پایگاه خبری خانه فوتبال:

باشگاه پرسپولیس 48 ساعت فرصت دارد تا این که با پرداخت بدهی ماریو بودیمیر، مانع از اعمال محرومیت نقل و انتقالاتی شود.
به گزارش "ورزش سه"، باشگاه پرسپولیس موفق شد بدهی برانکو ایوانکوویچ را پرداخت کند و مانع از محرومیت یک ساله نقل و انتقالاتی شود اما بحران پرونده های خارجی این باشگاه هنوز به پایان نرسیده و این بار یک کروات دیگر قرمزها را در آستانه پنجره بسته قرار داده است؛ ماریو بودیمیر بازیکنی که کمتر از شش ماه در عضویت تیم پرسپولیس بود و تنها دو گل به ثمر رساند اما حالا قرمزها باید نزدیک به 500 هزار یورو به او پرداخت کنند.
قرار بودیمیر با پرسپولیس 500 هزار یورو برای یک و نیم فصل بود اما او در پایان لیگ هجدهم به دلیل عدم پرداخت مطالباتش از پرسپولیس رفت و به فیفا شکایت کرد. کمیته انضباطی فیفا باوجود امضای قرارداد جدید توسط این بازیکن، او را در پرونده شکایت از پرسپولیس محق دانست و رای را به نفعش صادر کرد. قرارداد جدید او با لوکوموتیو زاگرب 25 هزار یورو بود و فیفا نیز با کسر این رقم، حکم داد که پرسپولیس باید 475 هزار یورو پرداخت کند.
قرمزها البته در دوره محمدحسن انصاری فرد از تصفیه حساب با این بازیکن امتناع کردند و به دادگاه عالی ورزش رفتند تا یک هزینه 13 هزار فرانکی نیز آنجا متقبل شوند و البته حالا باید 5% نیز سود سالیانه را به ماریو بودیمیر پرداخت کنند. در واقع حالا با هزینه دادرسی و سود، آن ها همان رقم 500 هزار یورویی را باید بدهند.
باشگاه پرسپولیس که در زمان ایرج عرب، محمدحسن انصاری فرد و مهدی رسول پناه از پرداخت این رقم ناکام بود، حالا در دوره سمیعی - شکوری هم به نظر می‌رسد توان بستن پرونده را ندارد. به طوری که چند روز پیش ابراهیم شکوری در این خصوص گفت: «حساب باشگاه واقعا خالی است و در شرایط فعلی پولی برای پرداخت این بدهی نداریم. خودمان هم به شدت نگران هستیم اما ناامیدی مان را از دست نداده‌ایم و همچنان تلاش‌ها ادامه دارد.»
​شنیده ها حاکی از آن است که باشگاه پرسپولیس موفق نشده که از اسپانسر هم این رقم را تهیه کند. پاداش ای اف سی هم که سرخ ها به شدت وصول شدن آن را دنبال می‌کردند، هنوز به جایی نرسیده تا این باشگاه در آستانه دومین محرومیت نقل و انتقالاتی در چند ماه اخیر شود.
پرسپولیس پس از صدور حکم دادگاه CAS فرصت 45 روزه برای پرداخت داشت اما در 43 روز اخیر نتوانسته این کار را انجام دهد و حالا تنها 48 ساعت تا محرومیت نقل و انتقالاتی فاصله دارد؛ محرومیتی که اگرچه موقت است اما اگر پرسپولیس نتواند رضایت بودیمیر را جلب کند، مانع از انجام خرید نقل و انتقالاتی توسط قرمزها می‌شود.
نکته جالب این که به زودی پرونده گابریل کالدرون هم به این موقعیت می‌رسد و پرسپولیس باید به فکر پرداخت بدهی به سرمربی آرژانتینی هم باشد.
کادرفنی و هواداران پرسپولیس که به بازگشت مهدی ترابی امیدوار هستند، حالا با نگرانی فراوان اخبار مدیریتی باشگاه را دنبال می‌کنند چرا که ممکن است پیش از تلاش برای خرید ترابی و انجام مذاکره، این انتقال به خاطر محرومیت نقل و انتقالاتی منتفی شود.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: