پایگاه خبری خانه فوتبال:

در مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های جام حذفی آلمان، تیم‌های روت-وایس ایسن و بایر لورکوزن در اسن استادیوم به مصاف هم رفتند که در این دیدار روت-وایس ایسن دست به کار بزرگی زد و در میان ناباوری همگان، با نتیجه ۲ بر یک از سد لورکوزن گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

تیم روت-وایس ایسن که در سطح چهارم فوتبال آلمان حضور دارد، نام چندان شناخته شده‌ای برای فوتبالدوستان نیست، اما زمانیکه پی ببرید که این تیم از وجود دانیل داوری سنگربان ایرانی بهره می‌برد، قطعا کسب این نتیجه مقابل لورکوزن که در رده پنجم بوندس لیگا حضور دارد، جالب توجه خواهد بود.

در این دیدار، داوری با یک عملکرد فوق العاده درون چارچوب دروازه تیمش، باعث شگفتی و تعجب هواداران لورکوزن شد به نحوی که کمتر کسی باور می‌کرد این سنگربان با این سطح از آمادگی و واکنش‌های خارق‌العاده، در سطح چهارم فوتبال آلمان حضور داشته باشد.

اسن که برای حضور در مرحله یک هشتم نهایی شگفتی ساز بود، ابتدا در مرحله یک سی و دوم، با نتیجه یک بر صفر از سد آرمینیا بیله فلد گذشت. در دیداری که بیلفلد ۲۰ بار به سمت دروازه دانیل داوری شوت زد، ولی این سنگربان موفق به ثبت کلین شیت شد. آن‌ها در مرحله یک شانزدهم نهایی نیز با نتیجه ۳ بر ۲ از سد فورتنا دوسلدورف گذشتند که در بوندس‌لیگای دو در رده پنجم قرار داشت و فاصله‌اش تا رده دوم و صعود به بوندس لیگا تنها ۲ امتیاز بود.

در این دیدار، حملات بسیار پرتعداد لورکوزنی‌ها، با سدی به نام دانیل داوری مواجه شد. آن‌ها در طول ۹۰ دقیقه تلاش، ۱۷ بار به سمت دروازه روت-وایس ایسن شوت زدند که با سد بزرگی به نام داوری مواجه شدند. این دروازه‌بان ایرانی ۱۰ سیو داشت و با ۱۰ عکس العمل استثنایی، باعث شد بازی در وقت‌های عادی با تساوی بدون گل به پایان برسد و داوری تیمش را به وقت‌های اضافه برد.

در وقت‌های اضافه و در دقیقه ۱۰۵، این لئون بیلی مهاجم جامائیکایی لورکوزن بود که گل نخست تیمش را روی پاس الکساندر دراگوویچ وارد دروازه داوری کرد تا بالاخره این دروازه‌بان ایرانی در برابر حملات پر تعداد لورکوزنی‌ها مغلوب شود.

اما در حالیکه بازیکنان بایر پیروزی را از آن خود می‌دانستند، شگفتی رقم خورد. اوگوژان کفکیل در دقیقه ۱۰۸ گل تساوی را برای روت-وایس ایسن وارد دروازه لورکوزن کرد و سپس سیمون انگلمن در دقیقه ۱۱۷ گل دوم را نیز برای تیم میزبان به ثمر رساند تا شگفتی‌های جام حذفی آلمان ادامه داشته باشد و حالا بایرلورکوزن در کنار بایرن مونیخ، حذف شده‌های بزرگ امسال لقب بگیرند.

عملکرد استثنایی دانیل داوری در این دیدار، باعث شد تا او با کسب نمره ۹، عنوان بهترین بازیکن میدان را از آن خود کند. عکس‌العمل‌های فوق العاده او برابر لورکوزن، باعث واکنش‌های زیادی در فضای مجازی شد که بسیاری از فوتبالدوستان آلمانی، داوری را با مانوئل نویر مقایسه کرده و حتی عده‌ای مدعی شدند بایرن می‌تواند او را جذب کند.

ورزش سه

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: