پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

هادی شکوری، مدافع تیم استقلال، درباره وضعیت خط دفاعی این تیم گفت: مهم‌ترین دلیل ضعف خط دفاعی استقلال نداشتن لیدر در خط دفاع و کل تیم است. به نظر من استقلالی‌ها تمرکز لازم ندارند و اعتماد به نفس کاذبی هم که بین بازیکنان وجود دارد، باعث شده از وظایف دفاعی خود غافل شوند و بیشتر میل به هجوم داشته باشند که یا به خاطر تاکتیک تیم است یا خودشان میل به بازی رو به جلو دارند به همین دلیل از وظیفه اصلی‌شان که دفاع کردن است غافل می‌شوند.

خود من یا مدافعان هم نسلم در استقلال هم در کارهای تهاجمی شرکت می‌کردیم اما تمرکز ما روی بحث دفاعی بود و به بهترین شکل وظایف دفاعی‌مان را انجام می‌دادیم و بعد در فرصت مناسب حمله می‌کردیم اما الان مدافعان استقلال برای اینکه بتوانند در کارهای هجومی شرکت کنند و گل بزنند از وظایف دفاعی خود غافل می‌شوند و محو بازی می‌شوند و تمرکزشان را از دست می‌دهند.

تیم استقلال

شکوری افزود: در بازی‌های اخیر دیده‌ایم که مدافعان استقلال در نبردهای تک به تک معمولا از مهاجمان حریف جا می‌مانند که این به خاطر نحوه ایستادن و جایگیری آنهاست. زمانی که یک مدافع سرعت و تکنیکش به فوروارد نمی‌چربد باید نحوه جاگیری‌اش به‌گونه‌ای باشد که از کورس‌ها عقب نماند. ما در بین مدافعان استقلال سختگیری لازم برای مهار مهاجمان حریف نمی‌بینیم و فکر می‌کنم اگر آنها در این سختگیری بهتر عمل کنند کل عملکرد تیم بهتر می‌شود.

مدافع اسبق استقلال ادامه داد: برخی بازیکنان با تمرین بهتر می‌شوند ولی انگیزه هم مهم است شاید با تمرین کردن برخی مسائل درست شود اما ذات فوتبال کسی را نمی‌توان درست کرد. بی‌تعارف باید بگویم خط دفاعی استقلال عملکرد خوبی نداشته و نباید پاشنه آشیل این تیم شود چون جایگاه تیم را به خطر می‌اندازد. اگر استقلال در بحث دفاعی تمرکز نداشته باشد جایگاه خود در صدر جدول را از دست می‌دهد. خصوصا الان که اصل فوتبال گل نخوردن است و یک تیم وقتی گل نخورد می تواند برنده یک بازی باشد.

شکوری درباره اینکه چه پیشنهادی برای بهتر شدن عملکرد مدافعان استقلال دارد؟ بیان کرد: پیشنهادم این است که از نظر روحی و روانی روی مدافعان این تیم کار شود و تفکرات بازیکنان اصلاح شود. در بحث‌های تکنیکی هم باید قرار گرفتن در جایگاه مناسب به استقلالی‌ها آموزش داده شود. اگر به استقلالی‌ها بگوئیم نحوه ایستادن شما اشتباه است و باید اصلاح شود به آنها بر می‌خورد و می‌گویند مگر اینجا مدرسه فوتبال است؟ اما آنچه در بازی‌های اخیر از مدافعان این تیم دیده‌ایم جایگیری‌های غلط است.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: