پایگاه خبری خانه فوتبال:

ابراهیم طالبی: اولین گام برای تحول و پیشرفت و بهتر شدن، داشتن جسارت در پذیزش ضعف و اشتباهات هر فرد است که متاسفانه این فرآیند شامل فکری نمی‌شود

نویسنده : پارس فوتبال دات کام

 

پیشکسوت تیم استقلال گفت: به منتقدان فکری حق می‌دهم چون ما با توجه به عملکرد یک مربی و تیمش می‌توانیم او را مورد ارزیابی قرار دهیم.

ابراهیم طالبی در خصوص شکست یک بر صفر تیم فوتبال استقلال مقابل سایپا در هفته دوازدهم لیگ برتر، اظهار داشت:

استقلال بدون ساختار تاکتیکی و فنی خاصی مقابل سایپا ظاهر شد. در بحث علمی فوتبال، وقتی صحبت از تاکتیک می‌کنیم این تاکتیک دربرگیرنده چهار فاز در هر بازی است؛ ۱- زمانی که تیم مالکیت توپ را تصاحب می‌کند ۲- زمانی که مالکیت توپ متعلق به حریف است ۳- زمانی که ما توپ را لو می‌دهیم ۴- زمانی که تیم حریف توپ را لو می‌دهد.

وی افزود:

بازیکنان یک تیم باید برای این چهار مرحله آماده و برنامه داشته باشند. آنها باید از پیش توجیه شده باشند و تمرینات خود را در راستای طرح و برنامه مورد نظر انجام دهند. تیم محمود فکری با چنین ساختار تاکتیکی کاملا بیگانه است. آنها برای فاز هجومی خود و رسیدن به گل، تنها دلخوش به خلاقیت فردی بازیکنان هستند و همچنین امید به ضربات ایستگاهی و بخت و اقبال دارند.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال، گفت:

اگر عملکرد عالی دروازه‌بان استقلال در چند بازی اخیر این تیم و خوش اقبالی آنها نبود، نتیجه چندین بازی از جمله بازی با صنعت نفت آبادان، شهرخودرو، ذوب‌آهن، گل‌گهر سیرجان و دربی غیر از آنچه در پایان ثبت شد رقم می‌خورد. تنها فرق این دیدار‌ها در قیاس با بازی سایپا در همین شانس و اقبال و البته عملکرد خیلی خوب مظاهری بود.

طالبی در پاسخ به این سوال که نیمکت استقلال نیاز به تقویت دارد یا خیر، گفت:

وقتی ما شاهد ایرادات زیادی در عملکرد تیمی استقلال در اکثر دیدار‌های این تیم هستیم، خواه ناخواه فکری و کادر‌فنی‌اش با داشته‌های‌شان توانایی برطرف کردن نقایص این تیم را ندارند و باید تقویت شوند.

مربی پیشین تیم فوتبال استقلال در رابطه با حواشی مربوط به هروویه میلیچ، مدافع کروات این تیم تصریح کرد:

بعد از مدت‌ها استقلال با وجود غفوری و موسوی در راست و میلیچ و نادری در سمت چپ زمین، دارای بالانس خوبی شده بود. میلیچ بازیکن باکیفیت و خوبی است و قطعا به درد استقلال می‌خورد.

طالبی در واکنش به انتقادات و هجمه‌ها علیه نیمکت استقلال خاطرنشان کرد:

به منتقدان فکری کاملا حق می‌دهم، چراکه ما تنها با توجه به عملکرد یک مربی و تیمش می‌توانیم او را مورد ارزیابی و قضاوت قرار دهیم. آنچه تا اینجا از فکری و استقلال دیده شده جای دفاع ندارد، به خصوص اینکه او هرگز رفتار حرفه‌ای و درستی در این مورد نداشته و ندارد. اولین گام برای تحول و پیشرفت و بهتر شدن، داشتن جسارت در پذیزش ضعف و اشتباهات هر فرد است که متاسفانه این فرآیند شامل فکری نمی‌شود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: