پایگاه خبری خانه فوتبال:

هر ورزشی، اسطوره‌هایی دارد. افرادی که در آن رشته می‌توانند به اوج برسند و افتخارات بسیاری را کسب کنند؛ اما اگر بخواهیم در فوتبال به یکی از این افراد اشاره کنیم، شاید یکی از اولین اسم‌هایی که به ذهن برسد نام ستاره پرتغالی دنیای فوتبال،  کریستیانو رونالدو باشد. ستاره‌ای که در دوران فوتبال خود انواع رکورد‌ها را به نام خودش ثبت کرده و افتخارات فراوانی را کسب کرده است.

کریستیانو رونالدو

این نابغه پرتغالی نیز در زندگی خود راز‌های عجیبی دارد. راز‌هایی که شاید کسی فکر نمی‌کند که رونالدو نیز مانند سایرین درگیر چنین مسائلی باشد.

به تعدادی از واقعیت‌ها و راز‌های شگفت انگیز زندگی کریستیانو رونالدو اشاره خواهیم کرد.

۱. نام طولانی رونالدو

کریستیانو رونالدو

تمام هواداران فوتبال، او را کریستیانو رونالدو می‌نامند. در حالی که اگر کمی دقت کنیم، متوجه می‌شویم که نام او بسیار طولانی‌تر است. نام واقعی او کریستیانو رونالدو دوس سانتوس آویرو است. نامی که هیچکس او را به این نام صدا نمی‌کند.

۲. روز تولد و خانواده‌ای که در آن متولد شد

کریستیانو در ۵ فوریه ۱۹۸۵ به عنوان آخرین عضو یک خانواده ۴ نفره در پرتغال به دنیا آمد. پدرش یک باغبان و مادرش نیز یک نظافتچی ساده بود. آن ها برای تامین معاش خانواده مجبور بودند که بسیار سخت کار کنند.

 

۳. رونالدو و نام مستعار

او در دوران کودکی ۲ نام مستعار داشت. اولی گریه کن و دومی نیز زنبور کوچک بود . مورد اول به این دلیل بود که او در زمین بازی بعد از جنگ با حریفان خود و به دلیل خطا‌های زیادی که روی او مرتکب می شدند، گریه می‌کرد. دومی نیز به این دلیل بود که وقتی توپ به او می‌رسید، سرعتش مانند یک زنبور بود و سریع در زمین می‌دوید.

 

۴. جسمی تمیز و قلبی بخشنده

فوتبال امروز با ستاره‌هایی شناخته می‌شود که بدن خود را با خالکوبی‌های فراوانی پوشانده اند، اما رونالدو تا به حال چنین کاری نکرده و بدن خود را سالم و تمیز نگه داشته است.

اما دلیل او موضوعی جالب و انسانی است؛ رونالدو اهدا کننده خون است و به صورت مرتب خون اهدا می‌کند. به همین دلیل نیز هیچ وقت بدن خود را با خالکوبی‌های مختلف پر نمی‌کند.

کریستیانو رونالدو

۵. رونالدو و تحصیلات دانشگاهی

شاید کسی باور نکند رونالدو که تمام وقت خود را برای فوتبال گذاشته است، تحصیلات دانشگاهی نیز داشته باشد؛ اما این گونه نیست. کریستیانو اکنون در دانشگاهی در کانادا تحصیل می‌کند و به فکر افزایش سطح تحصیلات خود بعد از اتمام دوران حرفه ای فوتبال نیز است.

 

۶. موزه CR7

کریستیانو رونالدو

رونالدو موزه‌ای در فونچال دارد که به زندگی حرفه‌ای او، عکس‌های کم یاب، غنیمت‌ها و جوایزی که در سال‌های گذشته به دست آورده است اختصاص دارد.

 

۷. ثروتمند‌ترین بازیکن

در سال ۲۰۱۴ کریستیانو رونالدو به عنوان پردرآمد‌ترین بازیکن جهان انتخاب شد. در آمد ناخالص وی در آن سال، از حقوق و پاداش و سایر درآمد‌های خارج از زمین او ۷۳ میلیون دلار بود. رونالدو در سال ۲۰۱۷ نیز از منابع مختلف درآمدی ۹۳ میلیون دلاری به دست آورده است.

کریستیانو رونالدو

۸. رونالدو و قلبی از طلا

رونالدو همیشه سعی کرده است به کسانی که در جامعه‌ خودشان با مشکلات فراوانی مواجه هستند،کمک کند. او در سال‌های گذشته با تامین بودجه مدارس کودکان نیازمند در غزه فلسطین، قلب پاک و بزرگ خود را نشان داده و ثابت کرده که هدف فوتبال چیزی فراتر از یک بازی ساده است.

۹. اخراج رونالدو از مدرسه

رونالدو در سن ۱۴ سالگی به علت دعوا و همچنین پرتاب صندلی به سمت معلم خود از مدرسه اخراج شد و شاید همین موضوع نقطه عطف زندگی او باشد؛ چرا که بعد از این موضوع بود که رونالدو با توصیه خانواده خود بیشتر به جای درس روی فوتبال متمرکز شد.

۱۰. رونالدو و مشکل قلب نا آرام

زمانی که رونالدو ۱۵ ساله بود، قلب او با مشکل ضربان نا آرام و تند مواجه بود و این موضوع می‌توانست او را برای همیشه از فوتبال دور کند؛ اما او با جراحی لیزر که در بچگی انجام داد خود و حتی دنیای فوتبال را نجات داد؛ چرا که فوتبال بدون رونالدو چیزی کم دارد.

۱۱. مادر رونالدو عاشق مادرید است

عنوان شده است که مادر کریستیانو در انتقال او به مادرید نقش بسیاری داشته؛ چرا که ماریا، مادر رونالدو یکی از طرفداران شهر مادرید و تیم این شهر رئال مادرید بوده است.

کریستیانو رونالدو

۱۲. رکوردی بالاتر از دیگو مارادونا، اسطوره آرژانتینی‌ها 

رونالدو رکورد‌های زیادی را در دنیای فوتبال به دست آورده است و حتی می‌توان گفت که در سال‌های آینده نیز رکورد‌های جدیدی را ثبت خواهد کرد؛ اما یکی از جالب‌ترین این رکورد‌ها استقبال ۸۰ هزار نفری طرفداران رئال مادرید از او هنگام اولین ورود رونالدو به ورزشگاه سانتیاگو برنابئو است. رکورد قبلی این موضوع مربوط به سال ۱۹۸۴ و استقبال ۷۵ هزار نفری طرفداران ناپولی از مارادونا است. کریستیانو با ۵ هزار نفر بیشتر در این عنوان نیز رکوردار است.

کریستیانو رونالدو

۱۳. رونالدو و جایزه پوشکاش

جایزه پوشکاش برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ به بهترین گل سال اهدا شد. کریستیانو رونالدو نیز اولین کسی بود که موفق به دریافت این جایزه و عنوان شده است. رونالدو این جایزه را به دلیل گل حیرت انگیز خود با لباس منچستریونایتد به پورتو در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا دریافت کرد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: