پایگاه خبری خانه فوتبال:

البته بازیکنان پرسپولیس که در این فصل کوله‌بار خود را برای حضور در فوتبال قطر بسته‌اند روزهای خوشی را در این کشور سپری نمی‌کنند و اغلب یا به نیمکت‌نشینان محض در تیم‌های‌شان تبدیل شده‌اند یا با عدم ارائه فوتبالی جالب و تاثیرگذار، حوصله هواداران تیم‌شان را سر برده‌اند تا این شایعه دهان‌به‌دهان بچرخد که آنها قرار نیست پایان فصل قطر را در پیراهن‌هایی که به تن دارند ببینند و احتمال جدایی‌شان در نیم‌فصل پیش‌بینی می‌شود.

همین شایعه هواداران پرسپولیس را خوشحال کرده که بازیکنانی که در ابتدای فصل دست سرمربی تیم‌شان را در پوست گردو گذاشتند و قید فینال آسیا را به‌خاطر پول زدند، حالا جایگاهی در تیم جدیدشان ندارند و با تجربه این شرایط می‌توانند متوجه تفاوت‌هایی که میان پرسپولیس و سایر تیم‌های آسیایی وجود دارد، بشوند.

بشار رسن در انتظار تصمیم سرمربی

بشار رسن که بعد از فینال لیگ قهرمانان آسیا جدایی پرسروصدایی از پرسپولیس داشت و موضوع جدایی او هنوز هم عامل اختلاف کادرفنی و هواداران باشگاه با اعضای هیات‌مدیره این باشگاه است، این روزها در قطر به‌سر می‌برد تا بعد از انجام یک دیدار باقی‌مانده از نیم‌فصل اول لیگ ستارگان قطر و باز شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی بتواند تیم جدیدش را انتخاب کرده و کار خود را در این تیم آغاز کند.

اما موضوعی که درخصوص این بازیکن زمزمه می‌شود این است که تیم القطر همان ابتدای فصل که خواهان به خدمت گرفتن رسن بود و با مخالفت باشگاه پرسپولیس مواجه شد، برای نیم‌فصل لیگ ستارگان قطر قراردادی را با این بازیکن به امضا رساند تا بتواند در پایان زمان توافقش با سرخ‌ها، این بازیکن را به خدمت بگیرد.

حالا شرایط برای این باشگاه کمی حساس شده است چراکه آنها با به خدمت گرفت 3بازیکن در تابستان و اضافه کردن آنها به 2خارجی فصل قبل‌شان، فهرست 5نفره بازیکنان خارجی‌شان را پر کرده‌اند و حالا برای به خدمت گرفت رسن، حتما باید نام یکی از این بازیکنان را از فهرست خود خارج کند.

مهدی برحمه مراکشی، آلخاندروی اسپانیایی، یوسف بلایلی الجزایری، علی کریمی ایرانی و آنتونی اکبوتوی نیجریه‌ای بازیکنان خارجی القطر در لیگ امسال هستند و آنها اگر بخواهند رسن را به خدمت بگیرند باید یکی از این نفرات از جمع القطری‌ها خداحافظی کند.

این درحالی است که سرمربی القطر از عملکرد خارجی‌هایش رضایت کامل را دارد و برای خروج نام یک بازیکن و باز کردن جا برای بشار رسن دچار تردید شده است. حالا شنیده می‌شود بشار همچنان در انتظار تصمیم القطری‌هاست که بتواند به قرارداد داخلی‌اش با این تیم پایبند باشد اما اگر ظرف چند روز آینده اتفاقی در این زمینه رخ ندهد، احتمال دارد بشار از پیشنهادهای دیگری که در دست دارد استقبال کرده و آنها را بررسی کند.

نزدیکان بشار بر این باورند که او از تیم‌های الریان قطر که شجاع خلیل‌زاده در آن توپ می‌زند و الدحیل که رامین رضاییان را در خدمت دارد نیز پیشنهاداتی دریافت کرده و تنها منتظر مشخص‌شدن تکلیفش با القطر است.

شجاع در لیست مازاد نیست

یکی دیگر از بازیکنان پرسپولیسی که امسال راهی لیگ ستارگان قطر شده شجاع خلیل‌زاده مدافع چند فصل اخیر سرخ‌هاست که محبوبیت زیادی بین هواداران پرسپولیس داشت ولی با جدایی ناگهانی‌اش بسیاری از هواداران خود را از دست داد و حالا کمتر پرسپولیسی متعصبی نام این بازیکن را می‌آورد.

شجاع خلیل‌زاده از زمانی که راهی الریان قطر شد چند مرتبه با مصدومیت‌ها مختلف مواجه شد و همین مساله باعث شد بازی‌های زیادی را از دست بدهد و نتواند مثل دوران حضورش در سرزمین سرخ‌ها یکی از اصلی‌ترین بازیکنان تیمش لقب بگیرد که فقط در زمان محرومیت‌ها از همراهی پرسپولیس بازمی‌ماند.

همین دوری از ترکیب اصلی الریان باعث شد خیلی‌ها بر این باور باشند که خلیل‌زاده هم مثل خیلی از ایرانی‌های حاضر در لیگ ستارگان قطر، در پایان نیم‌فصل به کار خود در این تیم پایان می‌دهد و باید به فکر تیم جدیدی برای خودش باشد. اما شنیده‌ها حاکی از آن است که سرمربی الریان از عملکرد این بازیکن تا به اینجا رضایت داشته و قصد ندارد او را در فهرست مازاد زمستانی تیمش قرار بدهد.

با این حساب گمانه‌زنی‌ها درخصوص تغییر تیم شجاع خلیل‌زاده در نیم‌فصل لیگ ستارگان قطر و همچنین زمزمه‌هایی مبنی‌بر بازگشت او به پرسپولیس را باید به دست فراموشی سپرد و او را همچنان با پیراهن زردرنگ الریان در رقابت‌های لیگ قطر شاهد بود.

مشکل بزرگ الدحیل برای فسخ قرارداد با رضاییان

حضور رامین رضاییان در تیم الدحیل قطر در ابتدای فصل نقل‌وانتقالات این فصل لیگ ستارگان قطر برای همه ایرانی‌ها جالب توجه بود. این تیم که جزء یکی از متمول‌ترین و قدرتمندترین تیم‌های آسیایی به‌شمار می‌رود، با توجه به رقابت‌هایی که با باشگاه‌های ایرانی به‌خصوص پرسپولیس داشته به‌شدت مورد توجه و شناخت هواداران فوتبالی قرار دارد و حضور یک بازیکن ایرانی در این تیم توانست نگاه‌ها را بیش از پیش به این تیم خیره کند.

رامین رضاییان با وجود عملکرد خوبی که در این تیم داشت و علی‌رغم پست بازی‌اش در دفاع راست توانست چندبار هم برای این تیم گلزنی کند، براساس اطلاعاتی که رسانه‌های قطری می‎دهند، در لیست مازاد الدحیل قرار گرفته و پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که او در پایان نیم‌فصل باید این تیم پرقدرت را ترک کند.

حالا الدحیلی‌ها برای اینکه این بازیکن را در نیم‌فصل از فهرست خود خارج کنند با مشکل بزرگی مواجه هستند و آن هم قرارداد 2ساله‌ای است که این ایرانی در ابتدای فصل منعقد کرده و رقم این قرارداد هم به‌اندازه‌ای بالاست که اگر این تیم قطری بخواهد نسبت به فسخ قرارداد این بازیکن اقدام کند باید بار مالی زیادی را به دوش بکشد.

براساس شنیده‌ها الدحیل ابتدا قصد داشت این بازیکن را به تیم دیگری منتقل کند تا از ضرر مالی خود جلوگیری کند اما مخالفت رضاییان با این کار دست آنها را در پوست گردو گذاشته و باعث شده آنها در فسخ قرارداد با رامین دچار تردید شوند.

رضاییان از مدیران تیم قطری خواسته اگر به‌دنبال فسخ قرارداد هستند مبلغ 2ساله قراردادش را آماده کنند و به‌دنبال ترانسفر او به تیم‌های دیگر نباشند، چراکه او قصد دارد به‌شخصه تیم بعدی‌اش را انتخاب کند.

درخصوص رضاییان شنیده می‌شود او از السیلیه قطر پیشنهادی در دست دارد و البته برخی منابع غیرموثق از مذاکره پرسپولیس با این بازیکن نیز صحبت‌هایی را مطرح می‌کنند.

ترابی فعلا هست

مهدی ترابی بعد از پیوستن به العربی روزهای خوبی را سپری نکرد و بارها دچار مصدومیت شد تا جایی که بارها بحث احتمال جدایی او و قرار گرفتنش در لیست مازاد مطرح شد، با این حال آخرین اخبار درباره ستاره سابق پرسپولیس حاکی از رضایت سرمربی اروپایی العربی از وی است و این یعنی فعلا خبری از جدایی او نیست.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: