پایگاه خبری خانه فوتبال:

 معاون اجرایی باشگاه پرسپولیس تهران، گفت: نتایج چند سال گذشته تیم فوتبال پرسپولیس به گونه‌ای است که هواداران تنها با قهرمانی در آسیا راضی می‌شوند.
به گزارش ایرنا؛ «ابراهیم شکوری» در ابتدای نشست خبری خود با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س)، اظهار داشت: باید در ابتدا از همه اصحاب رسانه که در مدتی که ما درگیر فینال آسیا بودیم با وجود همه کاستی‌ها همراه ما بودند تشکر کنم. همچنین از هواداران خوب تیم که مرزهای هواداری را جا به جا کردند نیر تشکر می کنم. در این مدت اتفاقاتی را شاهد بودیم که در فوتبال ایران تاکنون رقم نخورده بود. بدون شک این شیوه از هواداری در آینده به ما کمک خواهد کرد.
 وی افزود: ما فینال آسیا را در پیش داشتیم که شاید این اتفاق کمتر رقم بخورد. امیدوارم در سال‌های آتی هر تیمی از ایران و به فینال آسیا می‌رود بتواند به قهرمانی برسد. تیم ما بسیار پرقدرت شده و فقط قهرمانی در آسیا هوادارانمان را راضی می‌کند امیدوارم بتوانیم سال‌های آینده با قدرت بیشتری در این مسابقات حضور پیدا کنیم.

yb6I06omBCIZ
شکوری در ادامه صحبت‌هایش در مورد بدهی‌های خارجی این باشگاه عنوان کرد: همانطور که همه می‌دانند زمانی که ما آمدیم جو ملتهبی بر باشگاه حاکم بود و سعی کردیم آرامش را به تیم و مجموعه تزریق کنیم. هر چند که مشکلات زیادی پیش روی کادر مدیریتی جدید بود اما فکر می‌کنم در این زمینه موفق عمل کردیم. یکی از مشکلات پیش روی باشگاه شکایت تیم عربستانی بود که هنوز النصری‌ها هم پیگیر آن هستند. آن شکایت شرایط سختی را برای تیم رقم زد، اما مدیریت آن بحث را به خوبی کنترل کرد. پس از آن ما با «یحیی گل‌محمدی» که تیم را به فینال آسیا برد، تمدید کردیم. البته پرونده النصر مبلغی در حدود ۱۱ هزار فرانک سوییس روی دست باشگاه گذاشت.
او با اشاره به دیگر مشکلات تیم افزود: زمانی که وارد کادر مدیریت باشگاه شدم و مدیرعامل جدید منصوب شد مشکل اسپانسر و البسه وجود داشت و تمام تلاش آن بود که به خوبی این مشکل حل شود. اقدامات مدیریت موجب شد تا تیم با بهترین شرایط وارد قطر شود.
شکوری یکی دیگر از مشکلات تیم را بدهی خارجی دانست و عنوان کرد: در کنار مطالبات بازیکنان خارجی ما از گذشته بدهی‌های زیادی به بازیکنان داخلی داشتیم و آنان دنبال مطالبات خود بودند. مطالبات گذشته را تسویه کردیم و این یک اتفاق خوب و مثبت بود و بخشی از قرارداد آنها را نیز پرداخت کنیم.
وی تصریح کرد: بسیاری از مربیان و بازیکنان خارجی این تیم مانند بودیمیر، اینیگو و گابریل کالدرون همچنان از باشگاه طلب دارند و باید به موقع بدهی آنان را پرداخت کنیم. در بین این افراد، بودیمیر تقریبا ۵۰۰ هزار یورو از باشگاه طلب دارد و باید قطعا پرداخت کنیم. البته دستیاران برانکو همچنان از پرسپولیس طلب دارند و آنان به دنبال گرفتن سود طلب خود هستند. البته ما نیز لایحه خود را به فیفا فرستادیم و منتظر رای نهایی هستیم.

di2LThzhPnuf
شکوری در مورد پرونده‌هایی که پرسپولیس شاکی آنها است مانند پرونده شجاع خلیل‌زاده و استوکس خاطرنشان کرد: ابتدا در مورد پرونده شجاع باید بگویم که این پرونده بین یک تیم و بازیکن ایرانی بود و به همین خاطر باید به کمیته وضعیت می‌رفتیم که آنها رای دادند و الان هم منتظر رای استیناف هستیم تا به فیفا برویم. این پرونده خواسته هواداران است و به زودی در فیفا پیگیری می‌شود. از الریان هم می‌خواهیم شکایتی داشته باشیم. پرونده استوکس هم طی روزهای آینده به فیفا می‌رود.
معاون اجرایی باشگاه پرسپولیس در مورد حقوق باشگاه از تبلیغات و سازمان لیگ اضافه کرد: با سازمان لیگ اختلاف حساب داریم و در این خصوص مکاتبه کرده‌ایم. سازمان لیگ می‌گوید ما بدهکار هستیم و تلاش می‌کنیم این مشکل را برطرف کنیم. تمامی بلیت‌فروشی و تبلیغات در اختیار سازمان لیگ است. از سازمان لیگ پیگیر حق باشگاه هستیم.
وی در مورد مطالبات خودش از زمان بازیکنی از پرسپولیس اظهار داشت: نه تنها من بلکه شاید خیلی از نفراتی هستند که از باشگاه پول می‌خواهند. من ۸۰ میلیون از باشگاه می‌خواستم اما من همینجا طلبم را می‌بخشم. از سایر دوستان هم می‌خواهیم با توجه به شرایط نه چندان خوب باشگاه این کار را به عشق پرسپولیس انجام دهند.
معاون اجرایی باشگاه پرسپولیس در مورد حمایت مدیریت باشگاه از کادر فنی گفت: کادر ما تنها کادر ایرانی در ۱۰ سال گذشته است که توانست گام به فینال لیگ قهرمانان آسیا بگذارد. کادر فنی ما با دانش با شخصیت و توانمند است و مدیریت در کنار هواداران از کادر فنی کنونی حمایت می‌کنیم. این مسائل حاشیه‌ای است. تیم ما در جدول بدون باخت است. کسب ۲ تساوی نتیجه بدی نبوده است. باشگاه با تمام توان و قدرت از کادر فنی حمایت می‌کند و هیچ بحثی در مورد این حواشی نداریم و تلاش می‌کنیم بهترین اتفاقات را رقم بزنیم.من شاگرد حمید مطهری بودم و با کریم باقری همبازی بودم. ارتباط صمیمی با کادر فنی داریم.
بازیکن اسبق تیم فوتبال پرسپولیس در ادامه این نشست خبری افزود: در مورد مزایده ساختمان باشگاه از طرف شستا باید بگویم که بابت این موضوع تعجب می‌کنم. فدراسیون به قدری دارایی دارد که بحث به ساختمان نرسد و دارایی‌های فدراسیون کفاف این طلب را می‌دهد. امیدوارم یک بار برای همیشه اتفاق بیفتد و سند ساختمان به نام باشگاه بخورد. باشگاه پرسپولیس در سال‌های گذشته نیمی از مبلغ ساختمان را پرداخت کرده است و امیدوارم سند ساختمان به نام باشگاه بخورد. همانطور که سند ورزشگاه شهید گمنام و درفشی‌فر به نام پرسپولیس خورد. مراحل اداری ورزشگاه کاظمی هم در حال پیگیری است. امیدواریم این اتفاقات خوب رقم بخورد.
شکوری در این نشست گذری بر طرح واگذاری سرخ‌آبی‌ها زد و گفت: خصوصی سازی مراحل پایانی خود را سپری می‌کند و قبل از ۱۴۰۰ امیدوارم سهام تیم بورس عرضه شود و به صاحبان اصلی‌اش بازگردد.
وی در زمینه تغییرات باشگاه نیز گفت: در معاونت اقتصادی تغییری ایجاد شده و  هنوز فرد خاصی برای این سمت انتخاب نشده است. امیر ساعد وکیل هم مشاور حقوقی باشگاه است.
معاون اجرایی باشگاه پرسپولیس با اشاره به مطالبات پرسپولیس از  نهادهای ورزشی گفت: در مورد مطالبات بین‌المللی باید بگویم که در فدراسیون جهانی این رشته هیچ پولی نداریم. همه این مبالغ صرف پرونده‌های بین‌المللی شد. کنفدراسیون فوتبال آسیا هم ابتدا باید از پاداش نایب قهرمانی تیم مبالغی مانند جرائم و هزینه اسکان را کسر کند. ما ۲ هفته است درخواست دادیم تا مانده حساب ما را اعلام کند و دنبال این هستیم از طریق مسیرهای قانونی مطالبات باشگاه را پیگیری کنیم. الان به خاطر تحریم‌ها شرایط خیلی سخت‌تر از سال ۲۰۱۸ شده اما دنبال این هستیم تا دارایی‌هایی تیم را وصول کنیم و ریز  هزینه‌کرد آن را روی سایت باشگاه قرار خواهیم داد.
بازیکن اسبق تیم فوتبال پرسپولیس تهران با اشاره به جدایی هافبک عراقی از جمع سرخ‌پوشان تصریح کرد: قرارداد بشار رسن با پرسپولیس اردیبهشت ماه تمام شد. تیم ما با یک نفر سنجیده نمی‌شود. بشار از جمع ما جدا شده و ما باید با این داشته‌هایمان تلاش کنیم. شاید یک نفر جدا شده باشد اما باید تمرکزمان را روی حمایت از داشته‌هایمان بگذاریم. تا نیم فصل نمی‌توانیم بازیکن بگیریم و باید با همین داشته‌هایمان کار را دنبال کنیم. قطعا مدعی اصلی قهرمانی ما هستیم. ادامه این بحث می‌تواند به ما ضربه بزند. همه دنبال نتیجه‌گیری هستیم و در کنار هم کار را پیش‌می‌بریم. می‌خواهم پرونده بشار را همینجا ببندیم. البته جدایی بشار در دوره مدیریت قبلی اتفاق افتاده بود.
وی در مورد برنامه باشگاه برای تشکیل تیم «ب» و همچنین استفاده از جوانان، افزود: این سووالات در حیطه مسائل فنی است. ما یک جوان به نام«مهدی عبدی» را داریم که در نیمه نهایی و فینال آسیا گل زده است. شاید لیگ قهرمانان نظر کادر فنی این بود از بازیکنان باتجربه‌تر در آن مسابقات استفاده کند.
شکوری در مورد صحبت‌ها و ادعاهای «رضا یلوه» که گفته بود پول باشگاه پیش‌خور شده است، اضافه کرد: بهتر است افراد زمانی که جایی هستند اظهار نظر کنند. اینکه کل مبلغ پیش‌خور شده کذب محض است. اما برگزاری مسابقات هزینه دارد. ما یکسری هزینه‌ها داریم که باید انجام شود. به محض اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا به ما مبلغ را اعلام کند ما به صورت کاملا شفاف به هواداران ریز هزینه‌ها را اعلام خواهیم کرد.
وی گفت: به شخصه دغدغه‌های بازیکن و نیازهای یک تیم را به خوبی درک می‌کنم. خواسته‌های کادر فنی را می‌دانم و سعی می‌کنم شکافی بین اعضای تیم و مدیریت وجود نداشته باشد. بر اساس چارت سازمانی سعی می‌کنیم بهترین تعامل را با تیم و کارد فنی داشته باشیم.
شکوری که زمانی دبیرکل فدراسیون فوتبال بود در مورد تاثیر حضور او روی برخی بندهای جدید اساسنامه فدراسیون فوتبال، اضافه کرد: عضو کمیته‌ای در AFC هستم که اساسنامه‌ها را پیگیری می‌کند. سعی کردم در تدوین اساسنامه مشاوره‌های فوتبالی بدهم. پیش از این در مجمع تنها ۲ نفر می‌توانستند رای دهند کاپیتان و سرمربی تیم ملی اما اکنون این تعداد به ۱۲ نفر افزایش یافته است. همچنین در اساسنامه جدید هفت نفر از زنان می توانند حق رای داشته باشند. البته این اساسنامه راه را برای مدیریت فوتبالی‌ها بیشتر باز کرد و امیدوارم بتوانیم شاهد حضور فوتبالی‌ها باشیم.
معاون اجرایی باشگاه پرسپولیس در مورد اینکه باشگاه چندین میلیارد از ارگان‌های مختلف قرض کرده گرفت، گفت: کلیه فضای تبلیغاتی باشگاه در اختیار کارگزار قرار دارد که آنها هم مطالبات را به پرسپولیس پرداخت می‌کردند. بخشی از پرداخت پول برانکو ایوانکوویچ سرمربی سابق تیم قرض بود. از طرفی استفاده هواداران از فضای مجازی می‌تواند باشگاه را بی‌نیاز کند.امیدوارم هواداران بیایند و کمک کنند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: