پایگاه خبری خانه فوتبال:

لیورپول می‌خواهد یک سال دیگر را هم با صدرنشینی به پایان برساند. امشب از ساعت ۲۰ در دیداری مهم از هفته پانزدهم لیگ برتر انگلیس، قرمزهای مرسی‌ساید به مصاف تیم پایین‌جدولی وست‌برومویچ خواهند رفت. لیورپولی‌ها می‌دانند در لیگ برتر حتی تیم‌های پایین جدول هم خطرناک هستند. 

لیورپول‌؛ پایان یک سال خاطره‌انگیز

سال ۲۰۲۰ را هواداران لیورپول از یاد نخواهند برد، حتی با وجود اینکه در بهترین روزها مجبور شدند از خانه پیگیر بازی‌های تیم محبوب‌شان باشند. کرونا جشن قهرمانی لیورپول بعد از ۳۰ سال را کوچک کرد. آن روزها گذشت و یورگن کلوپ هنوز با هیجان از آن حرف می‌زند. حالا به پایان سال رسیده‌ایم و هواداران لیورپول به صورت محدود به آنفیلد می‌روند. این آخرین بازی خانگی سال است و اگر لیورپول ببرد، صدرنشین پایان سال ۲۰۲۰ هم خواهد بود. وست‌برومویچِ بحران‌زده نباید برای لیورپول دردسر ایجاد کند اما آخرین تیمی که در خانه به آن باختند تیمی بود که سم الردایس روی نیمکتش نشست. با این حال نبرد با وست‌بروم از آن دسته بازی‌هایی است که اهمیت زیادی برای لیورپول خواهد داشت. 

وست‌برومویچ‌؛ شروع عملیات نجات

سم الردایس لباس سوپرمن پوشیده و آمده تا وست‌برومویچ را نجات دهد! سران وست‌برومویچ آنقدر از اسلاون بیلیچ ناراضی بودند که پس از تساوی مقابل منچسترسیتی در خانه حریف هم برای او دیگر صبر نکردند. الردایس آمد و اولین بازی را به استون‌ویلا باخت. این هفته کار سخت‌تری مقابل لیورپول در پیش دارد اما او یادش هست که ۳ بازی آخر را مقابل این حریف نباخته. با این حال صدرنشین لیگ برتر نمی‌خواهد به تیم نوزدهم جدول باج بدهد. هنوز راه طولانی تا پایان فصل در پیش است و بیگ‌سم می‌تواند مسیری برای نجات تیمش پیدا کند. کاری که دشوار است اما نباید غیرممکن باشد. 

آخرین جدال

ماه آوریل سال ۲۰۱۸ قبل از سقوط وست‌برومویچ این تیم لیورپول را با نتیجه ۲-۲ متوقف کرد. اینگز و صلاح برای لیورپول و لیورمور و روندون برای وست‌بروم گل زدند. 

آمار بازی

۲۴) لیورپول در ۲۴ بازی لیگ برتری مقابل وست‌برومویچ ۱۴ مرتبه برنده شده و تنها ۴ بازی را باخته. ۶ بازی این دو تیم هم مساوی شده است. 

۱۴) لیورپول هر ۱۴ بازی‌اش در خانه در دوران مربیگری یورگن کلوپ مقابل تیم‌های تازه صعود کرده به لیگ برتر را برده است. ۴۱ گل زده و فقط ۷ گل خورده. 

۴) هر ۴ برد وست‌برومویچ مقابل لیورپول در لیگ برتر بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ با هدایت روی هاجسون و استیو کلارک (هر کدام ۲ برد) به دست آمده است. 

۳) آخرین برد سم الردایس مقابل لیورپول آوریل ۲۰۱۷ در آنفیلد با کریستال‌پالاس رقم خورد. دیداری که بعد از آن لیورپول دیگر در خانه شکست نخورد. الردایس در ۳ بازی آخرش مقابل لیورپول یک برد و ۲ تساوی داشته و شکست نخورده. 

۴) روبرتو فیرمینو دوباره اوج گرفته. او در ۲ بازی آخر روی ۴ گل تأثیر داشته، ۳ گل زده و یک پاس‌گل داده که به اندازه تأثیرگذاری‌اش در ۱۲ بازی قبلی در لیگ برتر این فصل است. او اگر مقابل وست‌برومویچ گل بزند اولین برزیلی تأثیرگذار روی ۱۰۰ گل در لیگ برتر خواهد شد. 

ترکیب احتمالی دو تیم

لیورپول: آلیسون، آرنولد، ماتیپ، فابینیو، رابرتسون، جونز، هندرسون، واینالدوم، صلاح، مانه و فیرمینو

وست‌برومویچ: جانستون، فورلانگ، آجایی، اوشی، گیبس، ساویرز، فیبلیپس، پریرا، گالاگر، دیانگانا و گرانت

 

منبع: خبرورزشی

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: