پایگاه خبری خانه فوتبال:

قیمت دلار در چندین ماه گذشته به شدت بالا رفته بود. قیمت دلار دچار نوسان شدید شده بود. قیمت دلار بعد از انتخابات آمریکا نزولی شد. قیمت دلار بر روی اجناس دیگر در بازار تاثیر مستقیم دارد.آیا قیمت دلار زیرپوستی بالا می رود؟


 

قیمت هر دلار ۲۵ هزار و ۷۰۰ تومان است.

قیمت دلار

 افزایش زیرپوستی قیمت دلار با تصور معامله گران ارز

 

قیمت دلار

برخی معامله گران از سه ضلعی سخن می‌گویند که می‌تواند قیمت دلار را کماکان بالا نگه دارد و حتی به سوی قیمت‌های بالاتر از سطوح کنونی سوق دهد.
در حالی که شواهد از قیمت‌های بالا در بازار ارز حمایت نمی‌کند اما برخی معامله گران تصور می‌کنند زیر پوست بازار ارز یک صعود دیگر خوابیده است.

ضرر کوچک به جای ضرر بزرگ

قیمت دلار

با تجربه‌های بازار این روزها به معامله گران آماتور عموما چنین هشداری می‌دهند«زمانی که از بازگشت بازار مطمئن نیستید، اگر از پذیرفتن ضرر کم خودداری کنید، ضررهای زیادی خواهید دید.». با این حال، عده زیادی این هشدار را نادیده گرفته‌اند و لیستی از عواملی که می‌توانند منجر به رشد قیمت دلار شوند، ارائه می‌دهند.

عوامل افزایش قیمت دلار

معامله گران بازار ارز برای آنکه انتظارات خود برای دلار را صعودی نگه دلار به ۲+۱ عامل چنگ می‌زنند. یک عامل سیاسی است و دو عامل دیگر ریشه اقتصادی دارد.

در صدر لیست این گروه، عدم برداشته شدن تحریم‌ها وجود دارد. در واقع این گروه اعتقاد دارند، حتی با روی کار آمدن بایدن اتفاق معناداری رخ نخواهد داد که فشارها بر ایران را کاهش دهد. می‌توان گفت، آنها بر روی این مسئله حتی قمار کرده‌اند.

دو عامل اقتصادی امیدواری افزایشی‌های بازار ارز

دو عامل دیگر افزایشی‌های بازار را تحریک می‌کند که اقدام به فروش ارز نکنند؛ اولی چالش‌های پیش روی اقتصاد ایران و دومی، گذشته افزایشی بازار ارز. به عنوان مثال، برخی از این افراد عنوان می‌کنند که نقدینگی در سطح بالایی قرار دارد و آسیب‌های کرونا و کاهش درآمدهای نفتی موجب می‌شود که دولت باز هم از بانک مرکزی استقراض کند. حتی عده‌ای عنوان می‌کردند که تصویب لایحه بودجه امسال به معنای علامت پذیرش افزایش قیمت دلار در سال آتی ست.

 در کنار این، این گروه نگاهی گذشته نگر نیز دارند و به روند قیمتی ارز در ده سال گذشته هم اشاره می‌کنند که در پس هر ثبات دلار، شوکی خوابیده بوده است.

معامله گران بزرگ و هراس از خواب سرمایه

قیمت دلار

در مقابل افزایشی‌های بازار، معامله گران بزرگ حضور دارند که از خواب سرمایه خود هراس دارند. آنها می‌گویند، نسبت به ریسکی که در بازار وجود دارد، انتظار ندارند که سود مناسبی را به‌دست آورند. در ۴۰ روز اخیر بازار دلار هم بیشتر در جا زده است و از پنج شنبه دو هفته پیش تا روز سه شنبه هم در دامنه محدود ۲۵هزار و ۴۵۰ تا ۲۵ هزار و ۹۵۰ تومان تغییرات خود را به ثبت رسانده است.

برخی از معامله گران بزرگ می‌گویند، آماتورها ممکن است به قصد جبران ضرر خود در بازار بمانند، ولی آنها به تجربه دریافته‌اند که هر قدر برای جبران ضرر ریسک کنند، احتمالا بیشتر متضرر خواهند شد. معامله گران بزرگ، معمولا برای ورود به دنبال یک نشانه هستند و در حاضر به نظر می‌رسد که آن نشانه را پیدا نکرده‌اند. شاید اگر حواله درهم به بالای ۷ هزار و ۲۰۰ تومان برود، معامله گران بزرگ هم تکانی به خود بدهند، ولی رفتار قیمتی درهم و حجم معاملات آن به صورتی نبوده است که سمت و سوی انتظارات را تحت تاثیر قرار دهد. درهم در محدوده ۷ هزار تا ۷ هزار و ۲۰۰ تومان گرفتار شده است./منبع: اقتصاد نیوز

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: