پایگاه خبری خانه فوتبال:

تیم فوتبال پرسپولیس در تنها دیدار عقب افتاده هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران باید فردا (پنجشنبه)  در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم ذوب‌آهن اصفهان برود. شاگردان «یحیی گل‌محمدی» باید در این هفته مقابل تیمی قرار بگیرند که در لیگ بیستم جزو ۲ تیمی بوده که بردی نداشته است و به شدت در خطر به سر می‌برد.

این بیستمین بازی پرسپولیس با یحیی گل‌محمدی در لیگ برتر و در دومین مقطع حضورش است. یحیی از هفته هفدهم لیگ نوزدهم زمام کار را به دست گرفت و در این مدت آمار شگفت انگیز ۱۲ برد، ۶مساوی و یک باخت را به ارمغان آورده است. تیم او در این مدت تنها یک شکست داشته که آن هم برابر همین تیم ذوب‌آهن رقم خورد.

در هفته بیست و هشتم لیگ قبلی که سرخپوشان قهرمانی‌شان مسجل شده بود در ورزشگاه آزادی با نتیجه یک بر صفر به میهمان خود باختند. در آن زمان سرمربی سفید و سبزها، لوکا بوناچیچ بود و زننده تک گل بازی وحید محمدزاده بود. با آن برد ذوب‌آهن گام بلندی برای بقا برداشت.

جالب است که آخرین پیروزی تیم اصفهانی در لیگ برتر هم به همان بازی برمی‌گردد. حدود ۶ ماه قبل، گاندوها از سد میزبان تهرانی خود گذشتند و پس از آن در هفت بازی به چهار تساوی و سه باخت رسیدند تا روندشان اصلا قابل قبول نباشد. آنها مانند فصل قبل در این فصل هم جزو تیم‌های پایین‌جدولی به شمار می‌روند و نکته کنایه آمیز این است که حدود یک دهه قبل همین تیم ذوب به جای پرسپولیسی که به تازگی در فینال آسیا بازی داشت؛ در دیدار نهایی لیگ قهرمانان به میدان رفته بود.

این ۲ تیم در تاریخ حضورشان در لیگ برتر ۳۸ دیدار داشتند که ماحصل آن ۱۵ برد برای پرسپولیس، ۱۱ تساوی و ۱۲ پیروزی برای ذوب‌آهن بوده است. سرخپوشان ۵۴ گل زده‌اند و ۴۳ گل نیز دریافت کرده‌اند. در سه فصل اخیر پرسپولیس برنده بازی رفت بوده است. آنها در لیگ نوزدهم هم با درخشش مهدی ترابی از سد میزبان خود گذشتند؛ آن هم با سه گل.

همچنین برای بیستمین بار این ۲ تیم در تهران و در لیگ برتر برابر یکدیگر صف‌آرایی می‌کنند. در ۱۹ دیدار پیشین ۱۱ برد، چهار تساوی و چهار باخت برای تیم پایتخت‌نشین به ثبت رسیده است. باید دید این بار چه نتیجه‌ای به دست خواهد آمد.

منبع: ایرنا

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: