پایگاه خبری خانه فوتبال:

 زاهدی در 25سالگی فرصت زیادی برای پیشرفت و درخشش در فوتبال اروپا دارد و با ادامه این روند می‌تواند به حضور در باشگاه‌های بهتر و لیگ‌های معتبرتر اروپایی امیدوار باشد.

از پرسپولیس تا ایسلند

ستاره فعلی تیم المپیک‌دونتسک در تیم منتخب نیم‌فصل نخست لیگ اوکراین قرار گرفته و یکی از مدعیان آقای‌گلی در این مسابقات محسوب می‌شود. با این حال او برای رسیدن به این موفقیت راه سختی را پیموده و دردسرهای زیادی را متحمل شده است. زاهدی پس از حضور در تیم‌های جوانان پیکان و مقاومت راهی امیدهای پرسپولیس شد تا شانس بازی در یکی از بهترین تیم‌های ایرانی را داشته باشد. او توسط علی دایی به تیم بزرگسالان پرسپولیس هم رسید اما فرصت زیادی برای بازی با پیراهن قرمزها پیدا نکرد و البته در همان دوران با محرومیتی نیز مواجه شد که در آینده فوتبالی‌اش نیز تاثیر زیادی داشت.

مثبت‌شدن تست دوپینگ مهاجم جوان آن روزهای پرسپولیس محرومیتی یک‌سال‌ونیمه را به‌دنبال داشت و در ادامه هم به‌صورت قرضی به ماشین‌سازی رفت تا با تجربه بیشتری به پرسپولیس برگردد. در بازگشت هم شانس زیادی برای بازی در ترکیب اصلی تیمش پیدا نکرد و به همین دلیل تصمیم گرفت لژیونر شود. حضور در فوتبال ایسلند انتخابی جالب برای این مهاجم ایرانی بود.

زاهدی فقط می‌دانست که قرار است به کشوری در شمال اروپا برود و آشنایی چندانی با تیم‌های این کشور و البته آب‌وهوای بسیار سرد آنجا نداشت. وستمانایا مقصد این مهاجم ایرانی بود که به‌همراه این تیم توانست قهرمان جام‌حذفی این کشور شود و در سوپرجام نیز حضور داشت که در این دیدار بازنده شدند.

ماجرای عجیب سوون

پیشنهاد بعدی برای این بازیکن جوان می‌توانست پیشرفت بزرگی در فوتبالش باشد اما اتفاقی عجیب باعث شد قرارداد او با تیم جدیدش فسخ شود. در سال2019 سوون‌سامسونگ کره‌جنوبی برای خرید او دست‌به‌کار شد و زاهدی هم به این کشور رفت تا قراردادش را امضا کند. همه‌چیز خوب پیش می‌رفت تا اینکه تیم کره‌ای از ماجرای دوپینگ او باخبر شد و تصمیم گرفت قرارداد را فسخ کند. اگرچه سرمربی این تیم علاقه زیادی به خرید زاهدی داشت اما درنهایت باشگاه تصمیم نهایی را گرفت و با این بازیکن فسخ کرد.

یک انتخاب مناسب

حالا زاهدی هم پیشنهادی خوب از ایسلند را از دست داده بود و هم فرصت بازی در کره‌جنوبی را. او که اوضاع روحی مناسبی نداشت دیگر پیشنهادهایش را بررسی کرد و درنهایت تصمیم گرفت راهی اوکراین شود. چالشی جدید برای این لژیونر کم‌سروصدا که ترجیح می‌دهد در آرامش فوتبالش را ادامه دهد. المپیک‌دونتسک مقصد بعدی او بود و پس از مشکلاتی که داشت می‌توانست انتخاب مناسبی برای او باشد. در نخستین فصل حضورش در این تیم 23بازی انجام داد که حاصل آن 6گل برای این مهاجم ایرانی بود. این آمار برای او در سال اول عملکردی قابل‌قبول بود اما سال دوم کاملا متفاوت پیش رفت و بهترین دوران فوتبالی‌اش را در نیم‌فصل نخست امسال تجربه کرد. روند گلزنی او در این تیم بسیار عالی پیش رفته و تا پایان نیم‌فصل توانسته با 8گل‌زده در لیگ در کورس رقابت برای آقای‌گلی قرار داشته باشد.

المپیک‌دونتسک که چندان بین تیم‌های مشهور اوکراینی جایگاهی ندارد و معمولا در میانه‌های جدول قرار می‌گیرد به لطف حضور زاهدی توانسته خود را بین مدعیان کسب سهمیه رقابت‌های اروپایی قرار دهد و بخش عمده‌ای از این موفقیت را مدیون درخشش مهاجم توانمند خود در این فصل است. زاهدی در دیدار نخست تیمش برابر دیناموکی‌یف که یکی از قدرتمندترین تیم‌های این کشور است 66دقیقه به میدان رفت و البته المپیک این مسابقه را 4بر یک باخت.

در میان بهترین‌ها

شروع درخشش او در این فصل از هفته دوم بود که با یک گل و یک پاس‌گل مقابل دنیپرو و سپس 2گل و یک‌پاس گل برابر میناج نام خود را به‌عنوان یکی از بهترین‌های فصل مطرح کرد. در ادامه مسابقات هم به‌خوبی توانست توانایی‌های خود را به رخ بکشد و حالا در 11بازی تیمش توانسته 8گل بزند و البته دیدار آخر المپیک در نیم‌فصل را به‌دلیل ابتلا به کرونا از دست داد.

او در روزهای اخیر ازسوی نشریات و سایت‌های مختلف به‌عنوان یکی از بهترین بازیکنان فصل و همچنین مهاجم برتر این مسابقات در فصل جاری معرفی شده است و در تیم‌های مختلفی که از برترین‌های نیم‌فصل نخست معرفی شده‌اند حضور دارد.

باشگاه المپیک نیز در نیم‌فصل نخست او را به‌عنوان بهترین بازیکن این باشگاه انتخاب کرد و جایزه این عنوان به مهاجم ایرانی و گلزن تیم رسید. او به‌قدری در این فصل نمایش خوبی در ترکیب تیمش داشته که قیمت او به نوشته رسانه‌های اوکراینی 5برابر شده و به 500هزار یورو رسیده است. همین عملکرد خوب باعث شده مشتریان زیادی در نیم‌فصل پیدا کند و حتی احتمال این وجود دارد که در ادامه فصل در تیم جدیدی به میدان برود. شاید یکی از مهم‌ترین دلایلی که باشگاه المپیک نیز بی‌میل نیست بهترین بازیکن را بفروشد اتمام مهلت قراردادش در پایان فصل است که در این صورت از جدایی او در تابستان پولی نصیب این باشگاه اوکراینی نخواهد شد.

تمجید مربی المپیک

ایگور کلیموفسکی، سرمربی تیم نیز به‌خوبی می‌داند که با جدایی زاهدی، تیمش در خط‌حمله دچار مشکل خواهد شد و پرکردن جای خالی این بازیکن کار بسیار سختی است اما درصورت رسیدن پیشنهاد خود مجبور است با آن موافقت کند. او می‌گوید: «اگر زاهدی در نیم‌فصل از جمع ما جدا شود دردسر بزرگی برای ما خواهد بود. شهاب مهاجم اول ما در دیدارهای این فصل بوده است و وقتی شما در میانه مسابقات چنین بازیکنی را از دست می‌دهید مسلما جای خالی‌اش حس خواهد شد.

او مهاجمی است که گل‌های زیادی برای ما به ثمر رسانده است و پازل تاکتیکی ما را کامل می‌کند، به همین دلیل دوست نداریم او را از دست بدهیم. ازسوی دیگر اگر از فروش این بازیکن پول خوبی به باشگاه برسد خب از لحاظ اقتصادی به‌نفع همه تیم خواهد بود و مجبوریم با این اتفاق موافقت کنیم. برای تیم ما شهاب بازیکن ارزشمندی است که در هر بازی برای مدافعان حریف خطرساز می‌شود و توانسته گل‌های مهمی بزند. پرکردن جای خالی‌اش هم سخت خواهد بود. البته ما چند بازیکن را زیرنظر داریم و درصورتی‌که رفتن زاهدی جدی شود به‌سراغ خرید آنها خواهیم رفت.»

در جمع بهترین‌ها

زاهدی همچنین در تیم منتخب نیم‌فصل نخست نیز جای گرفته و در فهرست‌های مختلف بهترین مهاجم لیگ اوکراین تا این برهه از فصل لقب گرفته است.

سایت «فوتبال‌اوکراین» نیز نام او را بین 4لژیونر موفق این فصل لیگ قرار داده و پس از 3خارجی تیم شاختاردونتسکف، زاهدی به‌عنوان یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان امسال معرفی شده است. این سایت می‌نویسد: «زاهدی خیلی زود در لیگ اوکراین نامش را به‌عنوان مهاجمی گلزن مطرح کرد و در این فصل توانسته عملکردی فراتر از انتظار داشته باشد. او بی‌شک بهترین بازیکن المپیک و یکی از ستاره‌های امسال لیگ بوده که با ادامه این روند می‌تواند شانس بازی در تیم‌های بهتری را پیدا کند.»

گفته می‌شود رقابت برای خرید او بین دو تیم دیناموکی‌یف و شاختاردونتسک خواهد بود اما ممکن است او درنهایت به پیشنهادهای خارجی ازجمله فرانس‌واروش مجارستان پاسخ مثبت داده و از لیگ اوکراین جدا شود. درحالی‌که المپیک روی ستاره ایرانی‌اش یک‌میلیون یورو قیمت گذاشته است باید منتظر ماند و دید کدام تیم درنهایت فرصت خرید این مهاجم 25ساله را به‌دست خواهد آورد و آیا او روند خوبش را در خارج از اوکراین نیز ادامه خواهد داد یا خیر.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: