پایگاه خبری خانه فوتبال:

باشگاه القطر پس از جذب بازیکنانی نظیر یوسف بلایلی و علی کریمی، توانست خودش را در جدول لیگ ستارگان قطر بالا بکشد و از قعر جدول رده بندی، به رده چهارم صعود کرد.

درخشش خیره کننده یوسف بلایولی باعث شد تا کنفدراسیون فوتبال آسیا نام او را در میان کاندیداهای بهترین بازیکن ماه دسامبر آسیا قرار دهد تا او برای رسیدن به این عنوان، با 9 بازیکن دیگر رقابت کند.

این بازیکن که در نقل و انتقالات تابستانی از الاهلی عربستان به القطر پیوست، طی حضور در 6 دیدار اخیر القطر، 9 بار برای این تیم گلزنی کرد که آمار فوق العاده ای محسوب می شود.

او در اولین حضور خود با پیراهن القطر مقابل الوکره حاضر شد و تک گل 3 امتیازی تیمش را به ثمر رساند. بلایولی در بازی های دوم و سوم خود مقابل تیم های العربی و الخور و در هر بازی دو گل به ثمر رساند، او سپس در مقابل السیلیه حضور پیدا کرد و در پیروزی 3 بر یک تیمش، یک گل زد و 2 پاس گل داد.

بلایولی مقابل الاهلی نیز موفق به ثبت هت تریک شد تا القطر با نتیجه 4 بر یک برنده آن دیدار شود. این مهاجم 28 ساله از زمان حضور در القطر، تنها در برابر السد موفق به گلزنی نشد.

بلایولی که تنها یک فصل در الاهلی عربستان حضور داشت، از تیم اسپرانس تونس به این تیم پیوست و در 18 بازی برای الاهلی عربستان به میدان رفت ولی تنها 5 بار موفق به گلزنی شد. به همین دلیل مدیران الاهلی او را به القطر واگذار کردند و به نظر می رسد اکنون از تصمیم خود پشیمان شده باشند.

اما وب سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای انتخاب بهترین بازیکن ماه دسامبر، از مهمترین بازیکنانی نام برد که با تیم های خود در مسابقات فوتبال کشورهای خودشان در منطقه غرب آسیا  و در ماه دسامبر که پر از حوادث و دیدارهای بزرگ بود، برای تیم هایشان موثر واقع شدند.

معیارهای کنفدراسیون فوتبال آسیا برای انتخاب بهترین بازیکن ماه، تأثیرگذاری بازیکنان در روند نتیجه گیری تیم هایشان و گلزنی آنها در بازی هایی است که به میدان رفته اند و برای انتخاب بازیکن برتر ماه دسامبر، 10 نفر کاندید شده اند.

این 10 بازیکن عبارتند از: عمر السومه (الاهلی عربستان)، نعیم السیلتی (الاتفاق عربستان)، محمد الدمیری (الوحدات اردن)، ویلیتون سوارز (الشارجه امارات)، یوسف بلایولی (القطر قطر)، سعد العامر (الحد بحرین)، یحیی السباخی (مرکز بلاطة فلسطین)، علا علی مهاوی (الشرطه عراق)، علی رمضان (الکرامه سوریه)، محمود سلبینی (النجمه لبنان).

قرار است بهترین بازیکن ماه دسامبر آسیا از طریق رأی گیری میان مخاطبان و هواداران فوتبال انجام شود.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: