پایگاه خبری خانه فوتبال:

روز شنبه فریدون اصفهانیان، سرپرست ریاست کمیته داوران در مقابل فدراسیون فوتبال و زمانی که برای ثبت نام روسای هیات‌ها به این فدراسیون رفته بود، خیلی تند پاسخ خبرنگاران و رسانه‌ها را داد و به‌گونه‌ای فرافکنی کرد که انگار وظیفه پاسخگویی درباره عملکردش را ندارد و می‌تواند هر کاری که می خواهد انجام دهد.

* دفعه قبل چه گلی بر سر داوری زدید؟

سرپرست کمیته داوران طوری از عملکرد خود در این دوره دفاع کرد و از پاسخگویی در خصوص عملکردش طفره رفت که انگار یادمان رفته او در دوره قبلی مدیریتش هم گلی به سر داوری نزده بود. البته بار نخست مدیریت، او را مجبور کرده بود که بابت هر نقصی جواب پس بدهد و توجیه بیاورد اما این بار نشان می‌دهد کم‌کاری و توجیه به آقای مدیر ساخته و لزومی به پاسخگویی نمی‌بیند. مگر در دوره اول خود چه گلی بر سر داوری زدید که این بار نیاز به پاسخگویی نمی‌بینید؟ مگر همه کارهایتان درست و روی برنامه بوده که نمی‌خواهید جواب رسانه‌ها را بدهید؟

چرا باید صحبت کنید؟ وضعیت داوری را نمی‌بینید؟ چقدر باشگاه‌ها باید اعتراض کنند که متوجه شوید وضعیت داوری خوب نیست؟ انتخابات آن قدر سر آقای سرپرست را شلوغ کرده که انگار وقت نمی کند حتی بازی های لیگ برتر و عملرد داوران را ببیند تا متوجه شود اوضاع خوب نیست و جامعه داوری در حال رفتن به قهقراست.

آقای اصفهانیان، مگر بازنشسته نشده‌اید؟ پس در مدیریت داوری هم جای خود را به مدیران جوان و ایده‌های نو بدهید تا شاید وضع داوری بهتر شود و جامعه داوران از زیر بار این حجم از انتقاد و فشار خلاص شوند.

* کجای وضعیت داوری خوب است؟

اصفهانیان در میان پاسخ‌های غیرمسئولانه خود در مقابل فدراسیون فوتبال تاکید کرد که "وضعیت داوری خوب است" اما دقیقا کجای وضعیت داوری خوب است؟ شاید آن‌جایی که آقای سرپرست بدون بررسی عملکرد داوران، در حال رایزنی و لابی برای رای آوردن در انتخابات فدراسیون فوتبال است، خوب باشد. استفاده از داوران جوان خوب است اما داورانی که حداقل چند سال سرد و گرم لیگ‌های پایین‌تر را چشیده باشند نه این که برای رای آوردن خود و خوشایند روسای هیات استان‌ها عمل کردن، داور خام و بی‌تجربه ناگهان لیگ برتری شود.

چرا نمی‌خواهید درباره حواشی داوری صحبت کنید؟ البته شاید چون خود شما غرق در آن هستید، صحبت درباره این موضوع درست نباشد. حواشی داوری در حال نابودی انگیزه داوران بی‌تجربه و به حاشیه بردن لیگ است، آن وقت می‌خواهید سکوت کنید و بی‌تفاوت باشید؟ شما مجبور به پاسخگویی هستید چون مسئولید. شاید صندلی و میز قدرت حواستان را از داوری و وظایف اصلی‌تان دور کرده باشد اما باید پاسخ رسانه‌ها را بدهید.

* شاید آرامش داوری، در رفتن شما باشد!

نه بار اول و نه بار دوم عملکرد قابل دفاعی نداشتید که بخواهید با روی کار آمدن هیات رییسه جدید، باز هم عضوی از فدراسیون فوتبال باشید. شاید وقت آن رسیده که از خودگذشتگی کنید و از میز قدرت دست بکشید تا شاید این داوری و فوتبال نفسی بگیرند و طعم آرامش را بچشند. قرار بود قبل از شما، VAR به ایران بیاید اما با سپردن دوباره میز ریاست به شما، چه شد که این اتفاق نیفتاد؟

همین‌ها باعث می‌شد که آرامش را داوری و فوتبالی‌ها بگیرد و هر مربی و باشگاهی دنبال امکانات به‌روز داوری باشند. می‌دانیم دلتان نمی آید این داوری را به حال خویش رها کنید ولی شاید باورتان نشود که آرامش فوتبال و داوری در مسوولیت پذیری است.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: