پایگاه خبری خانه فوتبال:

در ابتدای این فصل و در زمان مدیریت احمد سعادتمند بود که بازیکنان استقلال یکی یکی در طبقه ۲۸ هتل آزادی حضور پیدا کرده و قرارداد‌های خود را تمدید و امضا کردند. در آن برهه، انتقادات شدیدی به مدیریت باشگاه وارد شد که چرا قرارداد بازیکنان در جایی لاکچری و غیر مرتبط برگزار می‌شود و پشت پرده آن چیست.

بعد‌ها صدای بازیکنانی مثل فرشید اسماعیلی و محمد دانشگر بلند شد که باشگاه در آن زمان به آن‌ها وعده‌هایی داده، اما تا امروز محقق نشده است. شب گذشته هم مهدی قائدی به این موضوع معترض شد و ادعا کرد سعادتمند به وی قول داده قراردادش را اصلاح می‌کند، اما اوج هنرنمایی مدیریت باشگاه در جایی رقم خورد که رقم قرارداد بازیکنی مثل غفوری برای این فصل حدود ۳ برابر و برای فصل آینده ۴ برابر شد!

غفوری فصل گذشته قراردادی دو ساله با امیرحسین فتحی منعقد کرد که آن قرارداد ۲ ساله به مبلغ ۲ میلیارد و دویست میلیون تومان بود و برای این فصل قرارداد این بازیکن به ۲ میلیارد و هفتصد میلیون به صورت خودکار افزایش پیدا می‌کرد، اما در کمال تعجب و بعد از جدایی فتحی، غفوری شبانه به همراه خسرو حیدری و آرش برهانی که هنوز نقش آن‌ها در نقل و انتقالات این فصل مشخص نشده راهی هتل آزادی شده و قرارداد قبلی را فسخ و قراردادی جدید منعقد کردند!

دلیل این اقدام هنوز مشخص نیست چرا مدیریت وقت استقلال قرارداد قبلی را فسخ کرده و قراردادی جدید امضا کرده، اما امضای این اقدام رقمی حدود ۸ میلیارد تومان به باشگاه تحمیل کرده است. بازیکنی که انتقادات فراوانی به مدیریتش به عنوان کاپیتان به وی وارد است، در این سال‌ها به جای جمع کردن حواشی، خودش عامل ایجاد آن‌ها بوده است. این بازیکن شب گذشته بعد از تعویض خود با رفتاری عجیب و لگد به بطری آب، مستقیم راهی رختکن شد و قبل از پایان بازی استادیوم آزادی را ترک کرد. سوال اینجاست چرا باید یک بازیکن در حالی که با باشگاهش قرارداد دارد، با دو نفر از نزدیکان احمد سعادتمند قرارداد خود را فسخ کند و دوباره قراردادی به مبلغ ۶ و ۸ میلیارد تومان امضا کند و سپس به جای ایجاد آرامش، تیم صدر جدول را وارد حاشیه کند؟

با ورود احمد مددی به استقلال که به این انتخاب هم انتقادات زیادی وارد است و صحبت‌های شب گذشته بازیکنان این تیم خودش نشان‌دهنده ضعف این مدیر است، بلافاصله روی این قرارداد اقدام و به آن معترض شد. مددی با ارسال نامه‌ای به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال اعلام کرد که قرارداد ووریا غفوری به صورت غیر قانونی در ابتدای این فصل فسخ شده و رقم آن به شکل عجیبی افزایش پیدا کرده است. در نامه مدیر استقلال اعلام شده غفوری بابت قرارداد قبلی از باشگاه دریافتی داشته و بدون هیچ دلیلی قرارداد قبلی وی فسخ شده و قرارداد جدید منعقد شده است.

در این بین، هیات مدیره استقلال که طی هفته‌های گذشته ضعف خود را در تهیه زمین تمرین، امکانات، رسیدگی به بازیکنان و پرداخت مطالبات آن‌ها نشان داده، هیچ واکنشی به انعقاد چنین قرارداد عجیب و پر ابهامی نداشته و با سکوت خود نسبت به اتفاقات ابتدای فصل عملا روی تخلفات قراردادی در این باشگاه دامن زده است.

در این بین نقش وزارت ورزش و جوانان در انتخاب مدیرانی، چون سعادتمند و احمد مددی که آورده‌ای جز ضرر برای این باشگاه نداشته اند، مشخص نیست. وزارت ورزش به جای شفاف سازی پیرامون چنین اتفاقاتی بیشتر سعی در عبور چراغ خاموش از عوامل زیر دست خود در باشگاه‌هایی، چون استقلال دارد.

YU6gvZB4ZMQE

منبع: خبرگزاری فارس

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: