پایگاه خبری خانه فوتبال:

بعد از برگزاری دیدار عقب‌افتاده هفته پنجم بین دو تیم نساجی مازندران و پرسپولیس ما نیز مثل روال هر هفته به بررسی نکات مربوط به آن هفته بپردازیم...  

پرگل‌ترین بازی هفته

پرگل‌ترین بازی هفته ۵ گل در دل خود داشت که طی آن آلومینیوم اراک تازه لیگ برتری شده دست به کار بزرگی زد و توانست با برد قاطع ۴ بر یک ماشین‌سازی تبریز را شکست دهد. 

کم‌گل‌ترین دیدار هفته

با توجه به ثبت دو نتیجه بدون گل در هفته پنجم عنوان کم‌گل‌ترین بازی هفته به طور مشترک به دو دیدار سایپا مقابل مس رفسنجان و سپس تراکتور تبریز مقابل فولاد خوزستان که هر دو بازی با نتیجه صفر- صفر تمام شد، می‌رسد. 

میزبانان کاملاً موفق هفته

در این هفته از ۸ تیم میزبان تنها ۲ تای آنها یعنی آلومینیوم اراک و نفت مسجدسلیمان توانستند با بردهایی که به ترتیب مقابل ماشین‌سازی تبریز و سپاهان اصفهان به دست ‌آورند، هر ۳ امتیاز کامل این بازی‌های خانگی را به حساب خود واریز کنند. 

مهمانان کامیاب هفته 

در این هفته ۲ تیم توانستند خارج از خانه به امتیازات کامل دست پیدا کنند؛ نام این تیم‌ها شهرخودرو مشهد و پیکان تهران بود که به ترتیب در اصفهان و سیرجان توانستند ذوب‌آهن و گل‌گهر را در خانه‌شان شکست دهند. 

تقسیم امتیازات هفته

از ۸ دیداری که در هفته نخست لیگ بیستم برگزار شد ۴ تای آنها با تقسیم امتیازات و تساوی به پایان رسید؛ این ۴ بازی با دو نتیجه متفاوت رقم خورد که در اولین نتیجه که در ۲ بازی مشترک بود، ابتدا سرخابی‌های لیگ یعنی استقلال و پرسپولیس برابر صنعت نفت آبادان و نساجی مازندران به تساوی یک- یک رسیدند و در دو بازی دیگر هم که با تقسیم امتیازات به پایان رسید، تراکتور تبریز و سایپا به عنوان میزبان مقابل فولاد خوزستان و مس نوین کرمان به تساوی بدون گل رضایت دادند. 

قاطع‌ترین برد هفته

قاطع‌ترین برد هفته با اختلاف ۳ گل و البته با نتیجه ۴ بر یک رقم خورد و طی آن آلومینیوم اراک توانست ماشین‌سازی تبریز را با یک شکست سنگین پشت‌سر بگذارد و عنوان قاطع‌ترین برد هفته را به خود اختصاص دهد. 

خفیف‌ترین برد هفته

خفیف‌ترین پیروزی هفته نیز با اختلاف یک گل و البته با نتیجه دو بر یک بود و طی آن پیکان موفق شد گل‌گهر سیرجان را با اولین شکست فصلش آشنا کند. 

پرتکرارترین نتیجه هفته 

پرتکرارترین نتیجه هفته ۲ نتیجه متفاوت بود که هر کدام از آنها نیز دو بار تکرار شده بود. نتایج مورد نظر در این آیتم یک-یک و همچنین صفر- صفر است. همان‌طور که در آیتم‌های قبلی اشاره شد نتیجه یک- یک را دو تیم نساجی مازندران و استقلال به ترتیب برابر پرسپولیس تهران و صنعت‌نفت آبادان به دست‌ آوردند و نتیجه بدون گل صفر-صفر هم در تقابل تیم‌های سایپا مقابل مس رفسنجان و تراکتور تبریز در دیدار با فولاد خوزستان رقم خورد. 

تیم‌های ناکام در گلزنی هفته

خوشبختانه در این هفته تعداد تیم‌هایی که در گلزنی ناکام بودند، کاهش داشت و از ۱۶ تیم ۵ تای آنها نتوانستند راهی به گلزنی پیدا کنند. اسامی این تیم‌ها ذوب‌آهن اصفهان، تراکتور تبریز، فولاد خوزستان، سایپای تهران و مس رفسنجان است.

منبع: خبرورزشی

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: