پایگاه خبری خانه فوتبال:

پیشکسوت پرسپولیس گفت: سرخپوشان این توانایی را دارند که پنجمین قهرمانی پیاپی را به دست آورند. آنها مربیان و بازیکنان خوبی در اختیار دارند که هر کدام از آنها در ایران بهترین هستند و تشنه گرفتن جام هستند.
به گزارش ایرنا، «حسن خان‌محمدی» سال‌ها پیش از این در جناح راست پرسپولیس به میدان می‌رفت و بازی‌های قابل قبولی را از خود به نمایش می‌گذاشت.
خان‌محمدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا درباره پرسپولیس حرف زد، او وقتی نام علی انصاریان مطرح شد با بغض گفت: نمی‌توانم مرگ او و مهرداد میناوند را باور کنم. این دو نفر از بهترین دوستان من بودند و رفتنشان غیر قابل باور است.

مشروح این گفت و گو را در زیر می‌خوانیم:

این روزها پرسپولیسی‌ها شرایط روحی خوبی ندارند، مرگ مهرداد میناوند و علی انصاریان حسابی آنها را به هم ریخته است.

نه پرسپولیسی‌ها، بلکه تمام مردم ایران در شوک از دست دادن این عزیزان هستند، من خودم هنوز  نمی‌توانم باور کنم مهرداد میناوند و علی انصاریان دیگر در جمع ما نیستند، آنها از بهترین دوستان من بودند و خاطرات خوبی از این دو نفر در ذهن و قلبم حک شده است. آنها مهربان بودند و همواره تعصب و علاقه‌شان به پرسپولیس را ثابت کرده ‌بودند. ای کاش تمام این اتفاقات خواب بود اما صد افسوس که زندگی بی رحم‌تر از آن چیزی است که فکرش را بکنیم.

با این دو نفر خاطرات زیادی در پرسپولیس دارید؟

خاطراتی که نمی‌توان فراموش کرد، یکی از خاطرات ما مربوط به مصاحبه علی انصاریان با من و رضا جباری در رختکن پرسپولیس است، آن سال که در پرسپولیس بازی می‌کردیم یکی از دوربین‌های تلویزیونی برای تهیه گزارش به رختکن پرسپولیس آمد و انصاریان میکروفن او را گرفت و از بازیکنان و مربیان پرسپولیس گزارش تهیه کرد. او شوخ طبع و خوش خنده بود و هیچکس را پیدا نمی‌کنید که از مهرداد میناوند و علی انصاریان کدورتی به دل داشته باشد.

پرسپولیس در دو بازی اخیر خود به دو با ارزش رسیدند. نظر شما چیست؟

این دو پیروزی و کسب ۶ امتیاز برای پرسپولیس از اهمیت زیادی برخوردار بود و آنها توانستند در روزهایی که شرایط روحی مناسبی نداشتند به این بردهای  مهم دست پیدا کنند. الان پرسپولیس فاصله‌اش را با صدر جدول کم کرده و به طور حتم در کوتاه‌ترین زمان صدرنشین می‌شود.

در مقابل تراکتور نمایش خوبی را به اجرا گذاشت؟

پرسپولیس اگرچه در این مسابقه یک گل زد اما توپ و میدان را در اختیار داشت و اگر اخباری دروازه‌بان تراکتور نبود این تیم بیشتر از یک گل دریافت می‌کرد. قرمزوشان فوتبال روان و شناوری را در خانه حریف به نمایش گذاشتند و فرصت‌های زیادی را برای گلزنی به دست آوردند. این بازی نشان داد آنها از نظر فوتبالی در بالاترین سطح قرار دارند. هیچ تیمی تاکنون در ورزشگاه یادگار امام (ره) تا این اندازه تراکتور را تحت فشار قرار نداده بود.

پرسپولیس در این فصل می‌تواند باز هم قهرمان شود؟

چرا که نه؛  پرسپولیس در چند فصل اخیر بهترین و با کیفیت‌ترین تیم ایران بوده و چهار قهرمانی با ارزش را به دست آورده است، آنها این توانایی و استحقاق را دارند که پنجمین قهرمانی پیاپی را به دست آورند. آنها مربیان و بازیکنان خوبی در اختیار دارند که هر کدام از آنها در ایران بهترین و تشنه گرفتن جام هستند.

ارزیابی شما از بازگشت مهدی ترابی‌ به پرسپولیس چیست؟

ترابی یکی از بازیکنانی بود که فصل گذشته در قهرمانی پرسپولیس نقش مهمی ایفا کرد و گل‌های مهمی را به ثمر رساند، بازگشت او به تقویت خط حمله پرسپولیس کمک زیادی خواهد کرد و به طور حتم او همچون فصل گذشته نمایش‌های دیدنی با پیراهن قرمز به اجرا گذاشته و کمک می‌کند جامی دیگر به کلکسیون افتخارات قرمزپوشان اضافه شود.

چرا این روزها تیم‌های دیگر درباره پرسپولیس اظهار نظرهای گوناگونی مطرح می‌کنند؟

این جای تعجب دارد تیم‌های دیگر به جای اینکه اشتباهات و نقاط ضعف خود را برطرف کنند درباره پرسپولیس اظهار نظر می‌کند. آنها درست می‌گویند، پرسپولیس خاص‌ترین تیم ایران است، تیمی که چهار سال قهرمان لیگ برتر می‌شود، دو بار به فینال لیگ قهرمانان ‌آسیا صعود می‌کند و تمام جام‌های ایران را به نام خود ثبت می‌کند خاص‌ترین تیم ایران است. برخی‌ها می‌کوشند با این حرف‌ها پرسپولیس را به حاشیه ببرند و قرمزها باید بی توجه به این حرف و حدیث‌ها کار خود را برای رسیدن به قهرمانی ادامه دهند. پرسپولیس تیمی نیست که با این شایعات خللی‌ دربرنامه‌هایش به وجود آید.

دیدارهای بعدی با مس رفسنجان و پیکان است. پیش‌بینی شما از این ۲ دیدار چیست؟

پرسپولیس تحت هیچ شرایطی نباید این تیم تازه صعود کرده به لیگ برتر را دست کم بگیرد، آنها می‌توانند برای پرسپولیس خطرناک باشند، من حتم دارم قرمزپوشان در این مسابقه می‌توانند به سومین پیروزی پیاپی رسیده و یک قدم دیگر به صدر جدول نزدیک شوند. پرسپولیس باید این بازی را ببرد و می‌برد.

در مورد بازی تیم نوجوانان پرسپولیس با داماش هم صحبت کنید که اتفاقات عجیبی در آن دیدار رخ داد؟

۲ روز گذشته در مسابقات پایه‌های تهران با داماش بازی داشتیم که در جریان این بازی اتفاقات عجیبی رخ داد. مربی تیم حریف از ابتدای بازی الفاظ زشتی را به کار برد  که برای ما جای تعجب داشت اما داور کاری با او نداشت. از طرفی بازیکن حریف یک حرکت بسیار خشن روی بازیکن ما انجام داد که تنها من روی آن صحنه معترض شدم اما داور بدترین برخورد را با من داشت آن هم در صورتی که ممکن بود جان بازیکن ما به خطر بیافتد. با این وجود ما بازی را ادامه دادیم تا اینکه تیم حریف یک بازیکن بزرگ تر از رده را به بازی فرستاد و زمانی هم که تدارکات تیم ما از روی سکو در حال فیلمبرداری از بازی بود، کمک داور باز هم بازی را نگه داشت و اعلام کرد که فیلمبرداری ممنوع است. باز هم ما گفتیم که بازی ناظر دارد و طبق قانون رفتار کردیم. پس از بازی هم زمانی که داشتیم با ناظر در مورد آن بازیکن صحبت می‌کردیم او را از در پشت با موتوری فراری دادند.

بحث درگیری هم بود؟

پس از بازی که همه ورزشگاه را ترک کرده بودند ما ایستاده بودیم و منتظر بودیم تا بازیکنان را سوار ماشین کنیم که به یکباره به رضا جباری سرمربی تیم توهین کردند. هنگامی هم که ما آمدیم ببینیم ماجرا چیست چند نفری به من حمله‌ور شدند و حتی چند نفر از آنها چاقو به دست داشتند. بازیکنان ما ۱۴ و ۱۵ ساله هستند و از شرایط به وجود آمده وحشت زده شده بودند. واقعا در این فوتبال را تخته کنید بهتر است.

واقعا دلیل این اتفاقات در فوتبال پایه چیست؟

سرمربی حریف،   یک سال و نیم محروم بود. روی چه حسابی او را بخشیدند. چنین افرادی که همیشه با خود چاقو دارند و وضعیتشان مشخص است، چگونه می‌خواهند بازیکن پرورش دهند؟ در این فوتبال همه چیز به زد و بند بسته است و هیچکس دنبال فوتبال پاک نیست. باز هم تاکید می کنم در این شرایط باید در این فوتبال را تخته کنند.

 

 

 


 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: