پایگاه خبری خانه فوتبال:

حال در بین این همه از مدلهای مختلف کفش فوتبال شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که چرا بعضی از این کفش های فوتبال دارای استوک های درشت و بعضی دیگر دارای استوک های ریز می باشد, و چه تفاوتی میان این دو مدل کفش فوتبال به لحاظ عملکردی وجود دارد. البته لازم بذکر است که منظور از استوک همان میخ های مخروطی یا تیغه ای شکل زیر کفش فوتبال می باشد.

در این رابطه باید ذکر شود که دلیل اصلی اینکه این دو مدل کفش فوتبال چرا به این شکل تولید می شوند در واقع تفاوت در سطح زمین بازی آنها می باشد. بطور کلی, کفش فوتبال مورد استفاده در زمین فوتبال با چمن طبیعی از نوع استوک درشت می باشد و کفش فوتبال مورد استفاده در زمین فوتبال با چمن مصنوعی از نوع استوک ریز می باشد. حال اگر قصد خرید کفش فوتبال را دارید, در ادامه توجه شما را به اختلاف این دو مدل کفش فوتبال جلب می نمائیم:

2

1- کفش فوتبال برای زمین فوتبال با چمن طبیعی

در زمین های فوتبال با چمن طبیعی از آنجائیکه سطح نرمتری دارند و ارتفاع چمن در آنها بلندتر می باشد, از کفش فوتبال با استوک های درشت استفاده می شود. این مسئله باعث می شود تا ورزشکار به راحتی توپ را در زمین فوتبال به گردش در بیاورد.

تعداد استوک های زیر کفش فوتبال در اینگونه از کفش های فوتبال معمولا بین 12 تا 16 استوک می باشد که شکل بعضی از این استوک های به شطح مخروطی و بعضی دیگر تیغه ای شکل می باشند. بطور کلی استوک های مخروطی باعث چرخش راحت بازیکن و سرعت بیشتر می شود و استوک های تیغه ای شکل باعث افزایش سطح تماس و چسبندگی بیشتر در زمین فوتبال می شود.

همچنین در مواردی که زمین فوتبال خیس و گلی می باشد ( که در قدیم اینگونه بود) معمولا از کفش فوتبال 6 یا 8 استوک استفاده می شد.

3

2- کفش فوتبال برای زمین فوتبال با چمن مصنوعی

در زمینهای فوتبال با چمن مصنوعی از آنجائیکه ارتفاع چمن کمتر می باشد و سطح زمین سفت تر می باشد, از کفش فوتبال با استوک ریز استفاده می شود, که این مسئله باعث می شود تا بازیکن احساس بهتری در زمین فوتبال داشته باشد و فشار کمتری به آن وارد شود.

استوک های زیر اینگونه از کفش های فوتبال زیاد می باشد و معمولا از الگوی خاصی نیز پیروی نمی کنند, اما بارزترین وجه تمایز آنها ارتفاع کم استوک ها در زیر اینگونه از کفش های فوتبال می باشد.

سخن آخر

با توجه به مطالب ذکر شده, به راحتی می توانید در زمان خرید کفش فوتبال با توجه به نوع زمین بازی انتخاب مناسبی برای خود داشته باشد. البته لازم بذکر است, که در بعضی موارد بعضی از ورزشکاران نیمه حرفه ای از کفش فوتبال با استوک درشت در چمن مصنوعی نیز استفاده می کنند و بلعکس بعضی دیگر از کفش فوتبال استوک ریز در زمین با چمن طبیعی استفاده می کنند, که این مسئله اگرچه ممکن است راندمان بالایی نداشته باشد اما کاملا به راحتی شما در زمین فوتبال بستگی دارد. در پایان از شما دعوت می کنیم تا از جدیدترین کفش های فوتبال روز دنیا در فروشگاه لوازم ورزشی برنا اسپرت بازدید نمائید.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: