پایگاه خبری خانه فوتبال:

محمود فکری و یحیی گل محمدی سرمربیان دو تیم پرسپولیس و استقلال برای رفع معضل خط دفاعی خود به دنبال جذب مدافع هستند.

بعد از حضور محمد نادری در استقلال و بعد از اینکه گل‌محمدی او را نخواست، بحث حضور محمد دانشگر در پرسپولیس پیش آمد اما مدیران باشگاه پرسپولیس با جذب او مخالفت کردند و خلاصه قرارداد دانشگر در استقلال بالا رفت. استقلالی‌ها هم پیام داده بودند که اگر پرسپولیس دانشگر را بخرد آنها سیامک نعمتی را می‌خرند و مبلغ ۱۴ میلیارد تومان! هم مطرح شده بود که در پاسخ پرسپولیسی‌ها بحث خرید مسعود ریگی را پیش کشیدند. یکی، دو روز قبل هم که بحث حضور احتمالی سیاوش یزدانی در لیست گل‌محمدی مطرح شد و…

صرف‌نظر از بازارگرمی‌ دلال‌ها برای یکسری از بازیکنان، باید نقطه‌ ضعف دو تیم پرسپولیس و استقلال را هم در نظر گرفت. مثلاً پرسپولیس تا دل‌تان بخواهد هافبک دفاعی دارد پس قاعدتاً ریگی به درد این تیم نمی‌خورد و تازه استقلال هم به هافبک‌ دفاعی اصلی خود اجازه جدایی نمی‌دهد اما در قلب دفاعی وضعیت برعکس است و هیچ بعید نیست گل‌محمدی دنبال جذب سیاوش یزدانی باشد، هرچند که از زمان پیوستن یزدانی به استقلال کمتر بازی خوبی از او سراغ داریم و این مدافع بیشتر مصدوم بوده است.

مطرح شدن نام سیامک نعمتی برای استقلال هم توجیه چندانی نداشت. این وسط واسطه‌ها احتمالاً با بعضی از اعضای پولدار هیئت‌مدیره‌ها در ارتباط هستند اما خوشبینانه‌اش این است که مدیران دو تیم فوتبالی نیستند و به این دلیل است که قیمت یک بازیکن ناگهان ۱۴ میلیارد می‌شود. نعمتی البته بازیکن خوبی است ولی کاملاً مشخص بود که در پرسپولیس می‌ماند همان‌طور که دانشگر در استقلال ماندنی شد.

در نیم‌فصل یحیی قطعاً به دنبال مدافع وسط و مهاجم خواهد بود. او البته مهدی ترابی را هم می‌خواهد تا تیمش را تقویت کند. با بازگشت آل‌کثیر و البته ترابی و جذب یکی، دو بازیکن دیگر پرسپولیس تقریباً همان تیمی می‌شود که النصر عربستان را برد و به فینال آسیا رفت. گل‌محمدی تا همین چندی قبل مدام رفتن بشار را بهانه می‌کرد اما با بازگشت ترابی خیالش تا حد بسیاری راحت می‌شود. از طرفی محمود فکری هم باید در قلب دفاعی حتماً تیمش را تقویت کند و البته یک هافبک بازیساز هم بخرد. او مقابل سایپا بار دیگر ضعف آشکار استقلال را در این دو منطقه دید و حالا تصور کنید که تیم او از فروردین‌ماه باید در لیگ قهرمانان آسیا هم شرکت کند. آن هم در شرایطی که گروه استقلال سخت‌تر از پرسپولیس است.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: