پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

 

سیدمهدی سیدصالحی درباره دیدار استقلال و تراکتور اظهار داشت:بازی استقلال و تراکتور ۲ نیمه متفاوت داشت، هر ۲ تیم ۱-۳-۲-۴ بازی می‌کردند و استقلال در خط حمله از همه داشته های خود استفاده کرد و ترکیبی هجومی را چیده بود. تفکر فکری این بود که از جلو تراکتورسازی را پرس کند، شرایط آب و هوایی باعث شد در نیمه اول باد به ضرر تراکتور باشد و اصرار بیش از اندازه خط دفاعی تراکتور با توجه به اینکه استقلال از جلو پرس می‌کرد، به بازیسازی از خط دروازه باعث شد اشتباهات زیادی در خط هافبک و دروازه اتفاق بیفتد که در نهایت فشارهای استقلال باعث شد شجاعی لو بدهد و دیاباته از هوش و ذکاوت خود استفاده کند و استقلال گل اول را بزند.

سیدمهدی سیدصالحی ادامه داد:در نیمه دوم بازی برعکس شد و باد به ضرر استقلال وزید. تراکتور هم سراپا حمله شد تا برای گل تساوی فشار بیاورد. در این بازی مهره های اصلی استقلال در خط حمله یعنی دیاباته، مطهری، قایدی و شجاعیان عملکرد فوق العاده ای داشتند و در روند بازی تاثیرگذار بودند. آنها فرصت های زیادی برای گلزنی به دست آوردند و از فرصت های خود هم به بهترین شکل استفاده کردند. ضعف خط دفاعی تراکتور هم در ایجاد موقعیت های گل برای استقلال تاثیر گذار بود.

کارشناس فوتبال

سیدمهدی سیدصالحی مهاجم اسبق استقلال ادامه داد:تعویض های فکری باعث شد بار فنی استقلال پایین بیاید. روی گلی هم که استقلال خورد سیاوش یزدانی جا ماند و پاس تکضرب شجاعی به گل تبدیل شد. بعد از آن هم با آمدن حاج صفی، خانزاده و دژاگه، تراکتور به استقلال مسلط شد و فرصت هایی برای گلزنی به دست آورد که در برخی از آنها رشید خوب کار کرد و برخی را هم مدافعان استقلال اجازه ندادند خطرناک شود. در هر صورت استقلال بازی حساس و مهمی را برد اما هنوز ضعف در عمق خط دفاعی دارد که باید برطرف شود.

سیدمهدی سیدصالحی با اشاره به عملکرد مهاجمان استقلال بیان کرد:آمدن دیاباته تاثیر زیادی روی عملکرد استقلال داشت و به نوعی می‌توان گفت به این تیم جان داد. با حضور او مثلث تهاجمی استقلال شکل گرفت و ارسلان و قایدی هم بهتر از قبل کار کردند. در حال حاضر خط تهاجمی استقلال شکل خوبی پیدا کرده خصوصا با حضور شجاعیان که سبک فوتبالش گونه ای است که اگر آماده باشد موقعیت گل‌های زیادی برای مهاجمان می‌سازد.

سیدمهدی سیدصالحی درباره ضعف خط دفاعی استقلال بیان کرد:یکی از ضعف های خط دفاعی استقلال در میانه این خط است. در دربی با حضور دیاباته این ضعف تاحدودی برطرف شد چون در نیمه اول توپ هایی که خط دفاعی بلند می‌زد برمی‌گشت به زمین استقلال اما با آمدن دیاباته این ضعف برطرف شد.

در دربی ضعف خط دفاعی استقلال ۲ دفاع وسط بودند و بازی مستقیم پرسپولیس در دربی باعث شد ضعف خط دفاعی استقلال بیشتر از قبل به چشم بیاید، در بازی با آلومینیوم هم همین شرایط وجود داشت اما مهارهای مظاهری باعث شد دروازه استقلال بسته بماند. قبلا کارشناسان می‌گفتند دفاع تیمی استقلال مشکل دارد اما واقعا مشکل استقلال دفاع تیمی نیست بلکه دفاع فردی مشکل دارد و کار دست تیم می‌دهد. دفاع فردی باید سختگیری کند و از بازی خارج نشود اما وقتی مدافع استقلال به یک بازیکن می‌خورد سریع فنا می‌شود و این فنا شدن به ضرر تیم است.

سیدمهدی سیدصالحی بازیکن سابق استقلال، تراکتور و سپاهان با اشاره به کاهش توانایی استقلال در نیمه‌های دوم گفت:در اکثر تیم های لیگ برتری همین مشکل را می‌بینیم که در نیمه دوم کم می‌آورند و این محدود به استقلال نیست. هنوز تیم‌ها به آمادگی صد در صد نرسیده اند چون زمان زیادی برای بدنسازی نداشتند.

فکری هم ۲۰ روز قبل از شروع لیگ استقلال را تحویل گرفت و زمانی برای بدنسازی نداشت. برای بدنسازی حداقل ۲ ماه زمان نیاز است تا بدن به شرایط ایده آل برسد. هیچ تیمی امسال به دلیل شرایط کرونا نتوانست آماده سازی ایده آل داشته باشد ضمن اینکه تغییر مربیان هم در این موضوع تاثیر داشته چون تکلیف تیم‌ها دیر مشخص می‌شود و فرصت زیادی برای آماده سازی از نظر بدنی ندارند.

منبع:پارس فوتبال 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: