پایگاه خبری خانه فوتبال:

علی کریمی روز گذشته رسما وارد عرصه انتخاباتی فدراسیون فوتبال شد. او که در روز فینال آسیایی پرسپولیس و در جریان یکی از برنامه‌های اینترنتی برای حضور در انتخابات اعلام آمادگی کرده بود، روز گذشته از طریق اینستاگرام اعلام کرد برای پست ریاست فدراسیون کاندیدا خواهد شد تا با فساد مبارزه کند.

کریمی که در این سال‌ها یکی از منتقدان جدی عملکرد فدراسیون و مدیران فعلی و سابقش بوده، در پست اینستاگرامی‌اش نوشت: «می‌خواهم همچنان کنار مردم سرزمینم باشم و برای سربلندی دوباره فوتبال ایران، به‌عنوان کاندیدا در پست ریاست فدراسیون فوتبال در انتخابات شرکت کنم. تغییرات اساسی از سوی فیفا و ای‌اف‌سی در اساسنامه شکل گرفته و حالا فوتبالی‌ها راحت‌تر می‌توانند وارد عرصه انتخابات شوند و من امیدوارم در روز ۱۰ اسفند فوتبال ایران عزیزمان یک روز پاک و عاری از هرگونه زد و بندهای ناسالم را تجربه کند.»

جادوگر که حالا به واسطه تغییر قوانین و 127بازی ملی‌اش می‌تواند کاندیدای ریاست فدراسیون شود، یک‌رقیب جدی برای نام‌هایی مثل حیدر بهاروند، هدایت ممبینی، عزیزی‌خادم و مصطفی آجرلو به‌حساب می‌آید؛ نام‌هایی که برخلاف کریمی حمایت چهره‌های محبوب و خاص فوتبال را در اختیار نخواهند داشت.

برای نمونه بد نیست بدانید یکی از نخستین چهره‌هایی که روز گذشته پست اینستاگرامی کریمی را لایک کرد، مهدی مهدوی‌کیا بود، چهره‌ای که در کامنتش حضور کریمی را اتفاقی مفید برای فوتبال ایران دانسته و مدعی شده همه از او حمایت خواهند کرد.

با موج حمایتی که با هشتگ «زنده_باد_فوتبال_پاک» و «نجات_فوتبال_با_اتحاد_فوتبالی_ها» تنها دقایقی پس از انتشار پست علی کریمی به راه افتاده، حالا شاید تعدادی از نامزدهای ریاست فدراسیون حتی قید ثبت‌نام برای انتخابات 10‌اسفند را هم بزنند! هر چند هنوز هم مشخص نیست کریمی در روزهای باقیمانده تا انتخابات بتواند رأی مثبت اعضای مجمع را هم به دست آورد اما به هر حال حضور او تنور رقابت را حسابی داغ خواهد کرد. حضور چهره‌ای مثل کریمی در راس فدراسیون، یک اتفاق هیجان‌انگیز خواهد بود. در بسیاری از کشورهای دیگر دنیا هم مدیریت فوتبال، به چهره‌های شاخص با سابقه حضور درخشان در تیم ملی سپرده می‌شود .

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: