسپولیس چند مشکل عمده دارد. اول اینکه در خط دفاع، پرسپولیس و گل‌محمدی با کمبود مدافع تخصصی مواجه هستند. در خط میانی بشار رسن رفته و در خط حمله پرسپولیس همچنان فاقد مهاجم شش‌دانگ است و از عیسی آل‌کثیر هم که فعلاً خبری نیست و حتماً گل‌محمدی در نیم‌فصل باید حداقل سه بازیکن جذب کند. یکی در دفاع میانی، دیگری در خط میانی جای بشار و یک گلزن حرفه‌ای که فیکس بازی کند. مسئله بعدی که کار پرسپولیسی‌ها را سخت می‌کند، انگیزه رقباست. مثلاً همین هفته نساجی که دو باخت پیاپی داشته برای کشیدن ترمز پرسپولیس خیلی انگیزه دارد و سایر رقبا هم می‌خواهند بعد از ۴ قهرمانی پیاپی، جام را از سرخپوشان بگیرند.

نکته دیگر فشردگی بازی‌های شاگردان گل‌محمدی حداقل تا پایان نیم‌فصل نسبت به سایر رقباست. لغو ۳ بازی این تیم اشتباه بزرگی بود که پرسپولیس چوبش را در فینال آسیا خورد و همه کارشناسان گفتند بهتر بود حداقل یکی از این سه بازی برگزار می‌شد تا پرسپولیس در شرایط مسابقه قرار بگیرد. حالا اما قرمزها ۳ بازی معوقه دارند و باید پشت سر هم بازی کنند. بازی با سپاهان و استقلال هم در پیش است که مسلماً بازی‌های سنگینی است. هم برای رقبا و هم برای شاگردان گل‌محمدی که به هر حال به خاطر شکست در فینال آسیا شرایط خوبی ندارند. مهم‌ترین کار یحیی این است که پرسپولیسی‌ها را به شرایط روحی قبلی برگرداند و در لیگ برتر بازی‌های خوبی از آنها بگیرد. او در همین رابطه با شاگردانش صحبت کرد و امیدوار است آنها در سریع‌ترین زمان ممکن باخت به اولسان کره را فراموش کنند. یحیی البته باید برای یکی، دو بازی اول تغییراتی هم در خط دفاعی تیمش ایجاد کند چون مهدی شیری واقعاً شرایط روحی مناسبی ندارد و احتمالاً نعمتی دفاع راست خواهد شد که در آن صورت از نفرات خط میانی تیمش کم خواهد شد.

پرسپولیس به ترتیب باید با نساجی، ذوب‌آهن، سپاهان، استقلال و... بازی کند که همه بازی‌های سختی است. استقلال از پس ذوب‌آهنی که ۱۰، ۱۲ کرونایی داشت برنیامد و این نشان می‌دهد که هیچ حریف ساده‌ای در لیگ برتر نداریم و پرسپولیسی‌ها دوباره باید مثل سنوات گذشته با ذهنیت قهرمانی وارد لیگ برتر شوند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: