پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

شاهرخ بیانی، در مورد پیروزی دو بر صفر استقلال برابر آلومینیوم اراک گفت: استقلال توانست قبل از دربی به یک پیروزی خوب دست پیدا کرده و با شرایط روحی خوب آماده دربی ۹۴ باشد. حالا مصدومان استقلال هم تا دربی آماده خواهند شد. دست محمود فکری برای انتخاب ۱۱ بازیکن هم باز است و هم سخت است زیرا او در حال حاضر نفرات خوبی دارد و انتخاب ۱۱ بازیکن برای او بسیار مشکل شده است.

کاپیتان سابق استقلال ادامه داد: آبی پوشان در دیدار برابر آلومینیوم اراک می‌توانستند گل‌های بیشتری هم به ثمر برسانند که کمی بی دقتی مهاجمان استقلال باعث شد این تیم با دو گل کارش را در این دیدار به پایان برساند.

بیانی در ادامه خاطرنشان کرد: حالا همه نگاه‌ها به دوشنبه هفته آینده است روزی که یک بار دیگر استقلال و پرسپولیس در دور رفت لیگ برتر به مصاف هم خواهند رفت و باید منتظر یک بازی زیبا از دو تیم باشیم.

دربی

وی که سابقه حضور در دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را دارد و از تجربه بالایی در دربی برخوردار است، گفت: دربی یک بازی متفاوت است، این بازی با تمام بازی‌های لیگ تفاوت دارد، حساسیت بالای این دیدار باعث خواهد شد تا بازیکنان نتوانند آن بازی همیشگی خود را که برابر حریفان ارائه می‌کردند اینجا انجام دهند. دو تیم نمی‌خواهند در این دیدار بازنده باشند و این موضوع باعث می‌شود تا احتیاط را در دستور کار خود قرار دهند و برای همین است که بارها شاهد بوده‌ایم دربی نتوانسته جذابیت بالایی داشته باشد.

بیانی خاطرنشان کرد: من از دوران جوانی که از تجربه زیادی برخوردار نبودم در دربی حضور داشتم تا روزی که به عنوان کاپیتان وارد این بازی شدم، کاملاً شرایط این بازی را درک می‌کنم و اعتقاد دارم نقش کاپیتان تیم و بازیکنان باتجربه در این دیدار بسیار پررنگ است.

کاپیتان سابق آبی پوشان تصریح کرد: تیمی که بتواند آرامش خود را حفظ کند، استرس نداشته باشد و یک بازی منطقی را ارائه کند به طور حتم برنده خواهد شد. بارها اتفاق افتاده که یک تیم قوی‌تر از دیگری بوده اما نتوانسته برنده این بازی باشد زیرا شرایط این بازی متفاوت است و بازیکنان تمام مشکلات را فراموش کرده و تنها به این فکر می‌کنند که بتوانند در این دیدار برنده باشند.

وی در خصوص برخورد محمود فکری با بازیکنان بی انضباط گفت: کار فکری را می‌پسندم، در هر کاری انضباط باید وجود داشته باشد. خصوصاً در فوتبال، اگر قرار باشد هر بازیکنی بخواهد کار خود را انجام داده و به مسائل انضباطی توجه نکند دیگر در آن تیم سنگ روی سنگ بند نمی‌شود و اگر یک بار سرمربی از این کار چشم پوشی کند دیگر نمی‌تواند جلوی سایر بازیکنان را بگیرد، رمز موفقیت در فوتبال نظم و انضباط است. هر چه حاشیه‌ها کمتر باشد به طور حتم آرامش هم در تیم بیشتر خواهد بود. بنابراین این کار فکری بسیار منطقی و عاقلانه بوده و به طور حتم دیگر کسی به خود اجازه نخواهد داد به راحتی رفتارهای ناهنجار از خود بروز دهد.

کاپیتان سابق آبی پوشان در پاسخ به این پرسش که دربی نود و چهارم برنده دارد یا خیر، گفت: پیش بینی این بازی سخت است، استقلال و پرسپولیس نمی‌خواهند بازنده باشند اما برنده کسی است که دچار غرور نشده و آرامش خود را حفظ کند.

منبع:مهر 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: