پایگاه خبری خانه فوتبال:

آمار کرونا همیشه تلخ است؛ آمار کرونا با اجرای واکسیناسیون سراسری نزولی شده است. آمار کرونا هر روز اعلام می شود.آمار کرونا از فوت هموطنان اکنون نوسان دارد.امید که آمار کرونا به صفر برسد.

 آمار کرونا

آخرین آمار از وضعیت کرونا در کشور

 

بنابر اعلام وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته ۱۳ بیمار مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد.

از دیروز تا امروز ۱۰ تیرماه ۱۴۰۲ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی و ۵ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۶۱۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.

در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲ نفر از بیماران کووید ۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۶ هزار و ۲۹۵ نفر رسید.

تا کنون ۷ میلیون ۳۶۹ هزار و ۶۶۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

۱۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۵۶ میلیون و ۸۷۰ هزار و ۷۵۳ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است./ مهر

 

وزارت بهداشت: موارد ابتلا به کرونا نسبت به اوایل فروردین ماه کاهش پیدا کرده

ایسنا: معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از کاهش روند ابتلا به کرونا در کشور خبر داد و گفت: البته کاهش موارد ابتلا به کرونا به این معنی نیست که کرونا تمام شده است، بلکه با علمی که اکنون داریم باید همچنان مراقب باشیم.

بابک عشرتی درباره آخرین وضعیت و روند کرونا در کشور، گفت: در حال حاضر موارد ابتلای روزانه به بیماری نسبت به اوایل فروردین ماه کاهش پیدا کرده و خوشبختانه درصد مثبت شدن تست‌هایی که از بیماران علامت‌دار گرفته می‌شود، کاهش یافته که این موضوع نشان می‌دهد بسیاری از مواردی که قبلا با این علائم، کرونا بودند، اکنون مربوط به سایر ویروس‌های سرماخوردگی است و موارد کرونا کمتر شده است. در حال حاضر عمدتا ویروس‌هایی را غیر از کرونا می‌بینیم که علائم بیماری‌های حاد تنفسی را ایجاد می‌کنند مانند سرماخوردگی که موضوعی است که پیش از کرونا هم وجود داشته است و البته قدرت سرایت خیلی بالایی ندارند و سرایت‌شان کمتر از کروناست.

وی افزود: اگر این روند کاهشی به همین صورت ادامه یابد، به دنبال آن هم بستری آی‌سی‌یو و هم تعداد مرگ‌ومیر ناشی از کرونا کاهش پیدا می‌کند. البته باید توجه کرد که کاهش موارد ابتلا به کرونا به این معنی نیست که کرونا تمام شده است؛ بلکه با علمی که اکنون داریم باید همچنان مراقب بوده و خود مراقبتی را داشته باشیم؛ چراکه ممکن است جهش‌های جدیدی از ویروس ایجاد شود و شرایطی ایجاد شود که موج‌های شدیدی داشته باشیم.

عشرتی با تاکید بر اینکه فعلا روند کرونا در کشور کاهشی است، گفت: در عین حال آمارهای جهانی کرونا نیز رو به کاهش است.

وی درباره زمان پایان کرونا یا به ثبات رسیدن آن، گفت: اینکه روزی بگوییم کرونا به پایان رسید، مستلزم این است که واکسنی تولید شود که بتواند ایمنی دائمی ایجاد کند یا جهشی در ویروس ایجاد شود که ابتلا به آن منجر به ایمنی دائمی شود. به عنوان مثال در آبله و سرخک واکسن تولید شد و بعد از تزریق واکسن ایمنی دائمی برای فرد ایجاد می‌شود. در عین حال اینکه کرونا به ثبات برسد و اصطلاحا به حالت آندمیک برسد، در صورتی است که روند بیماری در حد ثابتی بماند و در این شرایط می‌گوییم که کرونا بومی کشور یا جهان شده است و مانند سرماخوردگی، ‌آنفلوآنزا و ... خواهد شد که به نظر می‌رسد این اتفاق برای کرونا محتمل‌تر است

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: