پایگاه خبری خانه فوتبال:

 تیم فوتبال اتلتیکوبیلبائو با برتری سه بر دو مقابل باسلونا، سزاوارانه فاتح سوپرجام باشگاه‌های اسپانیا شد.
به گزارش ایرنا؛ دیدار نهایی سوپرجام باشگاه‌های اسپانیا بین تیم‌های بارسلونا و بیلبائو برگزار شد و در پایان رقابتی مهیج، بیلبائو به برتری سه بر دو رسید و برای چهارمین بار فاتح این رویداد شد.
بارسلونا برای رسیدن به فینال مقابل سوسیداد در ضربات پنالتی به برتری رسید و بیلبائو هم با حساب دو بر یک تیم پرستاره رئال‌مادرید را شکست داد.
امسال و برای نخستین بار، سوپر جام باشگاه‌های اسپانیا با حضور چهار تیم برگزار شد. تیم‌های اول و دوم فصل گذشته لالیگا و فینالیست‌های جام حذفی در سورپر جام حضور داشتند.
برخلاف انتظار بازی با تسلط بیلبائو آغاز شد و این تیم با اتکا به دوندگی بالای هافبک‌های جنگنده خود در ۲۰ دقیقه ابتدایی، عملکرد بهتری داشت و حتی چند موقعیت نسبی هم ایجاد کرد اما با گذشت زمان این بارسلونا بود که نبض بازی را در اختیار گرفت.
در دقیقه ۴۰ حرکت تیمی بازیکنان بارسلونا با ضربه تمام کننده «آنتوان گریژمان» همراه شد تا گل نخست بازی ثبت شود.
این برتری تنها دو دقیقه داوم داشت و در دقیقه ۴۲ ارسال «ایناکی ویلیامز» در محوطه جریمه بارسلونا به «اسکار دی‌مارکوس» رسید تا او با هوشیاری گل تساوی بیلبائو را به ارمغان آورد.
در دقیقه ۵۶ ارسال «مونیاین» را «گارسیا» مهاجم باتجربه بیلبائو تبدبل به گل کرد اما با استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی، این گل مردود اعلام شد.

در ادامه بازیکنان بارسلونا عملکرد بهتری داشتند و در دقیقه ۷۷ پاس عالی «یوردی آلبا» به «گریژمان» رسید و مهاجم فرانسوی بدون معطلی بارسلونا را به گل دوم رساند.

در دقیقه ۸۷ و در ضد حمله‌ای سریع تیم بارسلونا می‌توانست به گل سوم برسد که «فرانکی دی‌یونگ» این موقعیت را خراب کرد.

در دقیقه ۹۰ و بار دیگر در ضربه‌ای آزاد، «مونیاین» توپ را ارسال کرد و «ویلالیبره» که به‌عنوان بازیکن تعویضی به میدان آمده بود، گل تساوی را ثبت کرد تا کار به وقت‌های اضافه کشیده شود.

در سومین دقیقه از وقت‌های تلف شده، «ایناکی ویلیامز» مهاجم خوش‌تکتیک بیلبائو با شوتی غیر قابل مهار توپ را به تور دروازه بارسلونا دوخت تا باسکی‌ها در آستانه یک پیروزی بزرگ قرار بگیرند.

در ادامه بارسلونا توانی برای جبران نداشت و بازیکنان بیلبائو با دوندگی بالا و خطاهای متعدد، اجازه هنرنمایی به حریف را ندادند.

در دقیقه ۱۱۹ «لیونل مسی» با رفتاری غیر ورزشی، ضربه‌ای سنگین را به صورت بازیکن حریف زد و از زمین اخراج شد. بنظر می‌رسد که مسی باید در انتظار محرومیت چند جلسه‌ای از سوی کمیته انضباطی فدرسیون فوتبال اسپانیا باشد.

در نهایت بازی با حساب سه بر دو به اتمام رسید تا بیلبائو که در دیدار قبلی توانسته بود رئال‌مادرید را شکست دهد با عبور از بارسلونا، سزاوارانه قهرمان شود.

بارسلونا هم که بدترین شرایط یک دهه اخیرش را تجربه می‌کند، دستش از جام کوتاه ماند.

باریکنان پا به سن گذاشته بارسلونا که تنها نامی از آنان باقی مانده در کنار جوانانی چون «تیرنکائو»، «دِست» و «مینگوئزا» که در قواره این تیم نیستند، شرایطی را رقم زده که بارسلونا از روزهای درخشان خود فاصله گرفته و به تیمی معمولی تبدیل شده است.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: