پایگاه خبری خانه فوتبال:

 

 تیم فوتبال زنیت سنت‌پترزبورگ که این روزها مشغول انجام اردوی آماده‌سازی زمستانی در کمپ اختصاصی باشگاه الشباب امارات است و دیدارهای تدارکاتی خود را در دبی برگزار می‌کند، امروز در یک مسابقه دوستانه به میدان رفت که در جریان این بازی سردار آزمون آسیب دید.

زنیت سنت‌پترزبورگ دیروز در چهارمین دیدار تدارکاتی به مصاف اورال، دیگر تیم لیگ برتری روسیه که اردوی خود را در امارات برگزار می‌کند، رفت و در نهایت توانست با گلزنی سردار آزمون و تاثیرگذاری او روی یک گل دیگر به برتری ۳ بر ۲ دست پیدا کند.

این مسابقه در سه نیمه ۴۰ دقیقه‌ای برگزار شد که سرمربی زنیت سنت‌پترزبورگ در دو نیمه ابتدایی تقریبا از بیشتر نفرات اصلی‌اش بهره برد و قصد داشت در نیمه سوم به سایر نفراتش فرصت بدهد که قبل ازپایان سوت نیمه دوم سردار آزمون به دلیل آسیب دیدگی از زمین بیرون رفت.

سردار آزمون

سردار آزمون در دقیقه ۷۹ و پس از پاس رو به جلویی که مالکوم داد، نفوذ تند و تیزی از سمت راست زمین داشت که بازیکن اورال روی پای او تکل زد تا ستاره ایرانی زنیت سنت‌پترزبورگ را متوقف کند.

 

شدت آسیب دیدگی آزمون پس از این برخورد به حدی بود که او سه دقیقه از درد به خود می‌پیچید و روی زمین افتاده بود و در نهایت به کمک کادر پزشکی و هم‌تیمی‌هایش یک متر به بیرون از زمین کشیده شد تا بازی به جریان بیفتد و یک تغییر اجباری در ترکیب زنیت به وجود بیاید.

آزمون پس از تعویض روی نیمکت‌هایی که کنار زمین بود، نشست و در حالی که از شدت مصدومیتش عصبانی بود و کیسه یخ روی مچ پای راست او بود، پیراهن خود را تعویض کرد تا ادامه مسابقه را ببیند و پس از آن به درمان‌اش پرداخته شود.

سردار آزمون که در دیدارهای تدارکاتی زنیت سنت‌پترزبورگ یک پاس گل داده، دو گل به ثمر رسانده و روی یک گل دیگر موثر بود، با وجود این آمادگی بالای بدنی از ناحیه مچ پای راست مصدوم شد که این اتفاق می‌تواند خبر بدی برای باشگاه روسی و حتی تیم ملی ایران باشد.

سرگئی سماک، سرمربی زنیت سنت‌پترزبورگ پس از پایان مسابقه تدارکاتی مقابل اورال، در گفت‌وگو با رسانه باشگاه به وضعیت سردار آزمون پرداخت و عنوان کرد: «یک اتفاق ناخوشایند برای ما افتاد، اما امیدوار هستیم که آسیب دیدگی سردار جدی نباشد و دچار شکستگی نشود. تا این لحظه مشخص شده که رباط مچ پای راست او آسیب دیده ولی هنوز نمی‌توان میزان دوری این بازیکن از میادین را مشخص کرد و این مهم در روزهای آینده تعیین می‌شود.»

سردار آزمون که در ۱۵ مسابقه فصل ۲۱-۲۰۲۰ لیگ برتر روسیه ۱۱ گل به ثمر رسانده و صدرنشین جدول گلزنان این رقابت‌ها است، در دیدارهای تدارکاتی هم شرایط خوبی داشت ولی حالا مصدومیتش می‌تواند در ادامه فصل برای زنیت دردسرساز باشد.

آزمون پس از مصدومیت سه دقیقه روی زمین افتاده بود و توان خروج از بازی را نداشت تا در نهایت یک تغییر اجباری در ترکیب تیمش صورت بگیرد

علاوه بر مسابقاتی که زنیت سنت‌پترزبورگ در لیگ برتر روسیه پیش رو دارد، سردار آزمون ممکن است بازی‌های تیم ملی ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی که در فروردین‌ماه و خردادماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود را هم از دست بدهد که این اتفاق مطمئنا خبر ناخوشایندی برای دراگان اسکوچیچ خواهد بود.

با این وجود هنوز شدت مصدومیت سردار آزمون و اینکه او با پارگی رباط مچ پا مواجه شده یا نه، مشخص نیست، اما هواداران تیم ملی ایران و زنیت سنت‌پترزبورگ امیدوار هستند آسیب دیدگی او جدی نباشد و این بازیکن هرچه زودتر به میادین برگردد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: