پایگاه خبری خانه فوتبال:

شکست ناباورانه استقلال مقابل سایپا در هفته دوازدهم لیگ برتر، دومین باخت آبی‌پوشان در لیگ بیستم محسوب می‌شود. شاگردان محمود فکری پیش از این دیدار 9 هفته بود که طعم شکست را نچشیده بودند و تنها در هفته دوم مقابل فولاد خوزستان تن به باخت دادند.

استقلال در شرایطی مقابل سایپا بازنده شد که هفته گذشته در دیداری حساس مقابل تراکتورسازی توانسته بود با یک بازی زیبا و هجومی، تراکتور را در خانه شکست دهد به همین دلیل باخت مقابل سایپایی که به سلطان تساوی‌ها در لیگ بیستم معروف شده و فوتبالی سرد و کسل‌کننده را به نمایش می‌گذارد، شوک بزرگی برای استقلالی‌ها بود.

استقلال در دیدار با سایپا دقیقا در همان بن‌بستی گیر افتاد که در دیدار با تیم‌هایی چون پیکان، ذوب‌آهن و صنعت نفت در آن اسیر شده بود. در واقع سبک بازی استقلال مقابل سایپا و شکست در این دیدار ثابت شد که استقلال برای مقابله با تیم‌هایی که به فوتبال دفاعی و بسته روی می‌آورند هیچ ترفند و برنامه‌ای ندارد.

استقلال پیش از این هم در تقابل با پیکان، ذوب‌آهن و صنعت نفت، گرفتار همین سیستم بسته و دفاع اتوبوسی شد. در واقع تیم‌هایی که نمی‌خواهند مقابل استقلال بازی تهاجمی و باز را به نمایش بگذارند، مالکیت توپ و میدان را به آبی‌پوشان می‌دهند و با پرس سنگین هم بازیکنان این تیم را خسته می‌کنند هم چشم به تک موقعیت‌ها و استفاده از اشتباهات بازیکنان خسته می‌دوزند. البته استقلال مقابل ذوب‌آهن و صنعت نفت شکست نخورد و به تساوی قناعت کرد اما در دیدار با سایپا یک بار دروازه‌اش باز شد و بعد از آن با وجود در اختیار داشتن مالکیت توپ و میدان نتوانست از لایه‌های سنگین دفاعی سایپا عبور کند.

در واقع استقلال فکری نشان داده فعلا برای تقابل با تیم‌هایی که به بازی بسته و دفاع اتوبوسی روی می‌آورند هیچ تاکتیک و برنامه‌ای ندارد و با این‌که توپ و زمین را در اختیار دارد اما به غیر از چند صحنه نتوانستند موقعیت درست و حسابی برای گل زدن به دست بیاورند که البته آن موقعیت‌ها هم از سر نبوغ و تکنیک مهدی قایدی و شیخ دیاباته فراهم شد که در نهایت منجر به گل هم نشد.

از سوی دیگر استقلال هفته آینده بازی بسیار مهمی با نفت مسجد سلیمان دارد که در ارایه فوتبال تدافعی و پارک کردن اتوبوس در محوطه جریمه خودی تبحر زیادی دارد. بی‌شک اگر فکری نمی‌خواهد بیشتر از این در تقابل با تیم‌های 2رقمی جدول امتیاز از دست ندهد باید هرچه سریعتر برای چنین بازی‌هایی پلن و برنامه پیدا کند تا مقابل این مدل تیم‌ها شوکه نشود.

به نظر می‌رسد رقبای استقلال هم حربه‌های لازم برای فلج کردن این تیم با دفاع اتوبوسی را پیدا کرده‌اند و این دیگر هنر فکری و دستیارانش است که راهی برای خروج از بن‌بست تیم‌های اتوبوسی پیدا کنند

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: