پایگاه خبری خانه فوتبال:

برای دربی قبل، قرار بود رضا کرمانشاهی انتخاب شود. حتی به او ابلاغ هم دادند اما به یکباره نام محمدحسین زاهدی‌فر به میان آمد و این داور بوشهری و جوان تا آستانه قضاوت دربی پیش رفت. اسماعیل صفیری، رئیس وقت کمیته داوران در مصاحبه‌ای گفت: «من کرمانشاهی را انتخاب کردم اما نمی‌دانم چرا آقایان این کار را کردند؟ با این کار، استقلال کمیته داوران را زیر سؤال بردند.» همان روز شایعه استعفای صفیری مطرح شد اما این اتفاق چند ماه بعد رخ داد.

کرمانشاهی هم که به این موضوع معترض بود، یکی از نمایندگان مجلس را با خود به فدراسیون فوتبال برد تا اینگونه اعتراض خود را به عدم قضاوت در دربی نشان بدهد. او حتی قبل از ورود به فدراسیون هم تهدید به افشاگری کرد اما وقتی برگشت آرام‌تر بود. همان زمان خیلی‌ها گفتند کرمانشاهی وعده قضاوت در دربی بعدی را گرفته و به همین دلیل دست به افشاگری نزده است. البته علیپور، رئیس کمیته صیانت هم مدعی شد که او و اعضای این کمیته با کرمانشاهی صحبت کرده‌اند تا آرام‌تر شود.

یکی دو روز پیش از دربی قبل، انواع و اقسام اخبار حاشیه‌ای را شنیدیم و در نهایت هم سوت به زاهدی‌فر و کرمانشاهی نرسید. وقتی کرمانشاهی به فدراسیون فوتبال رفت و مسئولان را تهدید کرد، آنها سراغ گزینه سوم رفتند و پیام حیدری را به عنوان داور دربی انتخاب کردند. داوری که تا آن ساعت نامش میان گزینه‌ها نبود اما به یکباره سوت را به او دادند تا دیدار استقلال و پرسپولیس را قضاوت کند.

برای دربی 94 هم از چند روز قبل نام محمدحسین زاهدی‌فر در رسانه‌ها مطرح شده و گویا مسئولان برای این داور 35 ساله ابلاغ هم ارسال کرده و بلیت نیز تهیه کرده‌اند. به یکباره اما ماجرای وعده به کرمانشاهی به میان آمد و برای دومین بار قضاوت در دربی از چنگ زاهدی‌فر پرید. حتی دوستان زاهدی‌فر که همگی داور هستند، گروهی در واتساپ تشکیل دادند تا نظرات و راهنمایی‌های خود را در اختیار او قرار بدهند اما در نهایت کمیته داوران، رضا کرمانشاهی را به زاهدی‌فر ترجیح داد. البته برخی نزدیکان کمیته مدعی‌اند از مدت‌ها قبل رضا کرمانشاهی به عنوان داور دربی انتخاب شده بود و به هیچ وجه بحث زاهدی‌فر در میان نبود اما بلیت و ابلاغ چیز دیگری را می‌گویند.

فریدون اصفهانیان، رئیس کمیته داوران اما همه این موارد را تکذیب می‌کند: «زاهدی‌فر و چند داور دیگر گزینه ما برای قضاوت در دربی بودند اما تا شنبه شب هنوز داور این مسابقه انتخاب نشده بود. نمی‌دانم چه کسی گفته زاهدی‌فر داور دربی است که ما خبر نداشتیم؟ ضمن اینکه ما کجا اعلام کردیم که زاهدی‌فر به عنوان داور دربی معرفی شده که پس از انتخاب کرمانشاهی حالا اخبار حاشیه‌ای منتشر شده؟ عده‌ای به دروغ شایعاتی را مطرح می‌کنند و باید این موضوع پیگیری شود. ما باید همه جوانب را برای انتخاب داور در یک بازی حساس در نظر بگیریم. یک تیم کامل باید انتخاب کنیم، بنابراین نمی‌توانیم سریع به نتیجه برسیم و یک داور را انتخاب کنیم. سعی کردیم یک تیم باتجربه و جوان را برای قضاوت دربی انتخاب کنیم که به درستی بتوانند قضاوت کنند. امیدوارم داوران ما با قضاوت خوب خودشان نقش و تأثیری در نتیجه بازی نداشته باشند.»

درباره انتخاب یک داور از بین کرمانشاهی و زاهدی‌فر هم بحث فراوان بود. بخصوص میان کمیته داوران و دپارتمان داوری. سهرابی به عنوان رئیس دپارتمان پایش را در یک کفش کرده بود که زاهدی‌فر دربی 94 را سوت بزند اما کمیته داوران به هر سه گزینه (زاهدی‌فر، کرمانشاهی، حیدری) فکر می‌کرد. در نهایت اما گفته می‌شود اصرار مسعود مرادی که از اعضای کمیته داوران است، حکم به انتخاب کرمانشاهی داده و این داور اهل ورامین قرار است دربی حساس نود و چهارم را سوت بزند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: