پایگاه خبری خانه فوتبال:

استقلال دیروز در مسابقه ماقبل دربی 94 پایتخت مقابل آلومینیوم اراک قرار گرفت و یک برد ارزشمند را به دست آورد. 3 امتیازی که در جریان برد دو بر صفر آبی ها مقابل شاگردان رسول خطیبی به دست آمد، نه تنها باعث صدرنشینی این تیم شد که روحیه آنها را نیز در آستانه مسابقه حساس با پرسپولیس بالا برد.

این بازی اما اتفاقات ویژه دیگری را نیز در خود نهفته داشت؛ یکی از این مسائل عملکرد خوب 3 مهاجم توانمند و گلزن آبی ها بود. ارسلان مطهری و مهدی قایدی که از ابتدای فصل زوج خط حمله استقلال را تشکیل داده بودند حالا به آمادگی خوبی رسیدند و امروز مقابل آلومینیوم اراک هم هردوی آنها موفق به گلزنی شدند.

مطهری با یک شوت دیدنی و زیر طاقی گل اول را وارد دروازه پورحمیدی و آلومینیوم کرد و قایدی نیز که انگیزه زیادی برای گل زدن داشت، گل دوم تیمش را بعد از هدر دادن دو فرصت خوب گلزنی به ثمر رساند تا برای دومین بازی متوالی گل بزند.

استقلال+تهران

به جز مطهری و قایدی این بازی برای شیخ دیاباته هم یک نقطع عطف بود؛ دیاباته که به دلایل انضباطی و مصدومیت از هفته دوم در ترکیب استقلال قرار نگرفته بود، امروز بعد از مدت ها از دقیقه 70 به زمین رفت و تنها یک دقیقه بعد از حضور در زمین موفق شد پاس گل دوم را به مهدی قایدی بدهد تا تاثیرگذاری اش را نشان بدهد. البته دیاباته یک فرصت عالی گلزنی را نیز در ثانیه های پایانی از دست داد.

اتفاق مهم در این باره بازگشت مثلث خطرناک استقلال در خط حمله قبل از دربی محسوب می‌شود. دیاباته، مطهری و قایدی که در فصل گذشته بارها و بارها برای استقلال موثر بودند و برای هر حریفی خطرناک محسوب می‌شدند حالا کم کم به اوج برگشته اند و اتفاق خوب برای استقلالی‌ها این است که این 3 بازیکن قبل از دربی دوباره مثلث رویایی شان را تشکیل داده اند.

3 مهاجم استقلال فصل گذشته روی هم رفته بالای 45 گل به ثمر رساندند و پاس گل های زیادی نیز دادند تا

توانمندی هایشان را به رخ بکشند. حالا آنها بار دیگر شرایط خوبی دارند و این مساله برای دربی یک اتفاق ویژه محسوب می‌شود.

البته با توجه به سیستمی که محمود فکری در استقلال به کار می‌گیرد احتمالا شاهد حضور دو نفر از آنها در دربی در ترکیب اصلی باشیم. چیزی که مشخص است دیاباته هنوز از نظر بدنی مانند فصل گذشته آماده نیست و محتمل ترین گزینه این است که مطهری و قایدی در دربی نیز زوج خط حمله را تشکیل بدهند و دیاباته در ادامه اضافه شود. اما با توجه به سابقه خوب دیاباته در فصل گذشته اگر او در روزهای آینده به آمادگی صد درصدی برسد، احتمال دارد در مسابقه با پرسپولیس فیکس شود. احتمال دیگر هم حضور همزمان 3 مهاجم استقلال مقابل پرسپولیس است که البته با توجه به شرایط مسابقه و حساسیتش کمی بعید به نظر می‌رسد.

در هر حال باید منتظر ماند و دید سرمربی آبی های پایتخت برای مسابقه با پرسپولیس چگونه از مثلث رویایی خودش در خط حمله بهره می‌گیرد.

منبع:افکارنیوز 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: