پایگاه خبری خانه فوتبال:

رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال گفت: نامزدها بدون اینکه اصل مدارک خود را ارائه کنند ثبت‌نام‌شان معتبر نخواهد بود.
به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، احمدرضا براتی در مورد شرایط انتخابات فدراسیون فوتبال اظهار داشت: اساسنامه فدراسیون فوتبال به تأیید فیفا رسید و خلاء این اساسنامه در فوتبال کشور احساس می‌شد. بر اساس همین اساسنامه و نقشه راه ارائه شده به فیفا انتخابات در روز 10 اسفند 99 برگزار می‌شود. نامزدهای علاقه‌مند به شرکت در انتخابات در روز 14 دی ماه فرصت داشتند تا ثبت‌نام  خود را انجام بدهند و این مهلت حداکثر تا پایان وقت اداری ساعت 16 فردا (شنبه) به پایان می‌رسد.
وی افزود: مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام اصل شناسنامه و تصاویر آن، دو قطعه عکس و سوابق مدیریتی به همراه گواهی عدم سوء پیشینه. اگر فردی در انتخابات ثبت‌نام کند اما اصل مدارک  خود را ارائه ندهد این ثبت‌نام کان‌لم یکن تلقی می‌شود.
وی که در برنامه فوتبال یک شبکه ورزش گفت و گو می کرد، در مورد اینکه با توجه به اعلام ثبت‌نام آنلاین چرا به صورت حضوری نیز باید ثبت‌نام کنندگان مدرک ارائه بدهند گفت:‌به دلیل شیوع ویروس کرونا و برای جلوگیری از تجمع در دبیرخانه فدراسیون فوتبال ثبت‌نام آنلاین انجام می‌شود و پس از آن یک حضور حداکثر 5 دقیقه‌ای در دبیرخانه فدراسیون فوتبال لازم است تا ثبت‌نام تکمیل و کامل شود. نامزدهای پست ریاست فدراسیون فوتبال حداقل 5 تأییدیه و امضاء نیاز دارند و نواب رئیس حداقل دو تأییدیه و امضاء برای حضور در انتخابات نیاز دارند.

وی در مورد اینکه علی کریمی گفته سامانه برای ثبت‌نام با مشکلاتی مواجه شده گفت: مشکلات نرم‌افزاری ممکن است پیش بیاید چون این فرآیند برای اولین بار رخ داده است. اما با تماس با دبیرخانه و واحد انفورماتیک فدراسیون فوتبال مشکلات حل می‌شود و مشکل خاصی در این مورد وجود ندارد.

براتی در مورد اینکه ثبت‌نام 6 روزه برای ثبت‌نام از نامزدها زمان کم بود گفت: تمام این زمان‌ها که در فراخوان فدراسیون فوتبال آمده بر اساس مقررات انتخابات فوتبال است که در نقشه راه هم به تأیید فیفا رسیده ما به فیفا اعلام کرده‌ایم که انتخابات در سال جاری برگزار می‌شود و اگر می‌خواستیم مدت ثبت‌نام را بیشتر کنیم امکان برگزاری انتخابات در سال 99 وجود نداشت. فیفا در تمامی مراحل نظارت دارد و اینگونه نیست این مدت زمان بر اساس مصالح دیگری باشد.

وی در مورد حضور اعضای مجمع فدراسیون فوتبال گفت: اعضا مجمع بر اساس اساسنامه مشخص هستند اما در مواردی مانند داوران حضور اعضا بر اساس رده‌بندی است یا در مورد مربیان کمیته فنی در این مورد تصمیم‌گیری می‌کند.

وی در مورد گلایه صالحی امیری رئیس کمیته المپیک و عدم حضور این کمیته در مجمع فدراسیون اعلام کرد: شکی در این نیست که جناب صالحی امیری از مدیران فرهیخته کشور هستند اما در این مورد اعضا مجمع تصمیم‌گیر هستند نه شخص خاصی. فیفا هم اعلام کرده کمیته ملی المپیک بر اساس ساز و کار قانونی می‌تواند بدون حق رأی و به عنوان عضو شاهد در مجمع فدراسیون فوتبال حضور داشته باشد و خدماتی هم که کمیته ملی المپیک به مجموعه ورزش و فوتبال ارائه می‌دهد به خصوص در مورد تیم‌های پایه و تیم امید بر هیچکس پوشیده نیست.

وی در مورد اعتراض رد صلاحیت شدگان گفت:‌در این مورد اگر شخصی صلاحیتش تأیید نشود ظرف دو روز فرصت دارد که اعتراض خود را ارائه کند و کمیته استیناف هم 5 روز باید به این اعتراض رسیدگی نماید.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: