پایگاه خبری خانه فوتبال:

کونته درباره روی آوردن به چنین آرایشی از ابزارهای لازم می گفت؛ او برای ترکیب خط اولش از بونوچی، کیه لینی و بارزالی استفاده می کرد و معتقد بود بازی با ۴ مدافع یعنی چشم پوشیدن روی یکی از این ۳ نفر و محروم شدن یووه از توانایی چنین بازیکنی. استراماچونی هم با داشتن یزدانی، غلامی، دانشگر و چشمی، ابزارهای لازم را در استقلال دید. فکری بعد از تمام شدن مصدومیت یزدانی و با توجه به قدرت این بازیکن برای رهبری خط دفاعی اش تصمیم به ۲-۵-۳ گرفت که چیدمان بهینه ای برای استقلال است. این دو چیدمان در عین شباهت تام و تمام، یک تفاوت ویژه در اجرا دارند؛ در آرایش استراماچونی، مسعود ریگی یک ماشین جنگی بود ولی در استقلال فکری، بعید است جایی برای شماره ۶ در ترکیب اصلی باشد.

فکری برای مثلث مرکز زمینش روی آرایشی با راس عقب و قاعده جلو فکر می کند و همین یعنی تنها یک نفر باید جلوی مدافعان و پشت هافبک ها بازی کند؛ این یک نفر هم کسی نیست جز مهدی مهدی پور. فکری برابر نفت در مسجدسلیمان، تصمیم گرفت ترکیب مرکز زمینش را با اسماعیلی، رضاوند و شجاعیان سر و شکل دهد اما چنین آرایشی جواب نداد و در همان بازی هم، مهدی پور وارد زمین شد و نظم به بازی استقلال تزریق شد.

برابر نساجی، زوج اسماعیلی و شجاعیان جلوتر از مهدی پور بازی کردند و برابر سپاهان احتمالا زوج اسماعیلی و رضاوند را جلوتر از شماره ۹ خواهیم دید. فکری زمان زیادی را صرف کرد تا با زوج مسعود ریگی و مهدی پور، مرکز زمین استقلال را آرایش بدهد. این زوج اما تفاوتی فاحش با زوج مسعود ریگی و کریمی در فصل قبل داشت و به همین دلیل، نتیجه دلخواه حاصل نشد. درنهایت هم تصمیم گرفته شد یکی از بین مسعود ریگی و مهدی پور حذف شوند که نیمکت نشینی اولی، بهینه تر و بیشتر به نفع استقلال است.

مسعود ریگی لیگ بیستم هیچ شباهتی به بازیکن فصل قبل ندارد؛ او برابر سایپا در این فصل به اندازه تمام بازیهای لیگ نوزدهم، توپ از دست داد و همین دلیلی است لازم و کافی برای انتقالش به نیمکت. نکته دیگر این است که مرد منتخب از بین مسعود ریگی و مهدی پور باید بازیکن کامل تری باشد که کفه ترازو به سود مهدی پور، سنگینی می کند. او قدرت بازیسازی بیشتری دارد، بلد است دریبل بزند و لیدر کامل تری است که می تواند جناح بازی را با پاس های قطری اش عوض کند. مسعود ریگی نسبت به مهدی پور، جنگنده تر و توپگیر تر است ولی در سایر المان ها، کیفیت پایین تری دارد. به تمامی این دلایل، فعلا فکری تصمیم گرفته ریگی جایی در ترکیب اصلی نداشته باشد و مرکز ثقل بازی استقلال، مهدی پور باشد که بهتر می تواند نقش هافبک ریتم دهنده و مرد انتقال بازی از دفاع به حمله را ایفا کند. مهدی پور جلوتر از ریگی در ترکیب اصلی قرار می گیرد چون ترکیب بهتر و کامل تری از مسعود ریگی و علی کریمی است درحالیکه ریگی، فقط ریگی است و شباهتی به کریمی ندارد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید: