پایگاه خبری خانه فوتبال:

روز گذشته مشخص شد کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد دارد مسابقات لیگ قهرمانان ۲۰۲۱ را با حضور ۴۰ تیم از ۲۵ فروردین ماه در منطقه غرب آسیا آغاز کند و این بازی‌ها همانند فصل گذشته به صورت متمرکز در یک یا دو کشور برگزار خواهد شد. بازی‌های مرحله گروهی که به صورت متمرکز برگزار می‌شود، به صورت رفت و برگشت خواهد بود.

روزنامه «الاتحاد» امارات امروز در گزارشی به جزئیات برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان در سال ۲۰۲۱ پرداخت.

طبق اعلام این روزنامه، مرحله پلی آف و مقدماتی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا برای تیم‌هایی که سهمیه غیر مستقیم کسب کرده‌اند، روز ۷ اپریل برگزار می‌شود و دیدار در این مرحله تک بازی خواهد بود.

امسال بر خلاف سال‌های گذشته تعداد هشت تیم به لیگ قهرمانان آسیا اضافه شده است و تیم‌ها در ۱۰ گروه چهار تیمی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

الاتحاد تاکید کرده است که مسابقات مرحله گروهی رفت و برگشت است اما در مراحل یک هشتم و یک چهارم، تیم‌ها فقط یک بازی انجام خواهند داد. در عین حال، AFC تصمیم دارد دیدارهای مرحله نیمه نهایی و فینال را به صورت رفت و برگشت برگزار کند.

زمانبندی مراحل لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب طبق ادعای الاتحاد به این ترتیب است:

مرحله مقدماتی (تک بازی)

۷ اپریل (۱۸ فروردین)

مرحله گروهی (رفت و برگشت)

۱۴ تا ۳۰ اپریل (۲۵ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰)

مرحله یک هشتم نهایی (تک بازی)

۱۳ و ۱۴ سپتامبر (۲۲ و ۲۳ شهریور)

مرحله یک چهارم نهایی (تک بازی)

۲۷ و ۲۸ سپتامبر (۵ و ۶ مهر)

مرحله نیمه نهایی (رفت و برگشت)

رفت: ۱۹ و ۲۰ اکتبر (۲۷ و ۲۸ مهر)

برگشت: ۲۶ و۲۷ اکتبر (۴ و ۵ آبان)

فینال (رفت و برگشت)

رفت: ۲۱ نوامبر (۳۰ آبان)

برگشت: ۲۷ نوامبر (۶ آذر)

در سال ۲۰۲۰ و به دلیل شیوع ویروس کرونا، این مسابقات به صورت متمرکز در کشور قطر برگزار شد و تیم‌های اولسان کره جنوبی و پرسپولیس ایران قهرمان و نایب قهرمان شدند.

پرسپولیس، تراکتور، استقلال و فولاد چهار نماینده ایران در فصل بعدی لیگ قهرمانان آسیا هستند. استقلال و فولاد باید ابتدا در مراحل مقدماتی و پلی آف بازی کنند و در صورت پیروزی برابر حریفان خود، به مرحله گروهی راه خواهند یافت.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: