پایگاه خبری خانه فوتبال:

لیونل مسی بازیکنی بی‌تکرار در تاریخ فوتبال است که عده‌ای او را بهترین بازیکن تاریخ فوتبال نیز می‌دانند، هرچند که در این مورد همیشه اختلاف‌نظرهایی وجود دارد. یک جادوگر مطلق در زمین که رابطه بی‌نظیری با فوتبال برقرار کرده و خیلی‌ها را عاشق مستطیل سبز کرده است. او البته در فصلی که گذشت موفق به کسب قهرمانی لالیگا و لیگ قهرمانان نشد و در جمع سه نفره برترین‌های فیفا جایزه‌ای را دشت نکرد. هزینه گزاف صدور رضایتنامه‌اش هم باعث شد به ناچار به قراردادش پایبند بماند. برای مسی اما داستان رکوردشکنی تمام نشد چراکه در سال ۲۰۲۰ موفق شد رکوردهای متعددی را جابه‌جا کند. 

۵۰۰ برد در اسپانیا

لیونل مسی اکنون برای یک دهه و نیم، چهره شاخص لالیگاست و با رفتن کریس از اسپانیا بیشتر هم به چشم آمده است. هرچند بخش عمده‌ای از این افتخارات را با کریستیانو رونالدو به اشتراک گذاشت اما شاید هیچ بازیکنی به اندازه لیونل مسی در لالیگا اسپانیا تأثیر کامل نداشته باشد. در این سال لیونل مسی به‌عنوان اولین بازیکن در تاریخ اسپانیا شناخته شد که ۵۰۰ برد در لباس بارسا ثبت می‌کند. او این رکورد را وقتی بارسلونا در ژانویه ۲۰۲۰ با لگانس بازی داشت، به‌ثبت رساند. عادت پیروزی برای مسی ۱۰ عنوان قهرمانی در لالیگا، ۴ قهرمانی در لیگ قهرمانان و ۶ توپ طلا را به ارمغان آورده است. 

۳۶ تیم متفاوت

کریستیانو رونالدو و لیونل مسی در اوج قدرت بازی کردند و در قامت بازیکن رئال و بارسا رکوردهای فردی مثل گلزنی به تیم‌های متفاوت در لیگ قهرمانان را به ثبت رساندند. حالا لیونل مسی جلوتر از کریستیانو رونالدو حرکت کرده و رکورد گلزنی برابر بیشترین تعداد تیم در لیگ قهرمانان را شکسته است. لئو مسی در لیگ قهرمانان برابر ۳۶ تیم مختلف گلزنی کرده است. او همچنین برابر تیم‌های ۱۶ کشور مختلف توانسته گل بزند. در این مسیر کریستیانو رونالدو عقب است و در لیگ قهرمانان برابر ۳۳ تیم مختلف گلزنی کرده است. رکوردی که ظاهراً امسال هم دستخوش تغییر خواهد شد. 

ترکیبی هزارتایی

مهم نیست سنش بالا رود یا در تفکرات کومان گاهی اوقات نیمکت‌نشین شود. مهم این است که هنوز ستاره اصلی تیمش به حساب می‌آید و در امر گلزنی و پاس گل دادن سلطان است. در ماه فوریه مسی اولین بازیکنی شد که به آمار هزار گل و پاس گل می‌رسد. در فصلی که گذشت مسی ۴۱ بازی برای بارسا انجام داد که حاصلش ۲۸ گل و ۲۴ پاس گل بود. همین آمار کافی است تا توانایی‌های مختلف لئو را به رخ رقبا بکشد. 

مثبت ۲۰

۱۲ سال حضور مسی در بارسلونا با افتخارات متعددی تزئین شده که در سال ۲۰۲۰ یکی از آنها به دست آمد. مسی برای دوازدهمین سال متوالی در لالیگا موفق شد آمار بیش از ۲۰ گل را از خود به‌جا بگذارد. از این ۱۲ سال او در ۸ سال موفق به ثبت بیش از ۳۰ گل هم شده است. او اگرچه در فصل جدید چالش‌های جدیدی را تجربه کرده اما در ۱۳ بازی توانسته ۷ گل به ثمر برساند. جالب اینجاست او فصل گذشته کمترین تعداد گل را با ۲۰ گل ثبت کرد. این درحالی است که سال ۲۰۱۲ موفق به زدن ۵۰ گل شده بود. 

تیر خلاص به پله

این آخری همین هفته گذشته برایش به دست آمد. او این‌بار دست روی رکورد شخصی گذاشت که مثل خودش نابغه فوتبال بوده است. او توانست گل شماره ۶۴۴ خود را برای بارسا به ثمر برساند تا از پله در زمینه گلزنی برای یک باشگاه عبور کند. کسی که می‌خواهد از لیونل پیشی بگیرد باید در ۱۵ سال بتواند هر فصل ۴۳ گل به ثمر برساند. بنابراین این رکورد فعلاً برای لیونل ثابت باقی خواهد ماند. 

بیشتر بخوانید: رکوردهای کریستیانو رونالدو در سال ۲۰۲۰؛ درخشان‌تر از پارسال

منبع: خبرورزشی


 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: